תוכן שיווקי

דיוור אלקטרוני: הבחירה הנבונה לעסקים קטנים

01/10/2014 15:11
אל תהיו חלק מאותם תמימים, שלא מבינים איך הדיוור השיווקי שלהם הגיע לתיקיית הספאם. אקטיב טרייל

בכל הנוגע לקשר ישיר עם לקוחות, על אף האפשרויות הרבות בעולם השיווק, דיוור אלקטרוני היה ונותר בראש הרשימה. מדובר באמצעי שיווקי אמין, אישי וכזה שלרוב מחזיר את ההשקעה בו (ROI – Return Of Investment). לפי האיגוד לשיווק ישיר (DMA), שיווק באמצעות אימייל מחזיר 40 דולר על כל דולר אחד שהשקעתם.

לעסקים קטנים, דיוור שיווקי משמעו מכירות. אין דרך טובה יותר להעביר ללקוחותיכם מידע על חידושים בעסק, על מוצרים מיוחדים או על מבצעים.
אך למרות ההטבות הרבות של הדיוור האלקטרוני, עליכם להבין כי מדובר בנשק רגיש, שכן אם לא תעשו בו שימוש נכון, אתם עלולים להמאיס את עצמכם על הלקוחות ולגרום להסרה מסיבית מרשימת התפוצה.

עסק קטן? כך תעשה את זה נכון:
הרשמה נוחה לניוזלטר שלכם
אל תגרמו לגולש לעבוד קשה כדי לחפש את טופס ההרשמה לניוזלטר שלכם. מכירים את המשפט הנודע, "אם ההר לא יבוא אל מוחמד, מוחמד יבוא אל ההר"? מקמו את טופס ההרשמה בדף הבית, בעמוד הפייסבוק של החברה, בבלוג, בכל מקום בו נמצא קהל היעד שלכם, ובכל עיצוב שיגרום לקורא למצוא את הטופס.

תברכו לשלום
לאחר ההצטרפות, דאגו לשלוח אימייל בו תברכו את הלקוח על שהצטרף לרשימת התפוצה שלכם. עם פונקציית האוטורספונדר של אקטיב טרייל לא תצטרכו לעבוד כל כך קשה. רק תגדירו למערכת מה לשלוח ובאיזה עיצוב וכיתוב, וההודעה תישלח אוטומטית לכל מצטרף חדש.

התאימו את הניוזלטר לרוח העסק  
אל תשכחו להתאים את עיצוב ותוכן הדיוור השיווקי לסגנון הייחודי שלכם. הוסיפו את הלוגו שלכם והשתמשו באותם צבעים, מכיוון שמדובר בעסק קטן, זו הזדמנות מצוינת למתג את עצמכם ולהרגיל את הלקוחות לעיצוב הייחודי שלכם.

עקביות  
בשליחת דיוור אלקטרוני, חשוב להיות עקביים. אם החלטתם לשלוח ניוזלטר פעם בחודש, שלחו בתאריך קבוע כדי ליצור הרגל אצל הנמענים שלכם. אם תחסירו כמה פעמים, הם עלולים לשכוח מכם וגרוע מזה – לשלוח אתכם לתיקיים הספאם.

חלק חשוב מהשיווק: שורת נושא טובה
לפי מחקרים שנעשו, לאימייל ששורת הנושא שלו בעלת פחות מעשרה תווים, יש סיכוי של 58% להיפתח על ידי הנמען. תוצאות אותה בדיקה העלו גם כי אחוז הפתיחה עולה ב-22% כשמדובר באימיילים אישיים (לדוגמה, שילוב של שם פרטי בשורת הנושא).
שורת הנושא צריכה להיות אישית, אך קצרה וקולעת.

התאמה למובייל
בשנתיים האחרונות, מספר הנמענים שפותחים את הדוא"ל שלהם דרך מכשיר סלולרי, ממשיך לעלות. לכן, פורמט הדיוור צריך להיות מותאם למובייל.
בדיקות מקיפות מראות כי בממוצע, 69% מהגולשים ימחקו את הדואר הנכנס, אם לא הותאם לצפייה בסלולרי שלהם. בעזרת המודל הרספונסיבי של אקטיב טרייל, לכולם תינתן האפשרות לצפות בדיוור שלך, מכל פלטפורמה.

הכירו את חוקי הספאם
אל תהיו חלק מאותם תמימים, שלא מבינים איך הדיוור השיווקי שלהם הגיע לתיקיית הספאם. קראו את חוקי הספאם, עבדו עם חברת דיוור המותאמת לחוקים הללו ופעלו על פי ההנחיות.
בנוסף, הוסיפו לכל דיוור כפתור הסרה בולט לעין.

נתחו נתונים
תלמדו כיצד לבחון את לקוחותיכם ואיך ליישם את הנתונים הללו למען קמפיינים עם תוצאות טובות יותר. נסו לזהות תבניות מסוימות שמביאות לעלייה בהקלקות או לחילופין, לצניחה בנתונים.
לדוגמה, שמתם לב שהקמפיין שלכם מקבל אחוז גבוה מאד של בקשות להסרה? נסו לשנות לחלוטין את הגישה השיווקית שלכם.
זכרו, לעסקים קטנים יש את היכולת ליצור אינטימיות עם לקוחותיהם. נצלו את הבונוס הזה לטובתכם והגדילו מכירות.

אירועים קרובים