תוכן שיווקי

לקראת אירוע | Veeam מביאה בשורות חדשות לענן

27/10/2014 13:57

מאת: לוקה דה-לוקה, אוונגליסט, Veeam Emea
Veeam Cloud Connect מאפשר לחבר בין לקוחות וספקי שירות של Veeam, בכדי לאפשר העברת נתונים אתר מרוחק (offsite) בצורה פשוטה וקלה ובאופן מאובטח.

עם Veeam Cloud Connect אין צורך להיות הבעלים של האתר השני; ספק השירות יכול להציע את אותו פתרון, כך שהלקוח אינו צריך להוציא הון על בנייה ותחזוקה של תשתית נוספת, ובמקום זאת הוא יכול פשוט לצרוך שירות בקלות ובמהירות בשיטת "תשלום לפי שימוש בפועל" (Pay as you go).

ספקי שירותי ענן יכולים לרכוש רשיון של Veeam Cloud Connect באמצעות תוכנית ספקי ענן של Veeam – VCP (Veeam cloud provider), ולבנות מאגרים מרוחקים משלהם עם ארכיטקטורה שנבנתה מהיסוד כך שתתאים ללקוחות מרובים ושניתנת להרחבה.

Veeam Cloud Connect מסירה את שני המכשולים העיקריים שהקשו על פיתוח שירות כזה בעבר: חיבור VPN (הווה אומר VPN Tunnels) ומאגרים ייעודיים. לא קל להגדיר באופן אוטומטי את התצורה של ה-VPN, ובדרך כלל נדרשת אינטראקציה בין ספק השירות לבין הלקוח. עם Veeam Cloud Connect, החיבור יבוצע ישירות דרך האינטרנט, עם שימוש ביציאת TCP אחת המוגנת על ידי הצפנת SSL. כל זה אפשרי הודות לרכיב חדש של Veeam בשם Cloud Gateway, האחראי על אריזת (encapsulation) כל תנועת הגיבוי בתוך ה-SSL.

הרכיב החדש השני מכונה מאגר הענן (Cloud Repository) ותפקידו הוא פשוט ורב עוצמה בו זמנית: יצירת שכבת הפשטה (abstraction layer) מעל מאגר גיבוי קיים, כך שלקוחות רבים יכולים לאחסן את כל הגיבויים שלהם בתוך אותו מאגר משותף, ובאותה רמת סודיות כפי שיש להם במאגר ייעודי רגיל.
הרכיב האחרון הוא מאיץ WAN (הווה אומר WAN Accelerator): כל לקוח שברשותו מהדורת Enterprise Plus של Veeam Backup & Replication יכול להשתמש בהאצה ולהאיץ את פעולת עותק הגיבוי שלו.

ספק השירות מנהל את כל הרכיבים הללו באמצעות קונסולת גיבוי של Veeam (מסוג Veeam backup console), באופן אוטומטי עם PowerShell, או באופן משולב בתוך פורטל קיים של לקוחות הודות לממשק תכנות יישומים (API) RESTful.

מהם השינויים הנדרשים באתר הלקוח? שום דבר, וזה היופי של הפתרון. כל לקוח שרכש רישיון עבור Veeam Backup & Replication v8 יקבל את רכיב הלקוח של Veeam Cloud Connect בממשק המשתמש הרגיל שלו. ממש בתוך קונסולת הגיבוי של Veeam, ניתן יהיה למצוא ספק שירות המציע את Veeam Cloud Connect, והלקוח יכול לבחור את הספק לפי מדינה ו/או לפי מאפיינים אחרים; לאחר תהליך רישום של השירות בין ספק השירות והלקוח לאחר שהלקוח מבצע הרשמה (subscribe) לשירות אצל ספק השירות הוא יקבל את הפרמטרים הנדרשים להפעלת שירות Veeam Cloud Connect.

משתמש הקצה יידרש לספק רק מעט מידע בסיסי: את שם ה-DNS – כדי להגיע לשירות דרך האינטרנט, את שם המשתמש והסיסמא. בעזרת המידע הזה פתרון Veeam Backup & restore המותקן באתר הלקוח יתחבר לענן (Cloud Gateways) שאצל ספק השירות, הספק יאמת את המשתמש, ולאחר מכן המשאבים הרשומים יתגלו ויוצגו ללקוח כמו שירותים מקומיים.

ברגע שהמאגר החדש יתווסף לקונסולה, ניתן להתחיל להשתמש בו בדיוק כמו מאגר גיבוי רגיל: להפוך אותו ליעד לכל עבודת גיבוי או עותק גיבוי, ולבצע פעולות שחזור!

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם: אורי טבצ'ניק, [email protected]

אירועים קרובים