אפשר לנסות בבית: MakerBot השיקה מדפסת תלת מימד שולחנית

מהנדסים, מעצבי מוצר, יזמים וכל מי שרצה אי פעם להדפיס בתלת מימד בבית יכול להתחיל לחייך ● המדפסות המדוברות עושות עליה ומאפשרות להדפיס צעצועים, כוסות ואפילו מטוסים להרכבה במאות חלקים ● הבשורה הטובה היא שזה צבעוני ומרתק, הפחות טובה שזול זה לא יהיה ● סיפור בשלושה מימדים

15/09/2014 18:12
להדפיס לך משהו? מדפסות התלת מימד החדשות של MakerBot

אם עד כה ניתן היה לראות מדפסות תלת מימד במיזמי היי-טק מרוחקים, מעתה ניתן יהיה לראות אותן בחנויות כשהיעד הברור הוא הצבת מדפסות  תלת המימד על  שולחנות ביתיים והמחשביים.
את הבשורה הזו מנסה להביא לארץ MakerBot אשר השיקה היום ( ב') את פעילות מכירת מדפסות תל המימד השולחניות שלה בישראל. כשותף הישראלי בחרה MakerBot את חברת סיסטמטיקס, ספקית פתרונות מחשוב ייעודיים לשוק הישראלי.

"הדפסה תלת מימדית הינה שיטת ייצור בה אובייקט תלת-מימדי נוצר ע"י הנחת שכבות רצופות של חומר אחת על גבי השניה עד ליצירה מלאה של האובייקט", מסביר אריק שפט, מנהל תחום מדפסות תלת-מימד בסיסטמטיקס, "בעבר, השימוש בשיטת ייצור זו היה בעיקר נחלתן של חברות גדולות, אבל עם יציאתן לשוק של מדפסות קטנות וזולות יותר, הדפסה תלת-מימדית נהייתה נגישה ואפשרית גם עבור העסקים הקטנים ואף לצרכן הפרטי"

שפט מצייר חזון רחוק טווח: "גל המדפסות הביתיות והשולחניות תופס תאוצה רבה בשנים האחרונות. כיום כל אחד יכול להפוך את הרעיונות שלו מאובייקטים מופשטים או וירטואליים לעצמים מוחשיים. אנו מעריכים שהשוק הישראלי, שהוא בין הראשונים המאמצים טכנולוגיות חדשות כיום, בשל לפתרונות שלנו"

קהלי היעד המסומנים כצרכנים פוטנציאלים של המדפסות הם מהנדסים, מעצבי מוצר, שוק החינוך, יזמים, ובכלל אנשים שרוצים לייצר דברים מצעצועים ועד דברים שמישים. "לא צריך להיות מומחה בתכנון או משתמש במערכות תכנון מקצועיות על מנת להיות מסוגל לתכנן מודלים באופן עצמאי. אני מאמין שמדפסות תלת-מימד יימצאו בשנה הקרובה על הרבה מאוד שולחנות, בבתים, בעסקים ובמשרדים של די הרבה אנשי מקצוע רלבנטיים" מדגיש שפט.

אם בעבר תהליך העבודה היה דורש בניה של מספר אבי טיפוס בדרך למוצר המוגמר. המדפסת השולחני מאפשרת לייצר דגם אב טיפוס ווירטואלי ולהדפיס אותו בבית ולבצע תיקונים על גביו. על פי הערכות של MakerBot,  קיצור סבבי התיקונים בדרך למוצר מפחית  בין 40-90% בזמן ובין 30-70% בעלות. עוד מעריכים בחברה כי השוק יגיע תוך זמן קצר להיקף של 21 מיליארד דולר.

אבל מדפסת וקוץ בה, הפיתרון המוצע על ידי MakerBot  עדיין יהיה לא זול ללקוח הישראלי. המדפסת הכי זולה עומדת על כ10,000 ₪ ועלות כל סליל חומר מסוג PLA (החומר המחליף את הפלסטיק) היא 245 ₪ כולל מע"מ. הבעיה היא שכל סליל הוא בצבע אחד, בחברה הכינו 32 גוונים שונים של סלילים ומפה ניתן לעשות  כבר את החישוב לבד. סביר להניח שככל ששוק זה יתפתח יפחתו העלויות וימוזערו המכונות

מתעניינים  בהדפסה בתלת מימד? הירשמו כבר עכשיו לוועידה השנתית להדפסת תלת מימד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים