עם בינה מלאכותית, כל אחד יכול להיות רקדן

צוות חוקרים מאוניברסיטת ברקלי פיתח תוכנה המבוססת על אינטליגנציה מלאכותית, שיכולה להעתיק תנועות של אדם אחד לאדם אחר

אילוסטרציה: BigStock

ש לכם שתי רגליים שמאליות? לא נורא. אינטליגנציה מלאכותית תתקן את התנועות שלכם ותוכלו להיראות כמו רקדני צמרת. צוות חוקרים מאוניברסיטת ברקלי פיתח תוכנה המבוססת על אינטליגנציה מלאכותית, שיכולה להעתיק תנועות של אדם אחד לאדם אחר.

בדו"ח שפרסמו החוקרים על עבודתם, תחת הכותרת "כל אחד רוקד עכשיו", הם מציינים כי כל מה שצריך לעשות הוא פשוט לצלם וידיאו של אנשים רוקדים.

התוכנה שפותחה משתמשת בווידיאו ה"מקור" המצולם ומשעתקת את התנועות לווידיאו ה"מטרה". כאשר מצרפים לווידיאו מוזיקה, מייצרת התוכנה סרטון חדש של המשתמש, שרוקד כמו הדמות בווידיאו המצולם.

סרטון ההדגמה. מתוך: יוטיוב.

להציג פעילות של אדם מסוים למרות שלא עשה אותה.

בסרטון ההדגמה שפרסמו החוקרים ביוטיוב די בולטת העובדה שהתנועות בווידיאו המטרה לא ממש טבעיות, אבל בכל זאת התוכנה הזאת מציגה שיפור גדול בטכנולוגיית בינה מלאכותית, מפני שהתוכנה אינה מבוססת על התנועות האמיתיות של האדם בווידיאו המטרה והמשמעות היא שניתן, לפחות בתיאוריה, להשתמש בווידיאו שצולם בסמארטפון כדי להציג אדם שעושה פעולה כלשהי גם אם לא עשה אותה.

אמנם כעת אפשר ליהנות מהשעשוע שבתוכנה, אבל בעזרת שיפורים שייערכו בה בעתיד, היא יכולה להפוך לכלי שכבר מעורר דאגה, שעשוי להציג פעילות של אדם מסוים למרות שלא עשה אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים