הטוויטר סוער: היי-טקיסט הומלס מחפש עבודה ברחובות במקום נדבות

סיפורו של מפתח אינטרנט חסרי בית שמחלק את קורות חייו בצומת באזור המפרץ של סן פרנסיסקו הפך לוויראלי בסוף השבוע הזה, אחרי שאשה פירסמה תמונה שלו בטוויטר

צילום אילוסטרציה: BigStocok

סיפורו הנוגע ללב של דייוויד קסארז טלטל באחרונה את הרשת החברתית טוויטר (Twitter).

הכל התחיל אחרי שתצלום של קסארז ניצב בצומת רחובות באזור מפרץ סן פרנסיסקו שבקליפורניה – מקום משכנו של עמק הסיליקון האמריקני – פורסם בטוויטר והציג אותו מניף שלט המבקש מאנשים לקחת את קורות חייו במקום לתת לו נדבה.

מי שהתייחסה לראשונה לתופעה הייתה משתמשת טוויטר המכונה FullMakeup Alchemist, שצייצה בסוף השבוע את תמונותיו של קסארז עם הכיתוב: "היום ראיתי את ההומלס הצעיר הזה מבקש מאנשים לקחת קורות חיים במקום לבקש מהם כסף. אם מישהו בעמק הסיליקון יוכל לעזור לו, זה יהיה מדהים. בבקשה RT (רי-טוויטר שמשמעו 'שתפו' – ג"פ) בכדי שנוכל לעזור לדיוויד לצאת מזה!". היא הוסיפה וציינה כי קיבלה את רשותו של קסארז לפרסום.

צילום מתוך טוויטר.

זמן מה לאחר מכן שיתפה האישה את העוקבים אחרי הסיפור ברשת החברתית ושטחה את הסיפור שעומד מאחוריו. היא ציינה ש"בדיוק סיימתי שיחה עם דייוויד. דיברנו בערך שעה. הוא הגיע לעמק הסיליקון עם חלום להצליח בטכנולוגיה ויש לו הרבה מה להציע לקהילה, הוא ישן בפארקים ועדיין מנסה להשיג עבודת פרילנס, ראיונות והצעות עבודה".

אחרי הפרסום החל הפוסט מופץ לכל עבר והפך במהרה לוויראלי. קסארז זכה לתשבוחות מרבים שהעריכו את נחישותו ואת הגישה החיובית שלו. משתמשים בפלטפורמה גם הפגינו תמיכה במקרה, שיתפו את העולם בחוויות שלהם בתחום חיפושי העבודה, וניסו לעזור לקסארז בכל דרך שיכלו.

הזוהר של עמק הסיליקון קורץ

"תודה על הפרסום", צייץ משתמש אחד. "גם אני הייתי כמעט חסר בית כמה פעמים (בלי הגזמה), כשאין כסף למזון ולא מקום לנוח בו זה ממש רע – זה כל כך נורא, הלב שלי יוצא ברצינות אל הבחור הזה".

חלק מהאנשים ציינו שניסיון העבודה שעליו ניתן ללמוד מקורות החיים של קסארז מאוד מרשים. משתמש אחר תהה: "עם כל הניסיון הזה, איך זה שאין לו עבודה?"

הסיפור הנוכחי מדגים בעיקר כמה הזוהר של עמק הסיליקון קורץ, אך לרוב לא ממש נמצא בהישג יד של כל מי שמעוניין להצטרף לממלכת ההיי-טק המהוללת.

מפתחים ועובדים שלהוטים לקחת חלק בתעשיית הטכנולוגיה מוצאים עצמם לפעמים במצבים לא פשוטים, כמו המקרה של קסארז. הסיבה העיקרית לכך היא בעיקר העובדה שקליפורניה נמצאת כעת במשבר דיור, במיוחד באזור המפרץ, שבו העובדים נדרשים להרוויח פי ארבע או יותר משכר המינימום רק בכדי שיהיה לכם כסף לממן דירה בסביבה.

אפילו בעבור בוגרי קולג' מנוסים כמו קסארז, מציאת עבודה שבה ניתן להרוויח מספיק בכדי לחיות בעמק הסיליקון כיום היא עניין מורכב. נאחל לו בהצלחה ונעדכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים