תוכן שיווקי
לקראת ארוע BYNET EXPO 2014 ב-24 באפריל

לקראת אירוע | עיר חכמה – לא אגדה אורבנית

טכנולוגיית ה-IoT (ר"ת Internet of Things) מביאה לידי מימוש את חזון העיר החכמה. זוהי המערכת שמוצאת חניה, מודיעה על פח זבל גדוש, ומתריעה על אלימות ברחובות

03/04/2014 17:00

כ-50% מתושבי העולם חיים כיום בערים, ועל פי תחזיות ארגון הבריאות העולמי עד שנת 2050 צפויה אוכלוסיית הערים להגיע ל-6.4 מיליארד תושבים. הגידול בכמות התושבים, הדרישה לנוחות חיים של תושביהן, והמורכבות של ניהול העיר מציבים אתגרים חדשים הדורשים פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ומותאמים.

טכנולוגיית הIoT (ר"ת Internet of Things) הינה מנוע אידיאלי למתן שירותים חכמים יותר, ולבקרה ולייעול וזירוז של תהליכים. מערכת חכמה של חיישנים ייעודיים ברחבי העיר מבקרת את ניהול העיר באופן אוטומטי ותוכל לייעל באופן משמעותי את תפעול העירייה.

מערכת שכזו תאפשר להבין את הביצועים הנוכחיים ולפתח אסטרטגיה ארוכת טווח. שילוב פתרונות IoT בניהול העיר מאפשר שליטה בהוצאות, חיסכון בכוח אדם, ניהול ידע, תזמון השירותים הנדרשים, זיהוי צרכים על פי אזורים וטיוב של שירותים על פי מיקום.

ניהול אנרגיה מערכת המחוברת לרשת ו/או מכילה חיישנים ומאפשרת ניהול ושליטה מרחוק לחיסכון באנרגיה – אחת מההוצאות הגדולות ביותר של העיר. המערכת מאפשרת שליטה בצריכת האנרגיה, זיהוי היחידות הבזבזניות וניהולן באמצעות כיבוי והדלקה בזמנים נדרשים.

פינוי אשפה תהליך אוטומטי מאפשר לפח הזבל להתריע על כך שהוא מלא. המערכת אף מבצעת סידור עבודה חכם לעובדי פינוי האשפה וכך מתאפשר ייעול נסיעתן של משאיות האשפה המסתובבות בעיר, חיסכון בעובדים, בדלק, ובעומס תנועה.

מוקד עירוני ניהול מערך הכוננים והעובדים בעירייה מתבצע דרך מוקד מיוחד המזמן את הגורמים הרלבנטיים לאירוע המדווח על פי מיקום וזמינות. תושבי העיר יכולים לדווח על מפגעים ואירועים ישירות מהטלפון החכם או דרך הרשת, לצלם את האירוע ולהעבירו למרכז הבקרה.

חניה חכמה המערכת מאפשרת ניהול מערך חיפוש ושמירת חניה, מקטינה את הזמן לחיפוש חניה, ומונעת זיהום אוויר, רעש ופקקים.

אבטחה וביטחון אישי מערכות אבטחה על ידי מצלמות מעניקות תחושת ביטחון לתושבים ומאפשרות קבלת התראות ועזרה ראשונה במקרה של אירוע. אנליטיקות חכמות וניתוח וידיאו בזמן אמת, המיתרגמות להקפצת כוחות רלוונטיים לשטח, משפרות משמעותית את הביטחון ברחובות.

מערכת בארבע שכבות
שירותי עירייה חכמים מתחילים בתשתיות תקשורת חזקות, בעלות רוחב פס מהיר, מערכת איסוף נתונים, דאטה סנטר בעל יכולות BI ומערכת אבטחת מידע. מערך שכזה מורכב מארבע שכבות עיקריות.

1. שכבת איסוף המידע מערכת של חיישנים והתקנים ברשת לאיסוף מידע מהשטח, המחוברת לתשתיות תאורה, גז, מים, גשרים, בניינים, GIS במערכות התחבורה בעיר, תחנות מידע, טלפונים סלולריים, אפליקציות וכל מכשיר, התקן או חיישן שיכול להעביר אינפורמציה ולייעל את תהליך קבלת ההחלטות.

2. שכבת תשתית התקשורת השכבה המחברת את שכבת איסוף המידע לעולם התקשורת, באמצעות פרוטוקולים מיוחדים כדוגמת Zigbee, ופריסת רשת Wireless מאובטחת ורחבת סרט להעברת נתונים בעלי קיבולת גבוהה יותר.

3. שכבת עיבוד הנתונים השכבה כוללת שרתים ומערכות אחסון של מאות ומיליוני נתונים המועברים אליה ביום ומבצעת אנליטיקה חכמה על כל המידע המגיע ומנתחת את הנתונים.

4. שכבת אפליקציות חכמות האפליקציות המתממשקות אל מערכת עיבוד הנתונים משרתות מחד את מקבלי ההחלטות בעירייה ומאידך את התושבים.

מערך זה, על שפע הכלים שהוא מעניק, מאפשר הגדרת אסטרטגיה לניהול העיר, ייעול תהליכים, בקרה וקבלת מדדי ביצועים של העירייה. יתרונות המערכת ברורים: השקעה ארוכת טווח מובילה לייעול השירות ולהזדמנויות חדשות לצמיחה ופיתוח. ערים חכמות כבר אינן חזון בדיוני, אלא מציאות בת ימינו שתשנה את הדרך שבה ערים מתנהלות ומשגשגות.

בתערוכת בינת אקספו שתערך ב-24 באפריל יוצגו הדגמות מבוססות Internet Of Things במתחם יעודי.

אירועים קרובים