גרטנר: השמישות של תשתית כשירות הולכת וגוברת בקרב הארגונים

החברה ביצעה מחקר על פי שמונה קטגוריות, בהן כוח מחשוב, אחסון, אבטחה וגישה ניהול ורמת תמיכה, ומצאה שהשירותים של אמזון הם המובילים

בלוקצ'יין - שירות נוסף לשירותי הענן של אמזון

השמישות של תשתית כשירות (IaaS) הולכת וגוברת בקרב הארגונים, ולפי גרטנר ( Gartner), בתחום של שירותי IaaS ציבוריים, שירותי הרשת של אמזון (Amazon Web Services) הם המובילים. עם זאת, בהשוואה שערך מנהל המחקר קייל הילגדורף בכנס AWS re:Invent, הוא טען שהפתרון של מיקרוסופט (Microsoft), הלא הוא Azure, נהנה מהתקדמות גדולה ומשמעותית במהלך השנה האחרונה.

"ל-AWS יש בבירור יתרון, ואפילו בולט, אבל מדובר במרתון ולא בספרינט. המרוץ רק החל, וזה מרוץ ארוך מאוד", אמר הילגדורף.

במהלך נאומו הציג הילגדורף מחקר מקיף ומפורט שביצעה גרטנר כדי להשוות בין שני שירותי הענן האלה. המחקר מכיל שמונה קטגוריות שונות ובהן 205 קריטריונים. הקטגוריות שנבדקו כוללות, בין השאר, כוח מחשוב, אחסון, אבטחה וגישה, ניהול ורמת תמיכה. בשורה התחתונה היתרונות של AWS הן קלות השימוש, יכולת מסיבית להתאמת גודל, ותכונות חדשות וחדשניות. לעומת זאת, היתרונות של Azure הן שילוב טוב עם כלים אחרים של מיקרוסופוט, מכירות במחירים תחרותיים, ופלטפורמה טובה לגיבויים מרובי עננים.

לפי הילגדורף, גרטנר מאמינה ששירותי הרשת של אמזון מכסים 92% ממקרי השימוש אפשריים של ארגונים גדולים, בעוד הפתרון של מיקרוסופט מכסה רק 75% מהמקרים הללו. כמו כן, הוא טען של-AWS יש 18 תכונות נדרשות ש-Azure לא נותן להן פתרון, ואלו הן הסיבות העיקריות לכך ש-AWS היא מובילה ברורה בתחום, כמו גם יתרון בהיבט של מספר ה-API שעומדים לרשות המשתמשים כדי להגדיר במדויק את הצרכים שלהם.

אבל, כאמור, גם ל-Azure יש מספר היבטים שגורמים לחברות לבחור בה, והגדול שבהם הוא היחסים של מיקרוסופט עם הלקוחות שלה. יש מספר רב של לקוחות גדולים עמן החברה עובדת שנים ממושכות, ובזכות היכולת של צוותי המכירה לבוא לקראתם, הם בוחרים בפתרון השני בטיבו בשוק. למעשה, לפי גרטנר, 64% מהחברות שבחרו ב-Azure ציינו שזה בזכות היחסים שלהן עם מיקרוסופט.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים