כך תהיה ספק שירותים מנוהלים רווחי ומצליח

אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communication, מסביר על תפקידו הדינמי של ספק השירותים המנוהלים ואיך ניתן למלאו בהצלחה

29/08/2018 13:47
אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communication. צילום: יח"צ

תפקידו של ספק השירותים המנוהלים, ה-MSP (ר"ת Managed Service Provider) הפך יותר חשוב ומושרש בארגונים קטנים ובינוניים (SMB) בהם הוא יכול להפוך אפילו למנהל מערכות מידע וירטואלי.

המילה "וירטואלי" היא מילת מפתח כשמדובר בדור הבא של ספקי השירותים המנוהלים. ביקורים באתר ושעות עבודה סטנדרטיות כבר אינם מספיקים – ארגונים זקוקים ומצפים מספקי השירותים המנוהלים שלהם להיות זמין על פי דרישה 24/7 וספקי השירותים בעצמם זקוקים ליכולת לתמוך בדרישות הלקוחות מכל מקום.

הן הלקוחות והן הספקים מעוניינים ומחויבים להיות גמישים וניידים, בין אם עבודתם מתקיימת במשרד או בעודם יושבים על הספה בסלון ביתם. הספקים חייבים גם לתת את אותה רמת שירות, אבטחה, ניידות וגמישות לכל הלקוחות שלהם, בכל הטווח.

התקדמות טכנולוגית ודרישות אבטחה מורכבות

ההתקדמות הטכנולוגית במונחי חומרה, תוכנה ודרישות המשתמש שינו את רצף העבודה והמבנה שלה לעומת הדור הקודם של ספק השירותים המנוהלים. אבטחת מידע הפכה מורכבת יותר ובסיס הידע של הספקים הפך מורכב יותר ככל שעסקים עוברים לענן ולמשאבים מבוססי ווב על מנת לנהל את המוצרים שלהם. לקוחות אינם קשורים למכונה אחת, לשרת אחד או למיקום אחד ולכן דרישות אבטחת המידע שלהם עלו בהתאם.

בינתיים, בעלי העסקים והעובדים שלהם העלו את דרישות אבטחת המידע באופן אקספוננציאלי, ולא רק על ידי התנתקות מהמשרד הפיזי והבאת העבודה הביתה ולדרך, אלא גם על ידי פריסתה של העבודה על פני מגוון מכשירים.

ספקי השירותים המנוהלים חייבים ביכולת להגן לא רק על שולחן העבודה של המחשב אלא גם על מחשבים ניידים הנעים ממיקום אחד לשני וכן על טאבלטים וסמארטפונים שיכולים לעמוד בעומסי עבודה שבעבר היו שמורים רק למחשב.

עלייה בהתקפות מתוחכמות

אם המשתמשים הפכו את דרישות האבטחה שלהם למורכבות יותר על ידי שינוי רצף העבודה ועיצוב סביבת עבודה ניידת, ה"חבר'ה הרעים" שינו את המשחק אפילו יותר. זה לא רק העניין של לגנוב את הדיסק הקשיח על מנת להשיג את המידע מהדיסק.

האקרים וגנבים הופכים מתוחכמים יותר בטקטיקות שלהם ומשתמשים בטכניקות ערמומיות כמו פישינג ותוכנות אחרות על מנת להשיג מידע חשוב או על מנת לנעול משתמשים מחוץ לקבצים שלהם עם כופרות, דבר שמכריח את הארגון לשלם כסף על מנת להשיג גישה מחדש למידע שלהם.

ההתקפות האלגנטיות הללו, בשילוב הנוכחות המתגברת של המשתמש אונליין ולמרבה הצער השכיחות בטעויות אנוש, גורמות לכך שספק השירותים המנוהלים ממוקד יותר מתמיד במענה לדרישות הלקוחות שלו.

משתמשי הקצה מטורגטים על ידי מהלכי פישינג חדים שיכולים לבלבל אפילו אנשים משכילים יחסית בתחום ואם לא די בכך, לאותם משתמשים יש שניים, שלושה ואפילו יותר התקנים או כלים שמאפשרים דרכם גישה למידע הארגוני ובסיס פוטנציאלי להתקפה.

טיפול בספקים ומוצרים מרובים

מספרם המרובה של ספקים ומוצרים מחייב את ספק השירותים המנוהלים לכסות טווח רחב של שירותים. בסביבה הדינמית הנוכחית, ניהול הספקים הללו הפך יקר ובזבזני. ישנו גם שינוי והתרחקות ממודל רישוי של שירותי MSP מחוזים ארוכי טווח (שהיו בעבר הנורמה).

כיצד להיות ספק שירותים מנוהלים רווחי ומצליח בעידן הדור הבא? הטריק הוא לבדל את השרות שאתם מספקים על מנת להתבלט מול המתחרים.

  • מנהל מערכות מידע וירטואלי – ספק שירותים מנוהלים מצליח יהיה מסוגל לספק הדרכה הן לדרג הטכנולוגי הבכיר והן למשתמש, ולשמש כמשאב שמספק תשובות אודות נושאי תוכנה, חומרה ועוד.
  • זמינות – קיימת חשיבות יתרה לזמינות ושרות 24/7. מומלץ לספק השירותים המנוהלים לעבוד עם יצרנים שמספקים קונסולות ניהול מבוססות SaaS וכלים לניהול וניטור מרחוק של לקוחות, המשולבים במערכות של הספק.
  • בחירה בפתרונות אבטחת מידע מתקדמים – בחרו בכלים שמספקים את אבטחת המידע וההגנה בחוד החנית הטכנולוגית. זהו את הפתרונות הגמישים שיכולים לספק אבטחת מידע למגוון הלקוחות, קטנים כגדולים, פשוטים כמורכבים.
  • התמחות – רצוי לבחור במספר מצומצם של פתרונות ולהתמחות בהם ברמה גבוהה על מנת לייצר ערך מוסף ללקוח. התמחות במספר מצומצם של פתרונות ויצרנים גם תייעל את הניהול ואת השירות ללקוח.
  • לבסוף, טיפ פיננסי – הפרדיגמה הישנה של חוזים שנתיים לספק שרות כבר אינה יעילה בעולם המשתנה של הדור הבא של הספקים. נכון יותר לחייב לקוחות שעובדים במודל SaaS באופן חודשי וכמובן לשלם ליצרן את הפתרון באופן חודשי עוקב.

הכותב הוא סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communication, המפיצה את פתרונות Sophos בישראל. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים