יבמ תורמת מחשבי-על וכלי ניתוח ומסייעת למאבק באבולה

המערכת משלבת בין כוח מיחשוב רב, מבוסס שימוש במחשבי-על, יחד עם כלים אנליטיים, הנשענים כולם על העבודה בסביבת ענן, דבר המאפשר למערכת לזהות במהירות מיתאמים ותופעות חדשות ולהצביע על נושאים ובעיות המשתקפים בדיווחי האוכלוסיה

עד תודבר המחלה. איור: BigStock

לאחר שמיקרוסופט (Microsoft) הודיעה כי הענן שלה ישרת מחקר בנושא המאבק באבולה גם הענק הכחול מצטרף: יבמ (IBM) השיקה שורת מיזמים ופרויקטים, המיועדים לסייע במלחמה במחלת האבולה במערב אפריקה.

מעבדת המחקר של יבמ באפריקה, בשיתוף עם ממשלת סיירה ליאונה, פיתחו מערכת חדשה, המאפשרת לאזרחים לדווח על נושאים הקשורים במחלת האבולה בהודעות SMS או בשיחות קוליות. המערכת קולטת ומנתחת את המידע המתקבל, בתהליך אוטומטי, ומציגה בפני מקבלי ההחלטות תובנות המהוות המלצות לפעולה, על בסיס חוויות היום-יום בקהילות המושפעות ישירות מהתפרצות האבולה.

המערכת משלבת בין כוח מיחשוב רב, מבוסס שימוש במחשבי-על, יחד עם כלים אנליטיים, הנשענים כולם על העבודה בסביבת ענן, דבר המאפשר למערכת לזהות במהירות מיתאמים ותופעות חדשות ולהצביע על נושאים ובעיות המשתקפים בדיווחי האוכלוסיה. המערכת משלבת בין נתוני המיקום של משלוח הודעת ה- SMS , או שיחת הטלפון הקולי – כדי להציג "מפת-חום", המגלה את המתאם בין עמדות הציבור ובין האזורים בהם נמצא ציבור זה.

כך, למשל, המערכת זיהתה אזורים מוגדרים, בהם נרשם גידול במספר המקרים החשודים כאבולה, והדורשים אספקה דחופה של סבון, אספקת חשמל סדירה יותר, וזמן תגובה מהיר יותר של הגורמים האחראים לאיסוף גופות ולתהליכי קבורה. המערכת הצביעה גם על תחומים בהם היא ממליצה בפני הממשלה לפנות לגופים בינלאומיים, בבקשת סיוע.

המערכות משתמשות בשידורי תחנות הרדיו להן מאזינים האזרחים, על מנת לעודד יצירת קשר והבעת עמדה בהודעות SMS או בשיחות קוליות. מפעילת התקשורת איירטל (Airtel), אף הקצתה לצורך זה מספר חינם למשלוח המסרונים.

על מנת לסייע לניגריה בהיערכות להתפרצויות עתידיות של מחלת האבולה, הענק הכחול מאפשר לשלטונות לאגוס שימוש חינם במערכת Connections, כלי רשת חברתית וניהול משימות, כישורים ומיומנויות מקצועיות. טכנולוגיה זו מאפשרת לשפר את רמת התיאום בין הגופים ואנשי המקצוע הפעילים בתחום הבריאות, לנהל תהליכים והפצת נתונים, ולשפר את מהירות התגובה לכל דיווח בנושא מחלת האבולה.

צוות מתנדבים בין לאומי של יבמ, מוביל מאמץ שיתופי לאיתור, אגירה וניהול מידע הקשור במחלת האבולה, במסגרת מאגר מידע חופשי ופתוח לשימוש.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים