אינטל הכריזה על מעבדים מהדור השמיני שפותחו בישראל

בין החידושים הנוספים שהוכרזו בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם: יכולת Low Power Display שמשפרת את חיי הסוללה, כונן עם חוויית מחשוב מהירה ומסך המתפקד כלוח מגע משולב במחשבי Windows

מעבד של אינטל. קרדיט צילום: יח"צ
אתמול (ב') נפתחה בטייפה שבטייוואן תערוכת קומפיוטקס השנתית- אחת מתערוכות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, המתקיימת מאז 1981. באירוע השנה משתתפים 1,600 מציגים מ-30 מדינות. כמו תערוכות טכנולוגיות אחרות, הנושאים העיקריים בקומפיוטקס הם הדור החמישי בסלולר, הבלוקצ'יין, הבינה המלאכותית, האינטרנט של הדברים, המציאות המדומה, חדשנות וסטארט-אפים. אחת מגולות הכותרת היא יוזמת תערוכת InnoVEX חדשה, המתקיימת במקביל לתערוכה הגדולה. InnoVEX מארחת 388 סטארט-אפים מ-13 מדינות, בהם ארבעה סטארט-אפים ישראליים: AbiliSense ,Exband Networks ,HC Vision ו-TapReason. ביום הראשון של התערוכה הכריזה אינטל (Intel) על שני מעבדים חדשים מהדור השמיני, שפותחו בישראל: וויסקי לייק ללפטופים ואמבר לייק עבור מחשבי 2 ב-1 דקים וקלים. המעבדים שהוצגו בתערוכת מציגים שיפור דו ספרתי בביצועים ותומכים בגלישה במהירות של 1 ג'יגה-ביט. הם ישולבו ביותר מ-70 דגמי מחשבים שיושקו בסתיו הקרוב. לצד המעבדים הכריזה אינטל על טכנולוגיית Low Power Display, שמשפרת את חיי הסוללה הודות לצמצום במחצית של צריכת הכוח לתצוגת ה-LCD, ומוסיפה בין ארבע לשמונה שעות של ניגון וידיאו מקומי. הטכנולוגיה מאפשרת לפתח מחשבים שיחזיקו עם חיי סוללה של יום שלם. כמו כן, היא מכילה שיפורים במבנה האלקטרוני של הצג ובצריכת החשמל לתאורה האחורית. היא עושה שימוש בטכנולוגיות שונות המשפרות את שיעורי הריענון של הצג בהתאם לתרחישי שימוש ואלגוריתמים של אינטל, המאפשרים לנהל את התאורה האחורית ביתר יעילות.

nהדורה מוגבלת של מעבד Core i7-8086K מהדור השמיני

בנוסף, הכריזה אינטל על מהדורה מוגבלת של מעבד Core i7-8086K מהדור השמיני, שהושק לציון יום השנה ה-40 למיקרו מעבד אינטל 8086 המקורי עם תדר טורבו 5.0 ג'יגה הרץ ויחידת עיבוד ראשונה עם שש ליבות בתדר בסיס של 4 ג'יגה הרץ. התדרים הגבוהים האלה מספקים ביצועים המאפשרים להתמודד עם המשחקים התובעניים ביותר ועם קצבי פריימים גבוהים. מחירו המומלץ ללקוח של מעבד i7-8086K יעמוד על 425 דולר. עוד הכרזה של אינטל מגיעה מעולם הזיכרונות. אינטל השיקה את Intel Optane SSD 905P M.2: כונן עתיר ביצועים המאפשר למעבד להקדיש פחות זמן להמתנות ויותר זמן למחשוב וכך לשפר את הנאת המשתמשים מחוויית מחשוב מהירה יותר. ה-M.2 יכול לעשות שימוש במערכי RAID ובכך לאפשר למשתמשים להשיג אחסון של 1.5 טרה-בייט עם הספק נתונים של 10 גיגה בייט, העומד בעומסי העבודה הכבדים של אנשי מקצוע, יוצרי תכנים, מפתחי משחקים וגיימינג עתיר ביצועים.

ה-ZenBook החדש של אסוס

בין ההכרזות של אסוס (ASUS) הוא מחשב Asus ZenBook Pro שהינו מחשב חדש בסדרת הפרימיום של החברה שעוצב עם תכונה מפתיעה ומושכת תשומת לב: במקום לוח המגע הרגיל מוקם מסך מגע של סמארטפון, שמכונה משטח-מסך (ScreenPad). המסך מתפקד כמו לוח מגע רגיל ויכול גם לשמש לפעילויות שונות הקשורות במסך כמעין סמארטפון משולב במחשב Windows. אסוס עבדה בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט ( Microsoft)כדי לפתח יכולות אופיס במשטח-מסך כך שהוא יכול לשמש נקודת גישה לתוכנות אלו. בנוסף הוא משמש גם לפקדים לניגון מוזיקה ווידיאו ולדברי החברה, הוא יתמוך גם בספוטיפיי (Spotify). אסוס תשחרר בנוסף ערכת מפתחים למשטח-מסך ואתר מיוחד שבו יונגשו אפליקציות תואמות, שיהיו זמינות גם ב-Windows Store. אסוס השיקה גם סמארטפון חדש בשם ROG Phone המיועד לגיימרים שמאופיין במסך AMOLED בגודל 6 אינץ' עם קצב רענון של 90 הרץ, מה שמספק אנימציה חלקה. המכשיר מכיל את מעבד סנאפדראגון 845 של קוואלקום עם מהירות משופרת של 2.96 ג'יגה הרץ. עוד כולל הסמארטפון זיכרון RAM של 8 ג'יגה-בייט, מצלמה כפולה של 12 ו-8 מגה-פיקסל עם אפשרות צילום בזווית של 120 מעלות, מצלמת סלפי בת 8 מגה פיקסל, וזיכרון אחסון של 512 או 128 ג'יגה-בייט. כדי לתמוך בדרישות התובעניות של משחקים זוללי מחשוב, הציגה אסוס רכיב אוורור חיצוני שיאפשר גם טעינה מהירה, וסוללת 4,000 מילי-אמפר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים