לא זוכה אחד אלא שניים בתחרות קולר לסטארט-אפים

השנה השנייה ל"תחרות קולר - סטארט-אפ של 100,000 דולר" הסתיימה אתמול (ד') בהפתעה - צוות השופטים בחר שני סטארט-אפים מנצחים, ביוזמת ג'רמי קולר, המייסד והמנכ"ל של קולר קפיטל, ובאדיבותו ● לכל אחד מהם הוענק הפרס הראשון בסך 100 אלף דולר כמענק השקעה

ד"ר איריס גינזבורג, ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן. צילום: ישראל הדרי

תחרות קולר השנתית של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, לסטארט-אפים בתחילת דרכם, שהתקיימה זו השנה השנייה, הסתיימה אתמול בהפתעה, כאשר צוות השופטים בחר בשני סטארט-אפים מנצחים במקום באחד כנהוג. הבחירה, ביוזמתו של ג'רמי קולר, המייסד והמנכ"ל של קולר קפיטל (Coller Capital), ובאדיבותו, כשלכל אחד מזוכים הוענק הפרס הראשון בסך 100 אלף דולר כמענק השקעה. שמות הסטארט-אפים הזוכים הם Castor ו-TuneFork.

התחרות מיועדת לסטודנטים או בוגרים צעירים של אוניברסיטת תל-אביב, אשר לוקחים חלק במיזמים בתחילת דרכם. מטרתה היא לסייע ולקדם את המיזמים באמצעות ההשקעה הכספית הנדיבה למיזם המנצח, חשיפה ותמיכה המוצעת וליווי מקצועי.

הסטארט-אפים הזוכים וסגניהם

Castor הוקמה על ידי עומר בלייר ואלעד שילר, שיזמו שירות בענן לאופטימיזציית ייצור חלקים, בין היתר בשימוש בהדפסת תלת-מימד. התוכנה מאפשרת לייצרנים לבחור אם להעדיף הדפסת תלת-מימד על פני שיטות הדפסה מסורתיות בבניית חלקים למכונות תעשייתיות. לאחר שהיא מנתחת את הנתונים של המוצר הנדרש, התוכנה בוחרת את הטכנולוגיה המתאימה ביותר להדפסה ואף מציעה שיפורים בבניית המוצר הנדרש ומוצאת לשכת שירות קרובה שתתאים להדפסת המוצר. היזמים של Castor הציגו את המוצר שלהם בווידיאו מגרמניה, שם הם משתתפים בימים אלה בתערוכת תלת-מימד.

פרס לזוכת תחרות קולר. מימין: פרופ' משה צבירן, תומר שור ויואב בלאו מ-TuneFork, ג'רמי קולר וד"ר איריס גינזבורג. צילום: אורן קלר

פרס לזוכת תחרות קולר. מימין: פרופ' משה צבירן, תומר שור ויואב בלאו מ-TuneFork, ג'רמי קולר וד"ר איריס גינזבורג. צילום: אורן קלר

TuneFork, שהוקמה על ידי תומר שור, יואב בלאו ויונתן רוט, פיתחה טכנולוגיה, המאפשרת למשתמש לאפיין את השמיעה שלו ולייצר פרופיל שמיעה אישי, ובכך להתאים את כל התכנים שהוא מאזין להם בסמאטפון, תוך שהיא משנה אוטומטית את כיוונון האיקולייזר באופן מיטבי ובהתאם לנתוניו האישיים.

עוד הוצגו באירוע בפני השופטים שלושה מיזמים שעלו לשלב הגמר: Solutum – מיזם המבקש להחליף פלסטיק על ידי פיתוח נוסחה חדשנית, שבאמצעותה ניתן יהיה לייצר מוצרים שמתפרקים כימית על ידי חיידקים או יצורים חד-תאיים אחרים, ובכך למנוע זיהום של טונות רבות של שקיות ומוצרי פלסטיק שאינם מתכלים ונאספים במעמקי האוקיינוסים; T-Fresh – מוצר המיועד לשוק היגיינת הפה, בדמות מברשת שיניים חד-פעמית, שניתנת לשימוש ללא מים; ו-MDLinks – תוכנה המארגנת את הנתונים הרפואיים הגולמיים על מטופל לתרשימי זרימה ברורים ואינטראקטיביים, ובעזרת AI מחפשת ומציגה לרופא המטפל מידע רלוונטי.

"הצמחת ההון האנושי, שמוביל את ערכי היזמות והחדשנות"

לתחרות ניגשו כ-70 מיזמים שהגישו מועמדות, ומתוכם נבחרו, כאמור, חמישה לשלב הסופי, שהציגו את פיתוחיהם בפני חבר השופטים, שכלל את: ג'רמי קולר – המייסד והמנכ"ל של קולר קפיטל, עו"ד שרון גזית – שותפה וראש מחלקת חברות וטכנולוגיה בגולדפרב זליגמן, ד"ר איריס גינזבורג – מנהלת תוכנית ה-MBA בטכנולוגיה יזמות וחדשנות, פיונה דרמון – שותפה בקרן JVP, צחי וייספלד – מנכ"ל Microsoft For Start-Ups, נמרוד כהן – שותף מנהל של Tau Ventures, מימי צמח – שותפה בצמח שניידר, ד"ר נמרוד קוזלובסקי – מנהל ומייסד משותף ב-JVP Cyber Labs ומרצה לסייבר בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, נגה קפ – שותפה, מנהלת i3 Equity Partners, ויזהר שי – שותף מנהל בקינן פרטנרס.

הזוכה Castor. מימין: פיונה דרמון, צחי וייספלד, שרון גזית, נועם בלייר, סיגל הרטשטיין ואוסטין טיין מ-Castor, ד"ר נמרוד קוזלובסקי, ד"ר איריס גינזבורג, מימי צמח, ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן. צילום: אורן קלר

הזוכה Castor. מימין: פיונה דרמון, צחי וייספלד, שרון גזית, נועם בלייר, סיגל הרטשטיין ואוסטין טיין מ-Castor, ד"ר נמרוד קוזלובסקי, ד"ר איריס גינזבורג, מימי צמח, ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן. צילום: אורן קלר

לדברי פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב: "האקדמיה היא בסיס פורה להצמחת ההון האנושי, שמוביל את ערכי היזמות והחדשנות. התחרות היא נדבך נוסף בפעילות הענפה שלנו, לקידום ויישום ערכים אלה בכל תחומי ההוראה והמחקר. התחרות מעודדת ומאפשרת ליזמים בתחילת הדרך התנסות מעשית בשילוב ידע וכלים עסקיים וניהוליים, המקנים ערך מוסף משמעותי לכל משתתפי התחרות. אנו מתכננים בשנים הקרובות להפוך את התחרות לאירוע חשוב של האוניברסיטה ושל תעשיית ההיי-טק הישראלית כולה".

עוד התייחס פרופ' צבירן בדבריו לנתוני הדירוג של תוכנית ה-MBA של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, וציין כי לפי הדירוג הבינלאומי שפורסם בספטמבר האחרון, של חברת המחקר PitchBook, שסקרה עשרות אלפי מיזמים שגייסו הון סיכון לאורך 11 השנים האחרונות, תוכנית ה-MBA של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב הגיעה למקום ה-13 בעולם והראשון בישראל בהצמחת יזמים, על פי היקף ההון שגייסו בוגריה מקרנות הון סיכון.

בנוסף אמר כי "תכנית ה-MBA בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום השמיני של יזמים בוגרי הפקולטה, שגייסו הון לחברות חד-קרן (Unicorns) שהשווי שלהן יותר ממיליארד דולר. הדירוג קובע, שאוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום התשיעי מבין האוניברסיטאות בעולם בהצמחת יזמים בוגרי תואר ראשון שגייסו הון לחברות שהקימו".

איש העסקים הבריטי ג'רמי קולר הוא המייסד של "קולר קפיטל", אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי המשני המובילות בעולם. הוא תורם ותומך במיזמי לימוד ומחקר בנושאי יזמות וחדשנות ברחבי העולם. לפני כשנתיים העניק קולר תרומת ענק לפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, שייעודה קידום המחקר ופיתוח תוכניות לימוד והוראה, ומאז נקראת הפקולטה לניהול על שמו. ב-2013 גם הקים את מכון קולר ליזמות וחדשנות באוניברסיטת תל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים