בכירים מסכמים את השנה: איתי צפרוני, איטון ישראל

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: איתי צפרוני, מנכ"ל איטון ישראל

איתי צפרוני, מנכ"ל איטון ישראל. צילום: ניב קנטור

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"בשנה האחרונה אנחנו עדים לתהליך של גיוון מגדרי מבורך, שבו נשים נכנסות יותר ויותר לתעשיית ההיי-טק ותופסות עמדות שונות. אמנם, נשים רבות עדיין לא מגיעות מספיק למשרות הניהוליות הבכירות ביותר, ולא מעט מהן גם עוזבות, לצערנו, בגלל הקושי לאזן בין הבית לעבודה, אבל מדובר בתהליך ואין לי ספק שהתעשייה תשכיל לקדם נשים ואף להתאים את עצמה אליהן, כמו גם לגברים שמחפשים איזון בין הבית לעבודה. יש חשיבות רבה להכלה ולמגוון (Inclusion and diversity) – דבר שחרטנו על דגלנו באיטון, וקרוב ל-40% מכוח האדם שלנו בישראל מורכב מנשים".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה הקרובה?
"מגמות שוק גלובליות, שמן הסתם משפיעות גם על ישראל, מצביעות על כך שטכנולוגיות בתחום האנרגיה המתחדשת בכלל, ואנרגיית רוח ושמש בפרט, יכבשו את עולם הפקת החשמל בעתיד הקרוב מאוד, מאחר שהעלויות של מקורות אנרגיה אלה ממשיכות לרדת. למגמה זו תהיה ללא ספק השלכה על האופן שבו אנחנו עתידים לנהל את אספקת האנרגיה, ואנחנו מתקרבים יותר מאי פעם לעולם שבו שלל אנרגיות מתחדשות יספקו לנו את רוב אנרגיית החשמל. טכנולוגיה נוספת שעלויותיה יורדות היא אגירת אנרגיה במצברים ובסוללות, במידה רבה הודות לעלייה בביקוש למכשירים ניידים וכלי רכב חשמליים.

לכך ניתן להוסיף את פוטנציאל האנרגיה העצום שיש לדטה סנטרים ולחוות שרתים. העולם מתבסס בשנים האחרונות יותר ויותר על מידע, כאשר המידע שנצבר מצריך משאבים אנרגטיים רבים. בהיבט הטכנולוגי, ניתן להחזיר משאבים אלה בחזרה אל רשת ההולכה ואל הפצת האנרגיה, ומרכזי הנתונים מספקים את אחת הדרכים הייחודיות לעשות זאת.

בדבר אחד אין ספק – טכנולוגיות בתחום האנרגיה המתחדשת מתחילות למלא תפקיד מרכזי במערכות האנרגיה שלנו. תחום האנרג'י-טק מתחמם והולך, עם מאות סטארט-אפים שמפתחים טכנולוגיות להתייעלות אנרגטית ולאחסון אנרגיה. בנוסף, יש למאות פיתוחים בתחומים של אבטחת הסייבר, האינטרנט של הדברים וניתוח ה-Big Data פוטנציאל גבוה להשתלבות בעולם האנרגיה.

אני מאמין שבשנה הקרובה מגמה זו תלך ותתחזק, ותמשוך לישראל עוד חברות אנרגיה עם נכונות להשקיע ולשתף פעולה עם חברות טכנולוגיה מהארץ".

מיהי חברת השנה בהיי-טק הישראלי?
"חברת השנה שלי היא StoreDot מהרצליה, ששואפת לשנות את החיים על פני כדור הארץ, לא פחות, על ידי קיצור זמן הטעינה של הטלפון הסלולרי ושל הרכב החשמלי, במטרה להפוך אותם לנגישים להמונים. החברה נחשפה משמעותית השנה וזכתה להשקעות ענק מענקית האנרגיה BP, כמו גם מסמסונג ומקרנות הון-סיכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים