סימנטק פספסה את תחזית ההכנסות הרבעוניות; מפטרת 950 עובדים

החברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה לשנה כולה, מה שאכזב את המשקיעים ● על רקע זה היא הודיעה על מהלך פיטורים חדש

סימנטק

סימנטק סיימה את הרבעון הראשון של שנתה הכספית עם תוצאות חיוורות, לאחר שפספסה את תחזית ההכנסות. לעומת זאת, ההפסד הנקי שלה קטן בצורה ניכרת, בעקבות ירידה בהוצאות. כמו כן, הודיעה סימנטק כי היא מפטרת 950 עובדים, שהם 8% מכלל עובדיה, אחרי שפיטרה בשנה וחצי האחרונה כ-1,200 איש. בסך הכל יעמוד מספר המועסקים בה לאחר מהלך הפיטורים הנוכחי על פחות מ-11 אלף, לעומת כ-13 אלף בתחילת 2017.

הסיבות המרכזיות לפיטורים החדשים הן הפספוס של תחזית ההכנסות והתחזית הקודרת שענקית אבטחת המידע פרסמה להמשך השנה. הדבר מעיד על כך שהתכנית העסקית שלה לא עובדת והיא לא מצליחה לאזן את הירידה בביקוש הצרכני עם העלייה בביקוש העסקי לתוכנות אבטחת מידע. עלות הפיטורים עומדת על 50 מיליון דולר, אולם הם צפויים לחסוך לסימנטק הוצאות שנתיות בסך של 115 מיליון דולר.

לעומת זאת, בסעיפי הרווחיות רשמה סימנטק שיפורים: היא רשמה ברבעון רווח תפעולי של מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 44 מיליון ברבעון הראשון של השנה הכספית 2018, לאחר שההוצאות פחתו ב-5.82% ל-906 מיליון. ההפסד הנקי צנח ב-52.63% ל-63 מיליון דולר.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות ירדו ב-3.11% ל-249 מיליון דולר, הרווח הגולמי פחת ב-1.2% ל-907 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 78.46%.

ירידות שערים במניית סימנטק

סימנטק הודיעה כי ייתכנו שינויים בתוצאות הכספיות שפרסמה לרבעון האחרון של שנתה הכספית 2018, עקב החקירה הפנימית שהיא מנהלת לגבי התנהלות הנהלת החשבונות שלה – חקירה שהחלה במאי השנה. על רקע זה, כמו גם על רקע הירידה בתחזית ההכנסות, ירדה המנייה של החברה בוול-סטריט לאחר פרסום התוצאות ב-13.52%, אולם אחר כך היא התאוששה במקצת והחברה סיימה את יום המסחר עם קיטון של 7.81% בשער המנייה.

גרג קלארק, מנכ"ל סימנטק, הביע שביעות רצון מהתוצאות ואמר כי "אני מאמין שהיא ממוקמת טוב כדי לנצל את ההזדמנויות העסקיות הקיימות בשוק אבטחת המידע. ההכנסות שלנו אמנם ירדו, אך מדובר בירידה שנובעת בעיקר מהתארכות הזמן שלוקח לסגור עסקות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם

    10,000 אלפים עובדים בחברה הזו? מה הם עושים? מפתחים את האנטיוירוס שלהם? עשרת אלפים אנשים?

אירועים קרובים