תוכן שיווקי

פלסן פורסת את רשת העתיד באמצעות מערכת ניהול התשתיות החכמה של ריט טכנולוגיות

24/11/2014 13:27

הדרישה
פלסן מתמחה בתכנון, הנדסה וייצור פתרונות מיגון מתקדמים לרכבים ולמיגון אישי ובין לקוחותיה נמנים צה"ל, צבא ארצות הברית ונאט"ו. לאחרונה עברה החברה לבניין חדש ומנהל ה-IT  של החברה, חן פינקלשטיין, החליט לשדרג את תשתית התקשורת של הארגון ולהכניס יכולות ניהול חדשות למערך ה- IT.

לדבריו, "עבודת ניהול תשתית הכבילה בבניין וציוד הקצה נוגס באופן משמעותי בזמני העבודה.  כל איתור וטיפול של בעיה בקישוריות הפיזית של ציוד קצה למתגים כרוך בעבודת ניחוש וכיתות רגליים לאיתור הבעיה."

"בנוסף לכך, כחברה המחויבת לתהליכי ייצור ברמה גבוהה וכדי לעמוד בסטנדרטים של לקוחות שהינם גופים בטחונים, חיפשנו פתרונות שיבטיחו את השרידות והאמינות של תשתית הרשת שלנו, כולל חיווי טמפרטורה ולחות בארונות התקשורת."

תהליך בחירת המערכת
לדברי חן, "במהלך הבדיקה של הפתרון של ריט יכולנו לראות בכל רגע נתון ביטוי גראפי לקישוריות המלאה של כל רכיבי הרשת: מה- port שבמתג ועד לציוד הקצה כמו מחשבים וטלפוני IP, כולל כל הפאנלים והציוד שבדרך, והאם הכבלים מחוברים מקדימה או מאחורה. כך יכולנו לבדוק בזמן אמת בדיוק היכן מתחבר כל משתמש קצה."

"בנוסף לכך, PatchView+ מבצע הקצאה אוטומטית של מתגים (provisioning) לנקודות קצה לפי השירותים הנדרשים, לפי משתנים כמו סוג השירות הנדרש, מיקום המתג וכו'. PatchView+ גם מנתר טמפרטורה ולחות בארונות התקשורת ושולט בספקי החשמל בארון, כך שניתן חבר ולנתק אותם מרחוק."

מערכת הניהול מבוססת דפדפן וניתן להתחבר אליה מכל מחשב ולנהל באמצעותה מערכי תקשורת המתפרסים על פני אתרים שונים. המערכת מייצרת התראות לפי קריטריונים כגון צריכת חשמל בארונות, או לניתוק לא מתוכנן של כבל מהמתג; וכן פקודות עבודה אוטומטיות המתעדכנות בזמן אמת בעת ביצוע הפעולה – חיסכון נוסף בזמן התחזוקה של הרשת.

ההטמעה
ההטמעה הראשונית התבצעה בבניין עם שלושה חדרי תקשורת, במהלכה הותקנה התשתית הפיזית, כולל כבלים ופאנלים בארונות התקשורת, ובקרי הטמפרטורה והלחות. לאחר מכן הוטמעה החומרה של PatchView+: פאנלים המתחברים למתגים ואשר מתקשרים עם תוכנת הניהול של PatchView+, ולבסוף תוכנת הניהול על גבי שרת ייעודי.

לאחר הטמעת התוכנה התבצעו מיפוי של הבניין, החדרים, הארונות, הציוד בארונות ונקודות הקצה. בשלב הבא הופעל תהליך IP Discovery Module הסורק את הרשת ובונה מפה ויזואלית של הרשת, המתעדכנת בזמן אמת ומספקת מידע מדויק של מיקום, סטטוס וחיבוריות של ציוד, גם אם אינו מופעל.

בשלב שני בוצעה הטמעה באתר הנמצא בהוד השרון, וכשחובר לאתר בקיבוץ, מערכת הניהול זיהתה אותו באופן אוטומטי ובנתה את המפה הוויזואלית של תשתית התקשורת שלו.

אבטחה

PatchView+ מגן מפני התחברות לא מורשית לרשת, באמצעות התרעה על ניסיון לבצע התחברות או ניתוק מהמתגים או הפאנלים, שלא הוגדרה מראש על ידי מנהל ה- IT. לכן PatchView+ משמש שכבת אבטחה נוספת וחשובה, בייחוד עבור חברה כמו פלסן המספקת ציוד לצבא האמריקאי ונדרשת לעמוד בסטנדרטים גבוהים של אבטחת מידע.

סיכום:

תהליך ההטמעה ששל מערכת PatchView+ בחברת פלסן ארך כשלושה שבועות ובסופו קיבל מערכת המאפשרת תצפית מלאה ושליטה על תשתית התקשורת בשני אתרי החברה.

לדברי חן, "היתרון הגדול של המערכת הוא היכולת לראות באופן ברור את החיבוריות הפיזית של ציוד התקשורת למתגים – קצה לקצה. וגם התחזוק השוטף והטיפול בבעיות – כל התהליך של חיבור המשתמשים ולהבין מי נמצא אפוא – הוא ממש סיפור אחר ממה שאני רגיל לו בדרך כלל. אין מה להשוות."

אירועים קרובים