יוטיוברים מקהילת הלהט"ב: יוטיוב הצמידה אלינו מודעות הומופוביות

יוצרים להט"בים שפועלים באתר טענו כי בפרסומות שקדמו לתכנים שלהם נאמר על חברי הקהילה שהם "נתעבים, מגעילים ודוחים" ● "מדיניות יוטיוב היא נגד פרסומים מעוררים שנאה או מקדמי אפליה, וכל המודעות שפועלות על הפלטפורמה חייבות לציית למדיניות זו", מסרה החברה בתגובה

הומופוביה - גם במודעות בפייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

פלטפורמת הזרמת הסרטונים יוטיוב (YouTube), מושכת אליה יוצרי תוכן רבים בשלל אופיים, העוסקים במבחר מגוון של נושאים ואג'נדות. כיום נחשבת יוטיוב כיום כמקום שאליו מגיעים גם הרבה יוטיוברים להט"בים, שמעלים תכנים עצמאיים בנושאים המשיקים לעניין הרווח בקהילה.

באחרונה האשימו יוצרים אלו את החברה, שנמצאת בבעלות גוגל (Google), בהכנסת פרסומות של גורמים שחרטו על דגלם מסרים אנטי-להט"ביים, כך שיופיעו במכוון לצד תוכן של יוצרי הקהילה.

בטוויטר (Twitter) הופצו בזמן האחרון צילומי מסך וקטעי וידיאו של פרסומת מיוטיוב של ארגון המכנה עצמו באופן פרדוקסלי הברית להגנה על החירות (Alliance Defending Freedom). מדובר בחברה שפועלת בתחומים משפטיים, ואשר לה היסטוריה של מלחמה כנגד חקיקה בנושאי להט"ב, כולל בנושא שהסעיר את ארצות הברית – התרת או איסור השימוש של טרנסג'נדרים בשירותים ציבוריים שמיודעים לכאורה ל"נשים אמיתיות", מאבקים בזכות לנישואים של בני אותו אותו מין, והזכות של זוגות להט"בים לאמץ ילדים. הארגון מסווג כיום כקבוצת שנאה קיצונית על ידי גורמים שונים ורשמיים בארה"ב.

גרומים רבים בקהילת הלהט"ב – אשר מציינת בימים אלו את חודש הגאווה הבינלאומי – הבחינו כי סרטוני הפרסום והמודעות של הברית להגנה על החירות הוצמדו באופן מעורר תרעומת דווקא לתכנים של יוצרים להט"בים.

יצוין כי הנחיות הפרסום של יוטיוב כוללות כתב ויתור פשוט: "למפרסמים יש אפשרות לבחור היכן להציג את המודעות שלהם". ואכן קל להציג מודעות בערוצים של יוצרים, אבל לטענת רבים הרבה פחות פשוט בעבור יוצרים לחסום הצגת מודעות מסוימות בסרטונים שלהם.

מוקד משיכה לפרסומים של מודעות אנטי-להט"ביות

לרוב אין ליוצרים בעיה עם הפרסומים השונים – יש מיליארדי סרטונים ביוטיוב ויוצרי תוכן שמעוניינים להפיק רווחים מהסרטונים שלהם מקבלים לרוב את העובדה שאינם יכולים באמת לשלוט ולבחור את הפרסומות שמופיעות לפני או באמצע הסרטון שלהם. אבל יש גם מקרים מטרידים, וזה שעליו מתרעמים היוצרים הלהט"בים ביוטיוב.

צ'ייס רוס, יוצר סרטונים המקדם וחושף לעולם אורח חיים טרנסי, אשר לעתים קרובות מפרסם סרטונים שבהם הוא מגולל את סיפור שינוי המין שלו, קיבל מעוקבים שלו בטוויטר הודעות רבות לגבי מודעות הומופוביות שמוצמדות ומופיעות בקטעי הווידיאו שלו.

"אתמול חבורה של אנשים צייצה לי צילומי מסך נוספים וקטעי וידיאו של מודעות אנטי-להט"ב (במיוחד מ-הברית להגנה על החירות", סיפר רוס לפורבס (Forbes). הוא תיאר שבעקבות כך נוצר קשר שלו עם יוטיוברים להט"בים אחרים, ושמהצלבת הדיווחים על הופעות הפרסומים בצמוד לתכנים שלהם הבינו כולם שקטעי הווידיאו שלהם הפכו למוקד משיכה לפרסומים של מודעות אנטי-להט"ביות.

רוס אמר ל-The Verge כי "אני לא מרגיש שאנשים מתייחסים אלינו ברצינות, וזה צריך להשתנות. יוטיוב באמת צריכה לשים לב לקהילה הזו. אני לא מרגיש שייך בפלטפורמה שאני ולהט"בים+ אחרים עזרנו לבנות".

חלק מהפרסומת של הברית הוצגו לצד תכנים שאינם קשורים לנושא הלהט"בי, כמו למשל בצמוד לקטעי וידיאו של Buzzfeed News, אבל היו גם רבים שדיווחי כי ראו אותן במקומות שנחשבים כזירות פעילות של הקהילה, כמו למשל בערוץ של היוטיובר Pewdiepie, הומוסקסואל אשר לו יותר מ-6 מיליון סאבים.

יוטיוב – מדיניות נגד פרסומים מעוררי שנאה

הפרסומת של הארגון הן באורך ארבע וחצי דקות, והיוצרים הלהט"בים שפועלים באתר שיתוף הסרטונים טענו כי נאמר בהן על חברי הקהילה שהם "נתעבים, מגעילים ודוחים".

יוטיוב התייחסה לנושא בהצהרה שבה כתבה כי "מדיניות יוטיוב היא נגד פרסומים מעוררים שנאה או מקדמי אפליה, וכל המודעות שפועלות על הפלטפורמה חייבות לציית למדיניות זו".

החברה טוענת כי ליוצרים דווקא יש את היכולת לחסום קבוצות מסוימות מפרסום בערוצים שלהם. "גם כאשר מודעה אינה מפרה את המדיניות שלנו, אנו מבינים שיוצרים אינם רוצים שמודעות של מפרסמים מסוימים יופיעו בסרטונים שלהם", אמר נציג החברה לאתר Polygon, "לכן אנו נותנים ליוצרים את היכולת לחסום מודעות ממפרסם בחשבון AdSense שלהם. אנו גם מעניקים ליוצרים אפשרות לחסום קטגוריות מסוימות של מודעות, אם הם בוחרים בכך. בינתיים, אנחנו בודקים דרכים לשפר את המדיניות שלנו בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים