תוכן שיווקי

ליאור לוי, פרולוג'יק: "SolarWinds מתמחה בפתרונות ניהול וניטור תשתיות עשירים בפונקציונאליות, פשוטים לתפעול, שחוסכים עד 70 אחוז בעלויות"

30/03/2014 13:29

"תחום הפתרונות לניהול וניטור תשתיות מחשוב נמצא בתקופה של שינוי דרמטי. יצרניות חדשות של פתרונות ניהול וניטור מאתגרות את הספקיות הוותיקות בתחום, ובכול היבט אפשרי – הן באיכות הפתרון, והן במחירו. מגמה זו באה לידי ביטוי במחקר של גרטנר (Gartner), שהעריכה כי בעוד החברות הוותיקות בתחום גדלות בשיעורים זעירים, ולעיתים אף היקף המכירות שלהן קטן משנה לשנה, הרי שהיצרניות הצעירות בתחום גדלות בשיעורים של יותר מ-45 אחוזים לשנה. כך לדוגמא, חברת SolarWinds, המתמחה בפתרונות ניהול וניטור תשתיות, מציעה פתרונות עשירים בפונקציונאליות, פשוטים לתפעול, שחוסכים עד 70 אחוז בעלויות ביחס למתחרות הוותיקות", כך אמר ליאור לוי, מייסד ומנכ"ל חברת פרולוג'יק (Prologic).

פרולוג'יק הינה חברה מובילה בתחום תשתיות המחשוב, ומספקת קשת של פתרונות טכנולוגיים ושירותי IT מקצה לקצה, ביניהם שירותי אינטגרציה, מיקור חוץ, ושירותי ייעוץ מתמחים (Professional Services). החברה מייצגת בישראל פתרונות תוכנה בינלאומיים, כדוגמת פתרונות idera המתמחה בניהול וניטור של בסיסי הנתונים.

בנוסף, פרולוג'יק משמשת כמפיץ הרשמי והבלעדי בישראל של פתרונות חברת SolarWinds, שכוללים פתרונות לניהול, ניטור ואבטחה של שרתים, תקשורת, אפליקציות, אחסון, גיבויים, וירטואליזציה ומחשוב ענן. פורטפוליו הפתרונות של החברה כולל גם את מוצרי Confio Ignite, אותה רכשה בשנה האחרונה SolarWinds, ואשר כוללים פתרונות לניהול וניטור בסיסי נתונים.

ליאור, מה הסיבות לדעתך לחילופי הדורות שמתרחש בשוק פתרונות הניהול והניטור?
הסיבות הן מגוונות, אולם בקצרה ניתן לומר שמנהלי התשתיות מחפשים פתרונות שייתנו להם ערכים מוספים גבוהים בעלות נמוכה. כך לדוגמא, כאשר אנחנו מדברים על עלויות נמוכות אנחנו לא מדברים רק על עלויות הרישוי, אלא גם על משאבי כוח אדם יקרים שמצריכים הפתרונות הוותיקים להטמעה ולתפעול היומיומי. למסובכות של הפתרונות הוותיקים מתלווה תג מחיר בצורה ישירה ועקיפה, וזה כבר מכביד על התקציב של ה-IT. לכן מנהלי התשתיות מחפשים אלטרנטיבות. כך לדוגמא, כאשר אנחנו מדברים על SolarWinds אנחנו מדברים על פתרונות שבבסיס הפיתוח שלהם עמדה ראייה כוללת ששמה לה למטרה לפשט את עבודת מנהל התשתיות, להוסיף רכיבים של אוטומציה וכלים אוטומטיים לתהליך, עם יותר תהליכים של איתור בעיות עוד לפני שהן קורות, מה שמאפשר טיפול בתקלות עוד לפני שהן משפיעות על המשתמשים בארגון. זו בפירוש הגשמה של המשפט הכול כך מוכר בתחום – לעשות יותר בפחות, וזו הסיבה שמנהלי התשתיות מצביעים ברגליים ומשלבים אצלם את פתרונות SolarWinds.

אולם עדיין בקרב מנהלי תשתיות קיימת לעיתים רתיעה מפתרונות של חברות שהן יחסית צעירות. מה הראייה שלך את העניין?
זה נכון, קיימת רתיעה בשוק מפני ניסיונות וטעייה עם חברות צעירות. אולם גם כאן, יש חברות ויש חברות. אם נחזור לדוגמא של SolarWinds, אז אומנם מדובר בחברה יחסית צעירה, אך עדיין מדובר כאן בחברה שהונפקה בבורסה האמריקאית, בעלת שווי שוק של כ-3.3 מיליארד דולר, עם היקף מכירות של יותר מ-335 מיליון דולר לשנה, שמשרתת 150 אלף לקוחות ביותר מ-170 מדינות. ככה שמדובר כאן בספקית פתרונות יציבה פיננסית, עם יכולת השקעה גבוהה ב-R&D, ותקציב גדול לרכישת חברות נוספות ולהגדלת פורטפוליו הפתרונות שהיא מציעה. אלא שלא מדובר רק באיתנות פיננסית שמורידה את חומות החשש של מנהלי התשתיות, אלא גם במובילות הטכנולוגית של החברה. כך לדוגמא, SolarWinds מצטיינת בעדכון רציף של מוצריה ובהעשרתם בפיצ'רים חדשים ופונקציונאליות גבוהה.

לפרטים נוספים: http://www.prologic.co.il/

אירועים קרובים