תוכן שיווקי

לקראת אירוע KMS lighthouse ב-20 בנובמבר | שיחה עם משה רקנאטי, סמנכ"ל Engineering ב-KMS lighthouse

19/11/2014 11:22
משה רקנאטי, סמנכ"ל Engineering ב-KMS lighthouse

"היתרון של פתרון Lighthouse על-פני פתרונות דומים הוא היותו מובנה לחיפוש ארגוני שמכיל כמעט אפס מידע חוזר ומידע מאוד ספיציפי לארגון".

 מה החידושים הטכנולוגיים העיקריים בקו המוצרים החדש של KMS lighthouse?
"הגרסאות האחרונות של פתרון Lighthouse שלנו התאפיינו בשיפורים מהותיים ביכולות החיפוש וביכולות התצוגה של המערכת. לחיפוש התווספו יכולות של חיפוש סמנטי חופשי וטבעי, לדוגמה 'מהו מכשיר הטלפון עם המצלמה הכי טובה?', 'מהי התוכנית הכי זולה לביטוח דירה?' וכו'. אלו התאפשרו אודות לשימוש מתוחכם במנוע חיפוש Solr יחד עם שילוב רכיבים מעולם ה-Natural Language Processing והרחבת מנוע GetAnswer לתמיכה בשפה טבעית.

לגבי יכולות התצוגה וחשיפת המידע, KMS lighthouse עברה שינוי מהותי וכעת כל המידע שקיים בחברה חשוף בצורת ממשק סדור ומובנה (API) וכל לקוחות המערכת יכולים לצרוך את המידע על-ידי רישום ל-API הרלוונטי. על בסיס תשתית זו בנינו שני מוצרים חדשים, Lighthouse Touch  ו-Lighthoouse Engage, שחושפים את המידע לערוצי המובייל. ה-Touch מיועד לחנויות ומוקדי מכירות העובדים עם טאבלטים, בעוד ה-Engage הרץ על טלפונים חכמים, מיועד לעובדי הארגון.

כדי לאפשר חווית גלישה דומה לכל הערוצים ולכל סוגי המכשירים, השתמשנו בתשתית PhoneGap/Cordova שמריצה את אותו קוד מקור על כל המכשירים, מציגה את המידע בצורה רספונסיבית וכך יוצרת חוויה רציפה בשימוש ב-Lighthouse."

מהו ההבדל בין מוצר Get Answer/Ask!Don’t Search  של KMS lighthouse לבין פתרונות דומים כמו Watson של יבמ (IMBׂ) ׁ וגוגל (Google)?
"Lighthouse מנגיש את המידע באופן דומה ל-Google ו-Watson בכך שהחיפוש בפתרון הוא בשפה טבעית, שכוללת שאילת שאלות וקבלת תשובות. ההבדל הגדול הוא שגוגל ו-Watson מבוססים על מאגרי מידע ענקיים וכלליים שמוצאים את התשובה לפי רוב המקורות שהחזירו אותה, בעוד פתרון Lighthouse מובנה לחיפוש ארגוני שמכיל כמעט אפס מידע חוזר ומידע מאוד ספיציפי לארגון. עם זאת, וזאת גדולתו של החיפוש וגדולתה של המערכת, החיפוש מחזיר תוצאות טובות ורלוונטיות מאוד שנלקחות ישירות מאותו מקור יחיד ישירות למחפשים, בין אם מדובר בנציגי השירות או לקוחות הקצה באתר או בטלפון."

מהם היתרונות של מנוע החיפוש עליו מתבסס Lighthouse?
"מנוע החיפוש שעליו Lighthouse מבוסס הוא Solr-Lucene. היתרון במנוע זה הוא קהילה רחבה מאוד שמפתחת את המנוע ומשפרת אותו מידי גרסה. אנחנו משתמשים ביכולות שנובעות מתיבנות המידע (Structuring), כמו גם ביכולות של הדגשת המידע שנמצא בצורה ברורה ופשוטה ויכולות של חלוקת המידע לצדדים שונים (Facet). בנוסף, כפי שכבר ביצענו, המנוע מאפשר הרחבות כמעט אינסופיות. בגרסת החיפוש הוספנו למנוע יכולות של מענה תשובות ממוקדות ויכולת סמנטית שאינה קיימת ב-Solr עצמו, של השוואה בין מסמכים שונים. כל היכולות הללו עובדות במהירות שיא על מאות אלפי מסמכים והחזרת תשובה מדויקת ובהירה תוך פחות מ-5 שניות."

מה נדרש מלקוחות קצה שמעוניינים להתאים את המוצר לצרכיהם?
"ההתחברות ל- APIשל Lighthouse היא פשוטה מאוד ומבוססת על קריאות JSON ו/או XML. כל מה שנדרש הוא חיבור למערכת עם שם משתמש שיש לו הרשאות לממשק ה-
API הרלוונטי וקריאה אליו. ניתן לקבל את המידע בצורה גולמית ולהציג אותו בכל דרך או לקבל מידע מעובד כ-HTML. ארגון שמעוניין בפרטים נוספים יכול לפנות אל מרכז הפיתוח שלנו שקיים באתר שלנו ואחרי הרשמה קצרה לקבל את כל ה-APIs."

KMS lighthouse, שזכתה ב- Promise Award 2014 של KM World, וכן בתואר Cool Vendor של גרטנר לשנת 2014, תערוך כנס נרחב בנושא Transforming Customer Experience by Means of Knowledge, בתאריך 20/11/14, בסטוקו ג'וניור, בתל אביב.
להרשמה ניתן להיכנס לקישור:

 

אירועים קרובים