סדרי העדיפויות החדשים של המנמ"רים בהשקעות ב-IT

מחקר חדש של גרטנר מגלה מה מנהלי הטכנולוגיה שמים במקום הראשון בסדרי העדיפויות שלהם להשקעה, ואילו תחומים מדורגים במקומות נמוכים יותר ● הממצאים - מעניינים

ההיי-טק הישראלי ממשיך להרקיע שחקים.

שנת 2018 מתקרבת למחצית ומרבית הארגונים כבר התכנסו למסגרת תכניות העבודה וההשקעות שלהם בכל מה שקשור לטכנולוגיה ומחשוב, כחלק מהתשתיות שנועדו לקדם את ליבת העסקים של הארגון. מחקר עדכני של גרטנר (Gartner) בקרב 738 מנמ"רים מ-218 מדינות מיפה את 10 ההשקעות הכי חשובות, כפי שהמנמ"רים דירגו בסקרים שנערכו.

בצמרת הרשימה נמצאת השקעה באפליקציות ארגוניות כמו CRM ו-ERP, ולאחר מכן, לפי הסדר, כלים שקשורים בניתוח אנליטי של מידע, Big Data, הענן, שעדיין בסדר עדיפויות גבוה, ניהול סיכונים ואבטחה, וכל הכלים שקשורים במודרניזציה. בארבעת המקומות האחרונים בעשירייה הפותחת נמצאות השקעות בתחומים כמו שיפור חוויית לקוח, תשתיות וקונסילידציה, תהליכים עסקיים, אפליקציות מובייל ואוטומציה של תהליכים.

המסקנה העיקרית מנתונים אלה היא שלאחר שנים של התלבטויות, דיונים והערכות, ההחלטות של מנהלי ה-IT בארגונים במה להשקיע מונעות ותואמות את הצרכים העסקיים של הארגון. או, במילים אחרות, המנמ"רים ומנהלי העסקים למדו לחיות זה לצד זה ולעבוד זה עם זה.

כדי לאשש עוד יותר את תוצאות המחקר הזה, נתבקשו המנמ"רים לדרג אילו שיקולים עסקיים נמצאים אצלם בסדר עדיפות בעת ההחלטה לבצע השקעות ב-IT. במקום הראשון, והלא מפתיע, הם הצביעו על הצורך בהשקעה במערכות שיסייעו להגביר את היעילות התפעולית. לאחר מכן מופיעים הנושאים הבאים, שכולם שייכים למחלקות העסקיות בארגון: שיפור חוויית הלקוח המשתמש באינטראקציה שלו עם הארגון, ייזום תהליכים להגדיל את טווח העסקים של הארגון, טרנספורמציה דיגיטלית, החזר השקעה (ROI) והגדלת הפרודוקטיביות של העובדים. בטבלה מופיעים תחומים נוספים, כגון יצירת כלים להגדלת הרווחיות מערוצים דיגיטליים ומוניטיזציה של פעילות החברה. במחקר מוזכרים גם שמות של יצרנים וחברות שהמנמ"רים מתכוונים להיעזר בהם, כמו Salesforce.

בין כל אלה עדיין יש מקום מרכזי לנושא הסייבר והאבטחה. 31% מהנשאלים אמרו כי זה אחד הנושאים המרכזיים שעומדים על סדר היום שלהם. תקנות הגנת הפרטיות המחמירות שנכנסו לתוקף באירופה בחודש שעבר מביאות את המנמ"רים להודות שזה נושא שמטריד אותם מאוד, והם מקדישים לכך לא מעט תשומת לב. הדבר מעניין במיוחד על רקע העובדה שהמחקר נעשה בעיקר בארצות הברית, שם לכאורה ה-GDPR לא חל. אולם, המנמ"רים הודו שבכל מה שקשור לתקנות אלה, הם עוקבים מקרוב אחרי מה שעמיתיהם האירופים עושים ומאמצים את זה, כי לכולם יש לקוחות בל מקום.

הטרנספורמציה הדיגיטלית תופסת גם היא מקום נכבד בסדרי העדיפויות של המנמ"רים. עיקר המאמץ מופנה לפיתוח ערוצים דיגיטליים שיצמיחו עוד את הכנסות הארגון ורווחיותו, ובכלל זה פיתוח כלים חדשים. זה לא כל כך מובן מאליו בקרב השותפים העסקיים של המנמ"רים. אחדים מהם אמרו לעורכי הסקר שהם מתקשים לקבל גיבוי כספי ומשאבים מההנהלה לכל נושא הטרנספורמציה הדיגיטלית. חברות רבות עדיין לא רואות בכך חשיבות רבה מאוד למימוש הליבה העסקית של הארגון. בנושא הזה נדרש שינוי מהותי בתפיסת העולם של מנהלי הארגונים, בעלי המניות וחברי מועצות המנהלים.

קריאת השכמה לספקים

התוצאות של מחקר זה משמעותיות לא רק לגבי המנמ"רים והנהלות ארגוניהם, אלא מופנות גם לספקים וליצרני התוכנה והתשתיות. ספקי הפתרונות והאינטגרציה צריכים גם הם לשנות דיסקט, לרענן את מערכי המכירות שלהם ובעיקר לוודא שסל המוצרים והפתרונות שהם מציעים למנמ"רים יהיה תואם לסדרי העדיפויות שלהם ולצרכי ארגוניהם. כבר נכתב לא פעם במדור זה ובספרות המקצועית שאחת הבעיות שגורמות לכך שארגונים במגזרים שלמים לא מאמצים את הטכנולוגיה בקצב מהיר מספיק היא העובדה שאין בצד של הספקים מי שמאתגר אותם. חברות טכנולוגיה צריכות לבוא אל המנמ"ר עם החזון, עם הדבר הבא בתחום שלהם, שהם לא שמעו עליו. עליהן לגרום לו לחלום, ללכת עם החלום הזה להנהלה ולעזור לו לממש את החלומות.

העידן הדיגיטלי משנה את פני הכלכלה, ויוצר זירות חדשות ומודלים עסקיים. כל השחקנים בזירה הזו – הארגונים, הלקוחות החיצוניים והפנימיים, ומנהלי הטכנולוגיה והעסקים – מבינים שעליהם להתאים את עצמם למציאות. החברות היצרניות והספקים מוזמנים למהר ולעלות על הרכבת, לפני שיהיה מאוחר מדי, כי גם בזירה שלהם יש מתחרים, שידחקו אותם הצידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים