PhotoGrid: כשתמונה שווה אלף מילים או יותר

יש סיכוי שבכל אחד מסתתר צד יצירתי שרק מחכה לצאת החוצה ● האפליקציה שנסקרת הפעם במדור נותנת דרור לאמנות שבפנים

מי שעוקב אחרי המדור שלי פחות או יותר בקביעות כבר יודע שאני מאוד אוהב אפליקציות שנותנות דרור להיבט היצירתי שלי, ויותר מכך, מכריחות אותי במידה מסוימת לפנות למעמקי ולחפש בהם את הניצוץ הזה, היצירתי, שקצת מסיט אותי מחיי היום יום שהם בעיקר, איך נאמר זאת, די מתודיים וחוזרים על עצמם.

במיוחד אני אוהב אפליקציות שקשורות לתמונות. אפליקציות מעין אלה שמאפשרות לקחת את מה שמצלמים בעזרת טלפון או הטאבלט ולהפוך אותן, בצד הקיצוני של הדברים, למשהו אחר לחלוטין, למשהו שנראה אפילו אומנותי משהו, או לפחות מצליח להעביר בהצלחה קצת יותר מהתמונה עצמה, גם אם לסיפור אין בדיוק אלף מילים.

PhotoGrid היא אפליקציה שמאפשרת למשתמשי אנדרואיד להפוך אך התמונות שהם מצלמים לכדי קולאז' יפה ומוצלח, כזה שיכול להעביר סיפור, כולל האפשרות להוסיף לקולאז'ים טקסטים קצרים. למרות שהיא עשירה בתכונות, ולמרות שקצת קשה בהתחלה לקלוט את כל היכולות והמאפיינים שהיא מציעה, אפשר להפיק ממנה תוצרת יפיפייה תוך מספר שניות בלבד, כזו שתתגאו לשלוח לחברים ולמשפחה בווטסאפ (WhatsApp) או להעלות לחשבון האינסטגרם (Instagram) שלכם.

שיטת העבודה לכל אורך ורוחב האפליקציה מבוססת בעיקרון על אותה שיטה: בוחרים תבנית כלשהי, לתמונות או לסרטון וידאו, בוחרים את התמונות מזיכרון הטלפון או מאחסון בשירות ענן כלשהו שנתמך על ידי האפליקציה, ולאר מכן משתמשים בכלי העבודה הזמינים כדי לכוונן עוד קצת את התוצרת לפני שהופכים אותה למשהו מוגמר – מעין תמונה חדשה או סרטון מעניינים ומרתקים.

במסך הראשי בוחרים את סביבת העבודה עצמה, וזה כאמור יכול להיות סרטון וידאו שלמעשה מורכב מכמה תמונות המתחלפות בקצב קבוע, כשניתן לכוון את אורך הסרטון ל-15 שניות בדיוק כדי שניתן גם יהיה להעלאות אותו לאינסטגרם. כמו כן ניתן להוסיף ליווי מוזיקלי מאחד השירים ששמורים במכשיר, או להשתמש במוזיקת ברירת המחדל, והתוצאה יכולה להיות פשוט כיפית. ניתן אפילו לבחור את הנקודה בשיר ממנה הוא יתחיל במהלך הצגת הסרטון.

כאמור, עיקר הבחירות מיועדות ליצירת קולאז'ים מתמונות, ואפשר לבחור בעמוד הראשי של האפליקציה את סוג הקולאז' שרוצים לערוך מתוך תבניות או על ידי בחירה של מעין מוצר מוגמר שכבר מכיל מספר תמונות וטקסטים, למשל עמוד ראשי של מגזין אופנה, שבו משלבים את התמונות שבוחרים.

לכל אורך האפשרויות היצירתיות באפליקציה צריך לבחור את מספר תמונות שרוצים לשלב בקולאז', כשבמקרה של בחירת מוצר, אם נמשיך להגדיר זאת כך, ייתכן ומספר התמונות שתצטרכו לבחור ייקבע בהתאם לצרכים ולא תהיה חופשית למדי כמו במקרה של בחירת תבנית פתוחה. לעומת זאת, עד מידה מסוימת, התבנית הפתוחה תתאים את עצמה לכמות התמונות שתבחרו.

אחרי שבוחרים את התמונות ועוברים הלאה מוצגת העבודה במצבה הראשוני בו התמונות מחולקות בין החלקים השונים של התבנית. לאחר מכן אפשר לטפל בכל אחד מהחלקים הללו בפני עצמו: מסמנים אותו ואז בעזרת האצבעות ניתן להגדילו, להקטינו ולסובבו. אם רוצים אפשר גם להחליף את התמונות המוצגות בתיבות השונות בינן לבין עצמן, ואם רוצים אפשר גם להשתמש במסננים שונים ומשונים, החל בהקניית צבע וינטאז' של שנות השבעים או בחירת הצגת התמונה בשחור לבן, וכן אפשר להשתמש בכלי עריכה כדי לשנות אץ איזון הלבן, רווית הצבע וכדומה, כלים שמוכרים היטב מכל אפליקציה לעריכת תמונות.

PhotoGrid מאפשרת הוספת טקסטים לקולאז'ים, לדוגמה שם המקום או האירוע בהם צולמו התמונות, וכן להוסיף סטיקרים מוכנים. התוספות הללו מצורפות לגליון העבודה כשכבות פרטיות שגם אותן ניתן לסובב, להגדיל או להקטין לפי הצורך, וגם למחוק באמצעות לחיצה על אייקון פח הזבל שמופיע על המסגרת של התוספת.

עם סיום היצירה אפשר פשוט לשמור את התמונה הסופית, וכמובן לשתף אותה בעזרת האפליקציות התומכות בשיתוף ומותקנות במערכת.
PhotoGrid היא אחד הכלים היצירתיים והמהנים ביותר שתוכלו להוסיף למכשיר האנדרואיד שלכם, ולא משנה מהי גרסת מערכת ההפעלה של המכשיר. אם אתם אוהבים לצלם, ואוהבים לשתף את התמונות שלכם, החל מתמונה יחידה ועד מספר תמונות, צרפו אותה למאגר שלכם.
זה גם המקום לציין שלאחר ההתקנה אפשר לחפש בחנות, ולמצוא, פילטרים שונים נוספים מעבר לאלו שמגיעים כברירת מחדל עם האפליקציה, והם מצורפים אליה כתוספים שניתנים לבחירה במהלך תהליך היצירה.
להורדה מ-Google Play, לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים