תוכן שיווקי

לקראת אירוע | Think Next של מיקרוסופט: מרובוטים ועד שיפור הקוד הגנטי שלנו

הענקית מרדמונד נערכת לקראת האירוע ביום ב' הקרוב, שיכלול עשרות טכנולוגיות חדשות, חוקרים ומרצים, בהם אורח הכבוד, מנהל המחקר העולמי והטכנולוגיה של מיקרוסופט, הארי שום ● דנה פורטר, מנהלת אסטרטגיה ותכנון מוצר במיקרוסופט מו"פ: "הכנס לא בא לדבר על בשלות של טכנולוגיה או סטארט-אפים למיניהם, אלא להאיר זרקור על הדברים הבאים ולעודד יצירתיות"

03/04/2014 16:30

מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל יקיים ביום ב' הקרוב את אירוע החדשנות השנתי Think Next 2014, המתקיים זו הפעם השישית. באירוע, שיתקיים בהאנגר 11 שבנמל תל אביב, צפויים להשתתף כ-2,000 מוזמנים מתעשיית ההיי-טק, בהם מפתחים, מנהלי פיתוח, טכנולוגים ראשיים, יזמים וחברות סטארט-אפ, קרנות הון-סיכון, סטודנטים וחוקרים מהאקדמיה.

דנה פורטר, מנהלת אסטרטגיה ותכנון מוצר במיקרוסופט מו"פ, מספרת כי "הכנס ייחודי מאחר שלא רק שהטכנולוגיה שתוצג היא מהפכנית, אלא שכל התפישה שלנו, חוויית המשתמש, הולכת להשתנות – וזה יהיה במוקד האירוע". לדבריה, "הכנס לא בא לדבר על בשלות של טכנולוגיה או סטארט-אפים למיניהם, וגם לא מי גייס או מכר הכי הרבה, אלא להאיר זרקור על הדברים הבאים ולעודד יצירתיות. האירוע מושך אליו את כל הטכנולוגיות החדשות שקיימות כיום – במיקרוסופט בפרט ובשוק בכלל".

האירוע, שייערך בשיתוף עם מיקרוסופט ונצ'רס (Microsoft Ventures), יעמוד השנה בסימן "חדשנות בטכנולוגיה – ללא גבולות". לפי החברה, הוא יפגין את יכולותיה המיוחדות של התעשייה הישראלית להמשיך לפרוץ גבולות באמצעות יצירתיות. הבמה מרכזית באירוע תהיה פתוחה ליזמים ישראליים צעירים, שינסו להפגין את חדשנותם בפני בכירי מיקרוסופט העולמית ובפני ראשי תעשיית ההיי-טק הישראלית.

אירוע Think Next של מיקרוסופט בשנה שעברה

ב-Think Next, מספרת פורטר, ייחשפו כ-35 טכנולוגיות חדשות ומגוונות מכל העולמות הטכנולוגיים: מחציתן של חברות סטארט-אפ ישראליות ומהאקדמיה – שנבחרו במסגרת פעילותה של מיקרוסופט ונצ'רס בקרב קהילת היזמים המקומיים והאקדמיה – והמחצית השנייה תכלול טכנולוגיות פרי הפיתוח של מרכזי המו"פ של מיקרוסופט ברחבי העולם, כולל זה הישראלי. "אחת המציגות תראה כיצד הופכים משטחים רנדומליים למסכי מגע. זה שובר את התפישה הקיימת כיום – במקום שיהיו מקלדת ועכבר, האינטראקציה לה אנחנו רגילים, נראה הדמיה של טכנולוגיה וחווית משתמש חדשה", אמרה.

הארי שום, סגן נשיא בכיר, מנהל המחקר העולמי והטכנולוגיה של מיקרוסופטחברה נוספת שצפויות לקחת חלק הן Askem, פלטפורמה לשאלות ותשובות (Q&A), שהשלימה באחרונה סבב גיוס של 1.3 מיליון דולר. מוצר החברה נועד להשתמש בחוכמת ההמון, באמצעות ה-Social, לטובת שאילת שאלות ובכך לשיפור חוויות משתמש ואינטראקציות. עוד חברה שתציג היא Kano, המציעה מחשב בהרכבה אישית שהחל את דרכו באמצעות מימון המונים בקיקסטארטר (KickStarter). לפי הערכות, המחשבים הראשונים יגיעו אל הלקוחות ברבעון השלישי של השנה. כן יציגו: מומחים מהאקדמיה, בהם חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון שידגימו רובוטים המסוגלים לטפס על קירות וכן כאלה השומרים על יציבות על גלגלים, פרי פיתוחה של המעבדה להנדסת מכונות בקמפוס; חברה המתמחה במדפסות תלת-מימד; ו-Genome Compiler, המפתחת מוצר לעיצוב, ניפוי וקומפיילינג (הידור) של הקוד הגנטי.

אורח הכבוד השנה הוא הארי שום, סגן נשיא בכיר, מנהל המחקר העולמי והטכנולוגיה של הענקית מרדמונד, לו יהיה זה ביקור ראשון בישראל. שום יופיע על במת הכנס בשיחה חופשית עם ד"ר קירה רדינסקי, לשעבר חוקרת במעבדות המחקר של מיקרוסופט ובטכניון, מייסדת SalesPredict ואחת היזמות הבולטות כיום בישראל, שהוכתרה על ידי מגזין הטכנולוגיה של MIT כאחת הממציאים הצעירים הבולטים בעולם. שום אחראי על התווית האסטרטגיה הטכנולוגית של מיקרוסופט ועל גוף המחקר Microsoft Research, שמתמחה במחקר בסיסי ומחקר יישומי בתחום מדעי המחשב והנדסת תוכנה.  גוף זה מעסיק 850 חוקרים ב-10 מעבדות ברחבי העולם, לרבות בישראל. שום הוא האחרון בשורה ארוכה של בכירי החברה שהגיעו לאירועי Think Next, בהם סטיב באלמר, ריי אוזי, קרייג מונדי, צ'י-לו וריק ראשיד. כמו כן יישאו דברים מרצים פופולריים דוגמת דורון מאירסדורף, מנכ"ל StoreDot, ואושרי אבן זוהר. ג'יימס וויטאקר, מבכירי מובילי הדיעה של מיקרוסופט בתחום הטכנולוגיה, ינאם אף הוא.

אירועים קרובים