תוכן שיווקי

Google Cloud Platform הודיעה על סדרת עדכונים לשיפור חוויית הפיתוח בענן וקידום המחשוב הפשוט והגמיש

05/11/2014 18:32
משיקה מוצרים חדשים - Google Cloud Platform

הענן של היום עדיין לא בשל דיו כדי לספק את צורכי המפתחים. ההבטחה של מיחשוב הענן התממשה בצורה חלקית בלבד: עדיין יש יותר מדי כאבי ראש שקשורים לפיתוח הפנימי וליישום. GCP) Google Cloud Platform) עושה צעד נוסף בשיפור חוויית הפיתוח בענן וקידום המחשוב הפשוט והגמיש,  עם כמה עדכונים לפלטפורמת הענן שלה.

כיום, הפיתוח בענן הוא רובו ככולו חוויה מקוטעת. צריך להחליט מראש האם רוצים לעבוד עם מכונות וירטואליות – וכתוצאה מכך לבנות הכל לבד, בין אם מההתחלה ובין אם באמצעות חיבור של כמה רכיבי קוד פתוח זה לזה – או לאמץ פלטפורמה מנוהלת ולוותר על היכולת לקבל שליטה על התשתית הבסיסית. בגוגל מתייחסים אל מיחשוב הענן בצורה שונה: כרצף אחד שצריך לאפשר למפתח לבחור את רמת ההפשטה הנכונה עבור היישום שלו, או אפילו עבור רכיב מסוים באפליקציה שלו.

GCP הכריזה על כמה צעדים חשובים בדרך להגשמת חזון המחשוב הפשוט והגמיש:
Google Container Engine: הרצת קונטיינרים של Docker באשכולות מיחשוב המונעים על ידי פרויקט הקוד הפתוח Kubernetes:
Google Container Engine מאפשר לעבור מניהול רכיבי אפליקציות על גבי מכונות וירטואליות בודדות להקמת קונטיינרים ניידים של Docker, אשר מתוזמנים אל תוך אשכול מיחשוב המנוהל עבור המשתמש. חיבור של שירותים מבוססי container יאפשר להשיג יכולות נפוצות כמו לוגינג, בקרה וניהול מצב ללא מאמץ נוסף. Container Engine, המבוסס על פרויקט הקוד הפתוח Kubernetes ופועל על גבי מכונות וירטואליות של מנוע המיחשוב של גוגל, מספק דרך מיטבית ויעילה לבנות אפליקציות מבוססות container. מכיוון שזהו פתרון המבוסס על פרויקט הקוד הפתוח, הוא מספק גם רמה גבוהה של ניידות לעומסי עבודה, ומקל על העברת יישומים בין מכונות פיתוח, מערכות פנימיות וספקי שירותי ענן ציבוריים. אפליקציות מבוססות container יכולות לפעול בכל מקום, אבל השילוב בין אתחול מהיר, מכונות וירטואליות יעילות ואינטגרצייה חלקה של הרשת הוירטואלית הופך את GCP לסביבה המתאימה ביותר להריץ אותן.

מכונות וירטואליות במנוע האפליקציות – אבולוציה של פלטפורמה כשירות ( PaaS):
מנוע האפליקציות (App Engine ) נולד מתוך החזון לאפשר ללקוחות להתמקד באפליקציות שלהם במקום ב'צנרת'. בתחילת השנה סיפקה גוגל הצצה לשלב הבא באבולוציה של App Engine – מכונות וירטואליות מנוהלות אשר יספקו את כל היתרונות של App Engine בסביבת מכונות וירטואליות גמישה. מכונות וירטואליות מנוהלות עוברות היום לשלב בטא, ומוסיפות סקלאביליות אוטומטיות, אינטגרציה עם Cloud SDK ותמיכה ב-runtimes המבוססים על Docker containers. ה-App Engine מספק ומגדיר את כל השירותים הנלווים הדרושים על מנת לבנות אפליקציות: ניתוב ברשת, ניתוב עומסים, סקלאביליות אוטומטית, בקרה וניטור – וכך מאפשר להתמקד בפיתוח היישום. המשתמשים יכולים להריץ כל שפת תיכנות או ספריית קוד ולהתאים לצרכיהם או להחליף את כל זמן הריצה. יתרה מכך, הם מקבלים גישה למערך רחב יותר של סוגי מכונות ש-Compute Engine מציע.

Google Cloud Interconnect – קישור טוב יותר לרשת התומך בארכיטקטורה גלובלית:
רשת גמישה, מאובטחת ובעלת ביצועים טובים היא עמוד השדרה של כל אפליקציה המיועדת לאינטרנט, וכן חיונית לארכיטקטורת של אפליקציות בארגונים גדולים. היום, GCP מאפשרת ליהנות בקלות רבה יותר מהיתרונות של רשת הסיבים העולמית של גוגל, באמצעות שלוש אפשרויות חיבור חדשות:
•    חיבור רשת מהיר ישירות לגוגל בכל 70 נקודות הנוכחות שלה ב-33 מדינות ברחבי העולם.
•    חיבור לגוגל בעזרת חברות התקשורת המשתפות עמה פעולה, בהן Equinix, IX Reach, Level 3, TATA Communications, Telx, Verizon ו-Zayo.
•    חיבוריות מבוססת VPN, שתושק בחודש הבא.

Firebase: קל יותר לבנות אפליקציות ניידות ומקוונות בזמן אמיתי. לפני שבועיים Firebase הצטרפה ל-Google Cloud Platform. כעת, מדגימה GCP קמצוץ ממה שהופך את הפלטפורמה של  Firebase לעוצמתית כל כך. משתמשים באפליקציות הניידות של ימינו רגילים לתקשורת הזורמת בזמן אמיתי, דוגמת צ׳ט, תגובות ומיקום. עם זאת, כלי הפיתוח הנוכחיים מסבכים ומקשים את ניהול מערכת היחסים בין המכשירים השונים לבין מסד הנתונים הבסיסי ושכבת האחסון בזמן אמת. Google Firebase מקלה על המשימה הזו, ולכן תומכת ביותר מ-60 אלף אפליקציות.

Google Cloud Debugger: שמים קץ לאיתור באגים בסגנון printf: Cloud Debugger מקל על פתרון בעיות ביישומים הנמצאים בפיתוח ומהיום זמין שירות זה לציבור בגירסת בטא. עם Cloud Debugger כבר אין צורך לחפש שגיאות בתוך לוגים ולנחש מה מצב השירותים שלכם. כעת ניתן פשוט לבחור שורת קוד אחת, להגדיר נקודת מעקב וכלי איתור הבאגים יעשה את העבודה. זמן ההתקנה של השירות אפסי, הוא לא דורש קונפיגורציות מורכבות והמשתמשים לא יבחינו בשום השפעה על הביצועים.

Google Compute Engine Autoscaler: שירות המשתמש באותה טכנולוגיה שבה גוגל משתמשת כדי להתמודד עם זינוקים אדירים בעומסים בצורה חלקה. המפתחים יכולים לשנות באופן דינמי את גודלה של קבוצת המכונות הוירטואליות בהתאם לאחוז הניצול או מגוון פרמטרים אחרים.

התנסות חינם בפלטפורמת הענן של גוגל: לקוחות חדשים יכולים להירשם היום להתנסות חינם ב-Google Clloud Platform, מה שיזכה אותם ב-300 דולר להתנסות בכל המוצרים והשירותים ללא שום מחויבות נוספת.

הורדות מחירים ברכיבי אחסון שונים:  זאת, בנוסף להפחתה של 10% על מנוע המחשוב של גוגל אשר הוכרזה בתחילת אוקטובר, משקפת את המחויבות של GCP לכך שהמשתמשים ירוויחו מהגברת היעילות ומהירידה במחירי החומרה.

אירועים קרובים