תוכן שיווקי

בעקבות אירוע 3DP | האם מדפסות תלת מימד יחליפו את שיטות הייצור ומתי?

16/11/2014 16:52
3DEImension

 מאת: אבנר דעי

מדפסות תלת מימד קיימות בשוק מזה מספר שנים, רק בארבע השנים האחרונות נעשה שימוש רחב יותר במדפסות אלו לצורך בניית אובייקטים מורכבים ביותר, ועם הזמן התפתחו מדספות בתחומי החיים השונים מייצור אובייקטים העשויים ממתכות שונות ועד ייצור מזון בצורות מגוונות ויפות להפליא.

וכאן נשאלת השאלה למה בעצם לא עושים שימוש ייצרני במדפסות מסוג זה, ובכן התשובה בנוייה ממספר מרכיבים, כמו בכל תחום, הראשון והחשוב מבינהם הוא היכולות של האובייקט המודפס לעמוד בתנאים פיזיים הדומים לאלו המיוצרים באמצעי ייצור קונבציונליים, והתשובה היא כי חלק מהמדפסות מדפיסות אובייקטים העומדים במבחני לחץ/מתיחה וכ וחלקם עדיין לא אך משתפרים עם הזמן.
המרכיב השני ולא פחות חשוב הינו עלויות הייצור, ובכן גם כאן הבשורה חיובית, כמו בכל תחום עם הזמן, וככל שיותר ייצרנים מייצרים חלקים ומרכיבי ייצור עבור מכונות התלת מימד , המחיר הולך ויורד, נכון להיום תחום המדפסות המבוססות הדפסת FDM (מדפסות המתיכות חוט פלסטיק ומייצרות את מבנה האובייקט הנדרש) הולך ויורד בצורה דרסטית כל שנה, כך תחום המדספות המבוססות התזה של פלסטיק מותך (כמו במדפסות INKJET ).

המרכיב השלישי הוא תדירות הביקוש לשינויים שהייצרן/הצרכן מבקש להכניס לתוך המוצר, כידוע עלות ייצור תבנית עולה כסף רב ורק בייצור המוני אפשר להגיע למחיר יחידה סביר, אך ככל שהעולם מתקדם יותר והצרכנים מבקשים מוצרים יחודיים להם ובעיצוב שלהם, כאן הייצור הקונבנציונלי מטבע הדברים, הופך להיות מעמסה ולא יתרון, לדוגמא, ניתן היום להוריד מסגרות משקפיים מהאינטרנט של מיטב המעצבים בעולם ולהדפיס את אלו שמתאימות לך באופן אישי, וכך נפתחות לצרכן אפשרויות אין סופיות לבחירת מוצרים, ניתן כמובן לעצב מוצר לפי דרישה אישית ולייצר אותו בעלויות זולות יחסית לעלויות הייצור הקונבנציונלי.

אלו הזוכרים את בתי הדפוס הישנים שהיו משתמשים במכונות באורך של 20 מטר ומדפיסות אלפי עותקים בשעה, היום בקושי ניתן למצוא בתי דפוס כאלו, מפני שכל צרכן רוצה את ההדפסה בצורה שמתאימה לו ולא לפי איזה תבנית בנוייה מראש, ומכאן התפתחה תעשיית הדפוס הדיגיטלי, כך שאין ספק שעם הזמן (קרוב יותר ממה שחושבים מרבית האנשים) מדפסות התלת מימד יהוו נתח נכבד ואפילו עיקרי במפעלי הייצור בעולם, יקומו מפעלי ייצור קטנים שיתנו מענה לצרכים ייחודים, בכל בית תהיה מדפסת תלת מימד (פלסטיק, נייר קרמיקה וכו) שבו נעשה שימוש כמו שנעשה היום בתחום המדפסות נייר.

כמובן שהשאלה שנשאלת היא מתי לרכוש מדפסת תלת מימד?  ובכן כמו בכל תחום, אלו שירכשו מדפסת תלת מימד היום יוכלו לרכוש מיומנויות וידע אשר לא יסולא מפז בבוא היום, יוכלו לרכוש לקוחות ולייצר אובייקטים בצורה חכמה ומהירה יותר, יוכלו להתחרות בשוק בצורה אופטימלית. אלו שיכנסו בשלבים יותר מאוחרים בדרך כללל יתחרו על מחיר המוצר ולא על מקצוענות.

הכותב הינו מנכ"ל 3DEImension, חברה המשווקת מדפסות תלת מימד בגדלים ותחומים מגוונים החל במדפסות ביתיות וכלה במדפסות תעשייתיות לייצור אובייקטים ממתכת במידות של 800X500X400 .

אירועים קרובים