אפל וסמסונג חוזרות לבית המשפט: אפל דורשת פיצויים של 2 מיליארד דולר

"הבינו כי אין להם מוצר שיכול להתחרות בהצלחה כנגד iPhone", אמר פרקליט אפל במהלך טיעוני הפתיחה שלו ● מומחים בנושא טוענים שהחישוב של אפל מופרך

סמסונג (Samsung) העתיקה את מכשירי iPhone כשניסוי למצוא מענה למכשירים אלה ולהתחרות בהם – טענו פרקליט אפל (Apple) כששבו אתמול (ג') לבית המשפט בסן חוזה שבקליפורניה. אפל דורשת מסמסונג פיצויים בסכום של 2 מיליארד דולר.

הרולד מק'אלהיני, אחד הפרקליטים המובילים של אפל בתביעה על הפרת זכויות בפטנטים כנגד סמסונג, אמר בטיעוני הפתיחה כי בסמסונג "הבינו כי אין להם מוצר שיכול להתחרות בהצלחה כנגד iPhone". הוא ציטט מתוך מסמכים של סמסונג ובהם מזכר של ג'יי. קיי. שין, מנהל החטיבה של סמסונג למכשירים ניידים, אשר ציין כי החברה "סובלת ממשבר עיצובי" ושעליה למצוא מענה לאפל.

"מהראיות עולה כי סמסונג העתיקה את מכשירי iPhone ושילבה במוצריה המצאות חדשניות רבות של אפל, שאפילו לא הופיעו עדיין במכשירים של אפל עצמה" טען מק'אלהיני. "סמסונג בחרה במודע להעתיק את התכונות שבהן עוסק משפט זה".

שנתיים לאחר שנפתח הסיבוב הראשון בתביעות ההדדיות בין אפל לסמסונג, שבו הפרקליטים של שתי החברות לאולמה של השופטת לוסי קוה, שבפניה התנהל גם הסיבוב הקודם. באפל טוענים הפעם כי סמסונג הפרה את זכויותיה של החברה בחמישה פטנטים הקשורים למכשירי iPhone. בסמסונג תובעים מאפל פיצויים בסכום של 7 מיליון דולרים על הפרת זכויות בשני פטנטים.

באפל מבססים את החישוב על כך שסמסונג מכרה למעלה מ-37 מיליון יחידות של המכשירים שבהם הייתה הפרת זכויות, וטוענים כי אילו הייתה סמסונג רוכשת רישיונות לשימוש בפטנטים, היה עליה לשלם סכום של 33 עד 40 דולר לכל יחידה. אולם, מומחים דוגמת פלוריאן מילר, עורך בלוג ידוע בנושא פטנטים, סבורים כי חישוב זה מופרז מאוד.

באפל מסכימים כי מדובר בסכום גבוה, אך לטענת מק'אלהיני, "נוכח ההצלחה הרבה של תכונות אלה והחשיבות של מכשירי iPhone להצלחתה של אפל, אפל לא הייתה מסכימה להעניק רישיונות לפטנטים בפחות מכך". הוא הוסיף והביע את תקוותו כי "בתום המשפט יבינו גם המושבעים את הסיבה לסכום הגבוה של הפיצויים שתובעת אפל, בשל ההיקף הנרחב של הפרת הזכויות שביצעה סמסונג".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים