תוכן שיווקי

לקראת אירוע מחשוב תעשייתי בעידן החדש | חשיבות ממשק המשתמש ופרסונליזציה בסביבה תעשייתית חדשה

05/11/2014 12:00
עופר ליפקא, סמנכ״ל ב-SIT

ממשק המשתמש וחוויות השימוש במערכת הפכה להיות גורם חשוב ביותר בשימוש מערכת המידע בסביבה התעשייתית. קלות שימוש מייעלת את העבודה וגורמת ליעילות ארגונית המתבטאת בסופו של דבר בחיסכון בעלויות.

המשתמש החדש הוא אדם אשר גדל בסביבה עתירת טכנולוגיות, הוא גולש באינטרנט, מחזיק במכשיר חכם אשר מאפשר לו לפעול ולהגיע למידע בצורה קלה, כך הוא מנהל את חשבון הבנק שלו, מדבר עם חברים ומשפחה וכו'. והוא מצפה לסביבת עבודה כזאת גם במקום עבודתו.

כמו כן כתוצאה מתהליכי ייעול וחיסכון הפך המשתמש המודרני אחראי על יותר מפעילות אחת בודדת ולכן יש חשיבות עליונה לממשק יעיל ונוח המאפשר לו לבצע את המוטל עליו בזריזות ויעילות.
על המערכת להוביל את המשתמש למקום הנכון בזמן הנכון להתריע על חריגים ולספק מידע וכלי ניתוח למידע בצורה קלה ומהירה.

על המערכת לספק נגישות שונה למערכת על פי פרופיל העבודה של כל משתמש, שתמשי רצפת ייצור יקבלו מערכת שעובדת בסביבה של טאבלטים או מסופוני RF.  מנהלים מצפים להגיע למערכת באמצעות טלפונים חכמים, טאבלטים וכו'. משתמשי רשת מצפים להגיע למערכת באמצעות ממשק מבוסס דפדפן ועלינו גם לזכור שישנם משתמשים שהם מחוץ לארגון והם מצפים להגיע למערכת באמצעות פורטלים.

כמו כן יש לזכור שהמשתמש היום נזקק למערכות רבות על מנת לבצע את עבודתו, מערכות כגון: ERP ,Email ,Office, ניהול של בקרי ייצור וכו'. על המערכות להיות מקושרות ולא להעמיס על המשתמש לנוע ביניהם ולהקליד את אותו מידע מספר פעמים.

על המערכת לשים את המשתמש במרכז ולאפשר לו פרסונליזציה מוחלטת של המערכת לטובתו וייעול עבודתו.

QAD  מתמודדת עם אתגרים אלה בכמה מישורים:
ראשית התמקדותה של החברה בפתרון לחברות תעשייתיות ותהליכי Best Practices  מאפשרים התאמה מירבית ללקוחות בתחום התעשייה.
ממשק המשתמש מאפשר לכל משתמש לבצע פרסונליזציה של הממשק לסביבת עבודתו וזאת באמצעות בניית פורטלי עבודה מתאימים, נגישות למידע בצורה מהירה וזריזה באמצעות Browsers  הניתנים לשליטה על ידי המשתמש.

זאת ועוד מסכי העבודה ניתנים לשינוי להוספה והורדה של אובייקטים ושדות וכל זאת עפ"י צרכי המשתמש והארגון.

כמו כן QAD מאמינה שעל המערכת לתמוך במשתמש בתהליך העבודה וזאת באמצעות מערכת מונחית תהליכים בו ממשק המשתמש קשור בצורה אדוקה לתהליך העבודה ומציף למשתמש את המשימות שלו בזמן ובמקום הנוח לו. שיטת עבודה זו מקלה מאוד גם על תיעוד התהליכים, הדרכה, ובקרה על תהליכי העבודה בארגון.

לטובת שיטת עבודה זו מספקת QAD  שלושה כלים מרכזיים:
מערכת BPM – מאפשרת לבנות תהליך עבודה המותאם לארגון ולמשתמש ומביאה למשתמש את המידע הנחוץ בזמן ובמקום הנכון להשלמת התהליך.

מיפוי תהליכים של  QAD- מאפשר תיעוד התהליך, שילוב בין תהליכי העבודה, נהלי עבודה וממשק המשתמש.

למנהלים בארגון המערכת מספקת כלי בקרה וניתוח הן בצורה טבלאית והן בצורה גרפית, ומביאה את ה ERP לסביבת העבודה שלו קרי ל Smart Phone ולטאבלט  שם הוא עוקב אחר מדדים תפעוליים מאשר דרישות רכש ומקבל התראות על אירועים החשובים לו.

לעובד ברצפת הייצור מאפשרים דיווח באמצעות מסופונים וטאבלטים. ל QAD  קיים מודול  המאפשר חיבוריות פשוטה וקלה לעולם החיצון, למערכות נוספות הקיימות בארגון או בעולם החיצוני ונדרשות להשלמת תהליכי העבודה בארגון.

QAD בעולם התעשייתי מאפשר לה להביא את תהליכי העבודה המתאימים ביותר לארגון מבלי להתפשר על חווית משתמש נפלאה.

 

אירועים קרובים