האטה משמעותית בגידול של מכירות הטאבלטים

אחת הסיבות לקיטון המשמעותי בשוק הזה היא ירידה של 14% במשלוחים של מכשירי iPad

סופו של עידן? IPad Air

האם טרנד הטאבלטים עומד בפני סיום?  על פי נתוני IDC, קצב הגידול הצפוי ב-2014 במגזר השוק הזה יהיה 7.2%, לעומת 52.5% ב-2013. לפי החברה הדבר נובע משתי סיבות עיקריות: ירידה משמעותית למדי במכירות של מכשירי ה-iPad מבית אפל (Apple) והתנהגות דומה של בעלי הטאבלטים, מבחינת החלפת מכשירים, לזו של שוק ה-PC.

בסך הכל, לפי החברה, צפויים משלוחי הטאבלטים להסתכם ב-235.7 מיליון יחידות, כשמתוכן 67.7% הם מכשירים המבוססים על אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ועוד מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט (Microsoft).

כאמור, אחת הסיבות לקיטון המשמעותי בשוק הזה היא ירידה של 14% במשלוחים של מכשירי iPad.  הגורם לכך הוא שלא ביצעה מספיק שינויים במכשירים החדשים בכדי לשכנע בעלים קיימים לבצע החלפה, אלה שכבר מחליפים מעבירים את המכשירים הקיימים שלהם לחברים או לבני משפחה כך שהם לא רוכשים מכשירים חדשים, ובנוסף, במקרה של טאבלטים אין לחצים כמו בשוק הטלפונים החכמים מצד מפעילות סלולאר שמעוניינות למכור מכשירים חדשים.

ומעבר לכך, כנזכר לעיל, יש גם השפעה התנהגותית. "בהתחלה חשבו שמחזור החיים יהיה דומה לזה של הטלפונים החכמים, עם החלפה כל שנתיים עד שלוש. בפועל בעלי טאבלטים רבים מחזיקים את המכשיר יותר משלוש שנים ובמקרים רבים אפילו יותר מארבע", אמר ראיין רית', מנהל תוכנית המעקב הרבעונית אחר מכשירים ניידים ב-IDC.

לעומת זאת, יש הטבה מסוימת בשוק ה-PC שאמור להצטמצם ב-2.7% לעומת 3.7% בשנה שעברה, ולהגיע למכירות של 306.7 מיליון יחידות. הדבר נובע בעיקר ממכירות טובות מהצפויות בשווקי מערב אירופה וביפן ברבעון השלישי של 2014. עם זאת, לפי IDC אין לראות בכך סימני התאוששות לטווח ארוך מכיוון שאפשרויות הגידול מוגבלות עקב הדור הצעיר הנייד.

"במקרה הכי טוב עבור מכשירי ה-PC, אנחנו נראה גל משמעותי של החלפות מצד משתמשים שהוציאו את כספם על רכישת טלפון חכם וטאבלט בשנים האחרונות, וכעת החליטו שבאת הגיע הזמן לשדרג גם את ה-PC שלהם", אמרה לורן לוברדי, סגנית נשיא, קבוצת המעקב אחרי מכירות ה-PC בעולם.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים