IVC: הגיוסים של חברות ההיי-טק הישראליות בירידה, אולם "מצב השוק טוב"

170 חברות גייסו ברבעון 701 מיליון דולר - 24% פחות מהרבעון השני, אולם 6% יותר מהרבעון השלישי אשתקד ו-99% מהסכום שגויס ב-2013 כולה ● בחברת המחקר טוענים כי ההשפעה של צוק איתן על הגיוסים הייתה מועטה, אם בכלל

לא לחצת? לא חוייבת. צילום אילוסטרציה: BigStock

הגיוסים של חברות היי-טק ישראליות ירדו ברבעון השלישי ב-24% לעומת הרבעון השני – כך עולה מנתוני IVC-KPMG, שפורסמו הבוקר (ב'). עם זאת, מדובר בעלייה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובגידול של 29% לעומת ממוצע הגיוסים לרבעון בשלוש השנים האחרונות.

על פי התוצאות, במהלך הרבעון גייסו 170 חברות היי-טק ישראליות 701 מיליון דולר לעומת 661 מיליון ברבעון השלישי של 2013 ו-928 מיליון ברבעון השני של השנה הנוכחית. ממוצע הגיוסים הרבעוני בשלוש השנים האחרונות עמד על 545 מיליון דולר.

עוד עולה מהנתונים כי כל חברה גייסה הפעם 4.12 מיליון דולר בממוצע, בהשוואה ל- 4.08 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ול-5.33 מיליון ברבעון הקודם.

במהלך הרבעון בוצעו 98 עסקות מגובות הון-סיכון שהסתכמו ב-476 מיליון דולר – 68% מההון הכולל שגויס ברבעון. מדובר בעלייה לעומת 61% ברבעון הקודם אולם ירידה בהשוואה לכ-70% ברבעון השלישי אשתקד.

בתשעת החודשים הראשוניים גייסו 504 חברות היי-טק ישראליות סכום כולל של 2.3 מיליארד דולר – 1% בלבד מתחת לסכום הגיוסים ב-2013 כולה, שעמד על 2.33 מיליארד. מדובר בזינוק של 50% בהשוואה ל-1.5 מיליארד שגויסו בתקופה המקבילה אשתקד.

ב-IVC טוענים כי למלחמה שאירעה בקיץ האחרון כמעט שלא הייתה השפעה על היקף הגיוסים. קובי שימנה, מנכ"ל החברה, אמר כי "במהלך צוק איתן שאלו אותנו גורמים שונים באשר להשלכות של המצב הביטחוני על תעשיית ההיי-טק המקומית בכלל, ובעיקר על יכולתה לגייס הון. הנתונים מראים שההשלכות היו מעטות, אם בכלל".

הוא ציין כי "באופן קבוע, הרבעון השלישי נוטה בשנים האחרונות להיות הנמוך לגיוסי הון בכל השנה. לפיכך, נתוני הרבעון השלישי של 2014 דווקא מעידים על התחזקות התעשייה. מדובר ברבעון הגבוה ביותר אי פעם בהיקפי גיוס ברבעונים השלישיים ובאחד משלושת הרבעונים הגבוהים ביותר בעשור האחרון".

IVC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים