תוכן שיווקי

השקה חגיגית ומקורית של ספר חדש לניהול פרויקטים בכנס ה- PMI השנה

17/09/2014 14:20
בשטח מחפשים יותר את ה"איך?". הספר: "להיות מנהל פרויקט – ספר אחר על ניהול פרויקטים"

חמוטל וייס ודניאל ציטר – שני מנהלי פרויקטים מנוסים, השיקו בכנס ה- PMI שנערך ב- 16/6 במלון דיויד אינטרקונטיננטל בת"א, ספר "בישול" ייחודי למנהלי פרויקטים. הספר עוסק בניהול פרויקטים מנקודת מבטו של מנהל הפרויקט ולא מנקודת המבט של הפרויקט, כפי שבדרך-כלל נעשה ולכן נקרא: "להיות מנהל פרויקט – ספר אחר על ניהול פרויקטים".

הספר כולו כתוב מנקודת מבטו של מנהל הפרויקט ומתווה את הדרך הפשוטה ביותר לנהל פרויקט הלכה למעשה בהצלחה. הספר אינו מוגבל לעולם תוכן מסוים או לגודל פרויקט מסוים כיוון שהוא אינו עוסק במתודולוגיה כזו או אחרת, אלא ביסודות הליבה של המקצוע: תכנון, בקרה ותקשורת. כל נושא בספר מלווה בכלים שימושיים ופשוטים ליישום- 31 כלים אם לדייק, אותם ניתן להוריד בחינם מאתר הספר בכתובת: he.beingaprojectmanager.com שם גם ניתן לרכוש אותו.

ההשקה בכנס היתה מיוחדת ומקורית. על רקע האנלוגיה של יסודות המקצוע למרכיבי הלחם – הקמח המשמש כבסיס הוא התכנון, השמרים המתפיחים את הבצק והופכים עיסה ללחם הם הבקרה, המים המשמשים כדבק שמאחד הכל הם התקשורת, העמידו השניים ביתן בעיצוב מאפייה צנועה והיו לבושים בג'קטים של שף.

בנוסף, הציגו בכנס את אחד הכלים המלווים את הספר הנקרא "המצפן של הפרויקט". בהרצאה קצרה בת 15 דקות, הציגה חמוטל "מצפן פרויקטאלי" וציטטה את הדיאלוג המפורסם שכתב לואיס קרול בספר "אליס בארץ הפלאות", בין אליס לחתול צ'שייר, והנה הוא לפניכם:
"'התואיל לומר לי בבקשה באיזו דרך עלי ללכת מכאן?' שאלה אליס,
'זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע.' אמר החתול.
'לא אכפת לי כל כך לאן.' אמרה אליס,
'אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי.' אמר החתול.
'בתנאי שאגיע למקום כלשהו,' הוסיפה אליס כהסבר,
'הו, אין כל ספק שתגיעי לאנשהו,' אמר החתול, 'בתנאי שתלכי זמן ארוך מספיק.'"

כך לדבריהם, קורה פעמים רבות גם בפרויקט. מגיעים ל"אנשהו", אבל האם הגענו לאן שרצינו להגיע? וגם אם כן, באיזה מחיר? המצפן של הפרויקט הוא למעשה מסמך יזום מאורגן היטב ונוח לשימוש, בפורמט אקסל, המרכז בתוכו את כל מה שנדרש להגדיר בשלב היזום והתכנון הראשוני של פרויקט, בכדי להתוות את היעד – את הכיוון, ואת נקודות המפתח המרכזיות להצלחת הפרויקט. כלי זה הוא רק אחד מהכלים המצוינים המלווים את הספר וניתנים להורדה בחינם גם אם לא רכשתם עדיין עותק שלו.

הרעיון לכתוב את הספר עלה בשיחה על מתודולוגיות לניהול פרויקטים ועל כך שרובן עוסקות ב"מה?" בעוד שבשטח מחפשים יותר את ה"איך?". בניסיון למצוא כלים ושיטות שקל להטמיע וייתנו למנהלי פרויקטים את מה שדרוש להם בכדי לנהל הלכה למעשה פרויקט בהצלחה, הבינו השניים שיש להם ניסיון רב והרבה מה לומר בנושא. לכן, החליטו לממש פנטזיה ישנה ולכתוב הכל בספר תמציתי ותכליתי.

היעד הראשון שהם הציבו לעצמם היה בכלל גודל הספר. לדבריהם, בכדי שאנשים באמת יקראו את הספר ויעשו בו שימוש, עליו להיות ספר לא ארוך, כתוב בצורה נעימה ונוחה לקריאה ומעוצב באופן מזמין, ואכן נראה שהם מקיימים את ההבטחה. הספר מעוצב כמעט כמו ספר מתנה מהודר אבל הוא מקצועי לחלוטין, בגודל נוח והקריאה בו קולחת.

שני מנהלי פרויקטים מנוסים. חמוטל וייס ודניאל ציטר

שני מנהלי פרויקטים מנוסים. חמוטל וייס ודניאל ציטר

תהליך כתיבת הספר נוהל כפרויקט לכל עניין ודבר. החל מתכנון ראשוני, הגדרת מחזור חיי הפרויקט, יצירת מבנה תכולת העבודה של הפרויקט (WBS), פיתוח תוכנית עבודה ורק אז יציאה לדרך. תהליך הגדרת התכולה של הספר לבדו, לקח מספר חודשים ונעשה במחשבה על כל מה שמיוחד ושונה בספר.

דניאל וחמוטל הם בעלי ניסיון רב בניהול פרויקטים וגם בהוראה בתחום ולכן – באופן טבעי, פיתחו גם קורס ייחודי למנהלי פרויקטים המבוסס על הספר שכתבו. הם מבטיחים שזהו הדור הבא של קורס ניהול פרויקטים כיוון שהוא באמת מלמד כיצד להיות מנהלי פרויקטים, ולא "על" ניהול פרויקטים כפי שרוב הקורסים בשוק מלמדים.

הקורס מתווה את הדרך ומסביר בגובה העיניים כיצד להיות מנהלי פרויקט הלכה למעשה ומלמד כיצד להתמודד עם הפרדוקס הראשון בניהול פרויקטים הנובע מרמת הוודאות הנמוכה המאפיינת אותם, מהי אשליית הזמן המבוזבז וכיצד להתחמק ממלכודת התכנון המדומה.

מטרת הקורס היא ללמוד את מקצוע ניהול הפרויקטים בצורה יישומית, ולרכוש כלים ייחודיים לניהול פרויקט, והוא מיועד למנהלי פרויקטים, לחברים בצוות פרויקט, ולכל מי שמעורב בפרויקט כלשהו -בכל עולם תוכן.

משך הקורס: 56 שעות אקדמיות וניתן לשלב בו גם את לימוד מתודולוגיית ה- PMBOK או ה- AGILE, וכן מיומנויות רכות הדרושות למנהל הפרויקט בביצוע תפקידו. בכדי לעזור למקבלי ההחלטות לדעת שזה הקורס עבורם, מציעים השניים סדנת טעימה מהקורס שמשכה 4 שעות אקדמיות ועלותה רק 2,150 ₪ ל- 15 משתתפים. לפרטים נוספים לגבי הקורס, היכנסו לכתובת: http://pmzone.co.il/training/being-a-project-manager.

הספר והקורס המבוסס עליו בהחלט מביאים עמם משב רוח מרענן לענף ובקרוב נוכל אפילו להשיג אותו בשפה האנגלית.

אירועים קרובים