אשר גליקמן, MPL: "חשוב והכרחי לשלב ניהול ידע בתוך ה-ERP"

גליקמן דיבר בכנס KM-DM על יתרונות ניהול הידע ואמר כי "מערכת ה-ERP יכולה לסייע לניצול משאבי הארגון, אם היא נתמכת בתהליך ניהול ידע יעיל, שמאפשר זיהוי, אחסון העברה והפצה של המידע"

אשר גליקמן, מנכ"ל MPL. צילום: קובי קנטור

"מערכת ה-ERP יכולה לסייע לניצול משאבי הארגון אם היא נתמכת בתהליך ניהול ידע יעיל, שמאפשר זיהוי, אחסון העברה והפצה של המידע. חשוב והכרחי לשלב בתוכה ניהול ידע", כך אמר אשר גליקמן, מנכ"ל MPL.

גליקמן דיבר ב-KM-DM, הכנס המקצועי לניהול ידע ולניהול מסמכים, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. השתתפו בו מאות מקצוענים מהתחום והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, מוריה לוי, מנכ"לית Rom Knowledgeware, וגליקמן עצמו.

לדברי גליקמן, "ניהול ידע הוא כבר לא 'נחמד שיהיה' אלא הכרח. הידע קיים בכל הארגונים, השאלה היא אם יודעים לנהל ולנצל אותו. לא דרושות בהכרח מערכות ספציפיות לתחום – ניתן לעשות זאת בשילוב מערכות קיימות".

הוא ציטט מחקר לפיו יש בארגונים בינוניים בעיה להטמיע סופית ניהול ידע, כי חסר תמריץ לכך. נתון שני אותו ציטט מצביע על כך שהחזר ההשקעה על עלויות המערכות בתחום מתקבל בתוך שנתיים. מנגד, אמר, אם ארגון בן 100 משתמשים ממשיך לעבוד בנייר, מדובר בעלויות של אלפי שקלים בשנה וכריתת 250 עצים.

גליקמן מנה את היתרונות בשימוש במערכת ניהול ידע: פחות קלסרים ונייר בארונות; הפחתה בעלויות התפעול; פחות מידע אלקטרוני; הגברת היעילות בשל זמינות המידע; שיפור חיי העובדים – העובדה שיש לעובד כלים טובים יותר חוסכת לו שעה וחצי ביום; הגדלת שביעות הרצון של העובדים; שיפור תהליכי קבלת ההחלטות; יצירת המשכיות עסקית, מאחר שהידע נשאר גם אם עובד עוזב; יצירת בקרת תהליכים, כי יש פחות נייר; קבלת מנגנוני תגובה מהירים יותר; ועיבוד מסמכים אוטומטי.
"ניתן לסרוק ולעבור לתהליכים ללא נייר, תוך ייעול תהליכים עסקיים", סיכם גליקמן. "חייבים לטפל בניירות באופן אחר".

רולי ארד, מנמ"ר תדיראן גרופ. צילום: קובי קנטור

רולי ארד, מנמ"ר תדיראן גרופ. צילום: קובי קנטור

פרויקט סריקה וארכוב בתדיראן גרופ

רולי ארד, מנמ"ר תדיראן גרופ, הציג בדבריו בכנס סיפור לקוח. הוא ציין כי החברה הוותיקה, בת 60 השנים, מונה 350 עובדים וכי יש לה מערכת ERP של סאפ (SAP), שעונה לתהליכים עסקיים, לבקרות ולעולם הפיננסי. "יש חשיבות רבה בחיבור לסאפ", אמר. כמו כן, יש לחברה ענן פרטי וחצי מענן ציבורי, מכונות וירטואליות של VMware ומערכות אחסון של EMC.

הוא הציג פרויקט סריקה וארכוב שהחל בחברה לפני חודש וחצי ומטרתו "ניהול מיטבי של הידע הארגוני, הפיכת תדיראן גרופ לחברה ללא נייר. בשנה הבאה ניצור פורטל ארגוני". היעד, אמר המנמ"ר, הוא "ניהול ידע תחת מערכת אחודה אחת, בסביבה מוכרת למשתמשים, עם תחושה של אופיס (Office)". ארד ציין כי לצורך כך נבחרה פלטפורמת SharePoint של מיקרוסופט (Microsoft), עם מוצר Office Light Anywhere.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים