SUSE עוברת שוב ידיים: תימכר ל-EQT תמורת 2.5 מיליארד דולר

מיקרופוקוס תמכור את ענקית הלינוקס לקרן הון סיכון שבדית תמורת יותר מ-2.5 מיליארד דולר

מחפשת עובדים. SuSE

סוסה (SUSE), חלוצת הפיתוח בלינוקס (Linux), עוברת שוב ידיים לאחר שחברת האם שלה, מיקרו-פוקוס (Micro Focus) החלה בארגון מחדש של עסקיה. מיקרו-פוקוס הסכימה למכור את מפתחת התוכנה הגרמנית לקרן ההון הפרטית EQT השבדית, תמורת 2.54 מיליארד דולר.

בהודעה בבלוג שלה, הנרכשת מסרה כי למרות הרכישה, היא תמשיך "לפעול כעסק עצמאי לחלוטין". EQT מחזיקה בתיק השקעות מגוון באירופה, צפון אמריקה ואסיה, הכולל אף כמה חברות טכנולוגיה. העסקה צפויה להיסגר בתחילת 2019 בכפוף לאישור בעלי המניות של מיקרופוקוס ולרגולטורים האירופים.

סוסה, שהמטה שלב יושב בנירנברג, עברה בעלויות כבר כמה פעמים. בשנת 2003 היא נרכשה על ידי נובל (Novell) כחלק מהמאמץ של הרוכשת דאז לצמוח בשוק הלינוקס. בשנת 2010, אטצ'מייט (Attachmate) רכשה את נובל תמורת 2.2 מיליארד דולר והציבה את סוסה כיחידה עסקית נפרדת עצמאית המתמקדת בלינוקס. בהמשך, מיקרו-פוקוס הבריטית השתלטה על סוסה כאשר בשנת 2014 היא התמזגה עם חברת האחזקות אטצ'מייט גרופ (Attachmate Group), בעסקה של 1.2 מיליארד דולר.

מהחברות הראשונות שהביאו לשוק את מערכת ההפעלה לינוקס

זה כמה חודשים מיקרו פוקוס נמצאת תחת לחץ פיננסי בעקבות הרכישה שלה את עסקי התוכנה של HPE, תמורת 8.8 מיליארד דולר – מהלך שלא הניב את החזר ההשקעה שצופה ממנו.

סוסה הייתה אחת החברות הראשונות שהביאו לשוק את מערכת ההפעלה לינוקס. בשנים האחרונות היא הרחיבה את ההיצע שלה למגוון רחב יותר של פתרונות תשתית מוגדרת תוכנה ופתרונות לאספקת יישומים.

בתחילת 2017 SUSE רכשה מ-HPE את אופנסטאק (OpenSetack), מיזם של כמה חברות שהתאגדו יחדיו ליצירת פלטפורמת ניהול לתשתית ענן. עוד היא רכשה מ-HPE את קלאוד פאונדרי (Cloud Foundry). כך, היא הרחיבה את אחיזתה בתחום הענן הפרטי. רכישה זו הייתה נפרדת מהרכישה של מיקרופוקוס, החברה האם של SUSE, את נכסי התוכנה של HPE.

בעקבות שתי הרכישות הללו, סוסה השיקה בשנה שעברה את פלטפורמת Cloud Application שלה, פתרון המכיל שניים מפרויקטי הקוד הפתוח הלוהטים ביותר בתעשייה: את הפלטפורמה כשירות (PaaS) של Cloud Foundry ואת מנוע התזמור לקונטיינרים ולקוברנטיס (Kubernetes container orchestration engine).

נילס בראוקמן, מנכ"ל סוסה, אמר בהודעה לתקשורת כי תהיה המשכיות בצוות המנהיג את החברה, "עם יותר הזדמנויות להשקעה תחת בעלות של קרן השקעות הפרטית, תוך מיקוד חד על הצלחת הלקוחות והשותפים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים