האם ארצות הברית תקנוס את יאהו! ב-250 אלף דולר ליום?

להגנתו טוען אתר האינטרנט כי הממשלה שינתה את החוק כדי לאפשר לה לדרוש מידע של משתמשים מנותני שירותים מקוונים, ובכך הציבה אתגר משפטי

עוד גילוי של פעילות עוינת נגד משתמשים. יאהו. צילום: BigStock

יאהו (!yahoo) אוימה על ידי ממשלת ארצות הברית בקנס של 250 אלף דולר ליום אם לא תמסור נתוני משתמשים לרשויות לסוכנות לביטחון לאומי (NSA), לפי מסמכים משפטיים, דרשה הסוכנות מיאהו לציית לחוקי מעקב חדשים, ויאהו הודיעה שהם נוגדים את החוקה, אך נכשלה בדיון בבית המשפט באשר לחוקיות הצו.

פרטים אלו נחשפו בסוף השבוע, כאשר שופט פדרלי ביטל חיסיון של חלק מן המסמכים הקשורים במשפט, הכוללים 1,500 עמודים. רון בל, היועץ המשפטי הראשי של גוגל(Google), ציין, כי חשיפת המסמכים היא "ניצחון חשוב למען השקיפות".

לדברי החברה, הממשלה שינתה את החוק כדי לאפשר לה לדרוש מידע של משתמשים מנותני שירותים מקוונים, ובכך הציבה אתגר משפטי. ואולם מסמכי בית המשפט מגלים כי הקרב בנוגע למעקב בין חברות טכנולוגיה לממשלת ארצות הברית החל כבר מזמן, עוד לפני פרשת סנאודן.

"המסמכים של מקרה זה מבליטים", אמר בל, "איך נאלצנו להילחם בכל צעד כנגד מאמצי המעקב של ממשלת ארצות הברית. בנקודה מסוימת, איימה ממשלת ארצות הברית על הטלת קנס של 250 אלף דולר ליום אם לא נציית לצו", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים