רשות החדשנות וקרן Bard משיקות תכנית למו"פ חקלאי ישראלי-אמריקני

הקרן תמכה עד כה במדענים מהאקדמיה, וכעת מתרחבת גם ליזמים ולחברות מסחריות ● סכום ההשקעה השנתי: כארבעה מיליון דולר

פרופ' יורם קפולניק, מנכ"ל קרן Bard. צילום: יח"צ

קרן Bard ורשות החדשנות הודיעו היום (ב') כי הן משיקות תכנית למו"פ ישראלי-אמריקני בתחיום החקלאות. התכנית למדענים וחוקרים משתי המדינות מסלול תמיכה במודל A2B (ר"ת Academy To Business). ההערכה היא כי סכום התמיכה יגיע לסך כולל של ארבעה מיליון דולר בשנה.

Bard היא קרן שהוקמה לפני כ-40 שנים על ידי ממשלות ישראל וארצות הברית כדי לממן מחקרים תשתיתיים בתחום החקלאות. מדי שנה היא מימנה עד כה מחקרים כאלה בסך כולל של שבעה מיליון דולר. הסכום שהיא השקיעה במהלך ארבעת העשורים שבהן Bard קיימת עומד על כ-300 מיליון דולר.

כעת היא נוקטת בדרך פעולה חדשה – כאמור, בשיתוף רשות החדשנות. אם עד כה מימנה הקרן מדענים מהאקדמיה בלבד, מעכשיו היא תממן מדענים וחוקרים שעובדים בחברות עסקיות, במטרה למסחר את תוצאות המחקרים. בין קהלי היעד המוזמנים להגיש מועמדות להשתלב במסלול החדש ולקבל תמיכה כספית נמנים מדענים, חברות מסחריות, חוקרים ומומחים לחקלאות וטכנולוגיה. המהלך יאפשר לחברות לפעול יחד עם החוקרים ובסיוע רשות החדשנות למנף את תוצאות המחקרים לכדי פתרונות מעשיים, טכנולוגיות ומוצרים שיפותחו, במטרה לשפר ולקדם את ענף החקלאות בארצות ובישראל.

הקרן תומכת בכל שלבי המחקר והפיתוח החקלאיים, כולל פרויקטים משולבים ומחקרים יישומיים, הכרוכים בשיתוף פעולה בין מדענים וחוקרים ישראליים ואמריקניים. המחקרים עוסקים בכל תחומי החקלאות, ובהם פיתוח גידולי שדה ומטע, פיתוח ענפי משק החי, פתרונות למחלות בעלי חיים וצמחים, השקיה, הנדסה, מים, כלכלה ועוד, כאשר רק מחקרים שעשויים לתרום לארצות הברית ולישראל ממומנים.

פרופ' יורם קפולניק, מנכ"ל קרן Bard, אמר לאנשים ומחשבים כי "המודל החדש יאפשר לגופים עסקיים ומסחריים למנף את תוצאות המחקרים ולקרב את החדשנות להפקת ערכים מוספים בענף. מדובר כאן במחקרים חקלאיים שמתבצעים בידי טובי המדענים הישראליים והאמריקניים, כשותפים מלאים, ואנחנו מספקים את המימון ואת החיבור לתעשייה בשלבים מוקדמים. שני גורמים אלה יעלו את הסיכוי להטמעת הפיתוחים בשוק, במטרה להוביל לשינויים חיוביים בטווחי זמן קצרים מאלה שהתנסינו בהם עד כה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים