תוכן שיווקי
לקראת כנס Fortinet, שייערך ב-18 בנובמבר במלון הילטון תל אביב

לקראת כנס Fortinet | פטריס פרשה, סגן נשיא בכיר בחברה: "ארגונים נדרשים לאבטחה בת כלאיים – בפנים הארגון ובענן"

11/11/2014 10:33
פרטיס פרשה, סגן נשיא בכיר למכירות בינלאומיות בפורטינט, לאזורי EMEA ואסיה פסיפיק. צילום: ניב קנטור

מאת: יוסף הילל

"המעבר למחשוב הענן לסוגיו מעמיד אתגרים חדשים בפני מנהלי אבטחת המידע הארגוניים: בניגוד לעבר, עליהם לאבטח את המידע בארגון בשני מקומות – בדטה סנטר ובסביבת הענן. עליהם לממש תפיסה חדשה, של אבטחה בת כלאיים (היברידית)", כך אמר פרטיס פרשה, סגן נשיא בכיר למכירות בינלאומיות ב-Fortinet לאזורי EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) ואסיה פסיפיק.

פרשה התראיין לקראת כנס שעורך הסניף הישראלי של ענקית האבטחה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ב-18 בנובמבר במלון הילטון תל אביב.

"אנחנו רואים התפתחויות טכנולוגיות שונות", אמר פרשה, "ולכן נדרשת התייחסות בהיבט אבטחת המידע. תשתיות ה-IT מתרחבות, יש יותר תעבורה של מידע וברוחב פס גדול יותר. יש טיפול במידע בתצורות שונות, לרבות מידע בלתי מובנה, מידע רחב היקף (Big Data), עובדים העובדים מרחוק ומהבית – דבר הדורש גישה מרוחקת ליישומים הארגוניים, ומעבר לעבודה בעולם הנייד, עם מגמת ה-BYOD. בנוסף, המעבר לטכנולוגיות רשת מהירות יותר מאלץ את הארגונים לבחון שדרוג של כל חלק בארכיטקטורת המחשוב שעובר שינויים, ובכלל זה פתרונות פיירוול".

הוא ציין כי "האתגר של מנהלי אבטחת המידע בארגונים גדל כי גם נוף האיומים משתנה. יש יותר איומים, הם יותר מתוחכמים והיקף הגידול שלהם מצוי במגמת עלייה. לכן, מנהלי האבטחה והמנמ"רים בארגונים נדרשים לבנות תשתיות מאובטחות נגד האיומים החדשים. בעבר היו מעט שכבות IT ומעט שכבות אבטחת מידע. כיום המצב שונה והמורכבות מקשה על אבטחת המידע".

"לצד כל אלה, אנחנו רואים עיסוק נרחב בתחום חדש יחסית – בינה ומודיעין של אבטחה", הוסיף פרשה. "בשל עליית מגמת איומי הסייבר, הממשלות משקיעות רבות בהגנה על תשתיות לאומיות ובעקבותיהן, גם ארגונים מטפלים בנושא. הסייבר הופך להיות חשוב יותר ויותר".

"כשהתחלנו לפעול בעולם אבטחת המידע, ב-2003, היינו הראשונים לשלב שכבות אבטחה עם מנוע ניתוח לאיומים וסריקת נוזקות", אמר. "כיום אנחנו מספקים יכולת לפעול באופן רב שכבתי. אנחנו משקיעים בפיתוח שכבת בדיקת אבטחה כוללת: מהרשת דרך התוכן ועד לתחנות הקצה ולמשתמשים. בנוסף, אנחנו מספקים פתרון לטובת מגמת 'הבא את מכשירך הפרטי מהבית לעבודה' (BYOD), עם בקרת גישה. יש לנו פתרון לאבטחת היישומים ואנחנו מספקים כלי הגנה מפני מתקפות רחבות היקף".

"יש ל-Fortinet פתרון Next Generation Firewall עתיר ביצועים", ציין פרשה. "הוא מעניק יכולות של מניעת איומים וביצועים בתצורה גמישה, שמסייעת לספק מענה לדרישות הארגוניות. הפתרון כולל פיירוול עתיר ביצועים, מערכת IPS עתירת ביצועים למניעת חדירות ובקרת יישומים, מעבד מתקדם לגילוי של תכנים זדוניים בקצבי תקשורת גבוהים. כל זאת, מבלי לפגוע בזמינות הרשת או בביצועים, ובהשהיה נמוכה מאוד. מוצרי FortiGate מהגרסאות והסדרות השונים מציעים בקרה מלאה על התוכן, היישומים וההתנהגות של המשתמשים והיישומים. מנהלי המערכת יכולים להבין את האיומים ולחסום אותם במהירות בעזרת מערכת ההפעלה FortiOS 5 של פורטינט, שמעניקה יכולות לבקרת גישה ומניעת איומים. יכולות אלה כוללות גילוי של תוכנות זדוניות מתקדמות, גילוי פרצות והגנה, מערכות מוניטין מבוססות ענן ומנגנון מדיניות מרובה וקטורים, שמאפשר להחיל מדיניות על פי הזהויות של המשתמשים והמכשירים". הוא ציין כי "הפתרון מתממשק לשירות ה- FortiGuard, שמספק הגנה אוטומטית ועדכנית בזמן אמת מפני איומי האבטחה החדשים ביותר. זאת, באמצעות מעבדות FortiGuard Labs. הצוות העולמי כולל כ-200 מומחים ומהנדסים, עם יותר מ-10 שנות ניסיון בעבודה משותפת עם לקוחות וארגונים מובילים העוסקים בהגנה מפני איומים. המעבדות מובילות בחקר איומים המופצים בפועל בשטח (Zero day) וב-2013 הן גילו 18 פרצות קריטיות שנוצלו בפועל בשטח – יותר מכל חברה אחרת הפועלת בתחום. זאת, בנוסף ליותר מ-140 פרצות שהתגלו מאז שנת 2006".

פרשה סיכם באומרו כי "אזור EMEA, וישראל בתוכו, צמח בשלושת הרבעונים האחרונים ב-41% בהיקף המכירות ואני מעריך שקצב הגידול יימשך. אנחנו שניים בעולם בתחום אבטחת הרשת ולבסוף – נוביל אותו".

אירועים קרובים