תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם עידו לוי, יו"ר חבר השופטים של WEBI 2014 ומנכ"ל גלובל מרקטפלייס

03/12/2014 17:21
עידו לוי, מנכ"ל גלובל מרקטפלייס ויו"ר חבר השופטים בתחרות. צילום: קובי קנטור

Big Data שווה Big Money לארגונים

ספר לנו קצת על התחרות השנה…?
"קודם כל, אנחנו 'סוגרים' עשור לתחרות, WEBI העשור. התחלנו כתחרות קטנה שנוסדה על ידי פלי הנמר, היזם, ויהודה קונפורטס, עם עשרות מתמודדים, והגענו השנה למאות אתרים ואפליקציות, תוך כדי כיסוי משמעותי של תחומי הפעילות העסקיים של הארגונים. האותות שאנחנו מקבלים מהשוק מדהימים, עוד ועוד ענפים במשק שהכניסו חידושים טכנולוגיים והתחילו ליישם אסטרטגיית דיגיטל ללקוחות שלהם פונים אלינו ומבקשים להוסיף קטגוריות שיפוט".

מנקודת מבטך, כיצד השתנה האינטרנט בעשור האחרון?
"כל ביטוי שאשתמש בו ייאמר בלשון המעטה. השינוי שעברנו בעשור האחרון הוא לא פחות מפנומנלי – מאתרי תוכן מעוטי טרנזקציות לאתרים, אפליקציות ורשתות ש-'מדברות' ביחד ומייצרות חוויית שירות עם ערך מוסף אמיתי ללקוח , ואני מדבר על חוויית שירות חוצת פלטפורמות.

בחלק מהארגונים אני רואה שהפעילות המקוונת של הלקוחות אף עולה על הפעילות המסורתית ביחס לערוצים אחרים,  ועדיין אין הפנמה מלאה של הצרכן-לקוח של העתיד. הלקוח מאופיין כבר כיום באוריינטציה טכנולוגית ובפעילות עצמאית מאוד משמעותיות. הוא דעתן, ולעתים גם מאוד תובעני מבחינת קצב השינויים הטכנולוגיים הנדרשים עבורו".

כולם שואלים "איפה הכסף?" מהו מנוע הצמיחה העתידי של הארגונים? שתף אותנו מניסיונך.
"התשובה פשוטה למדי: הכסף הגדול לארגונים נמצא ב-Big Data. יותר נכון, ביישום והטמעה נכונים של הפלטפורמות השונות והמגוונות על ידי הארגונים, וכאן השמיים הם הגבול. לא מספיק לדעת מה לשאול , חשוב להבין גם מה לא שאלת, מה לא חקרת. במילים אחרות , אם אתה מנכ"ל של חברה גדולה ורוצה לייצר צמיחה , לשפר את תוצאות הארגון והכי חשוב 'לדבר' עם הלקוח שלך ולספק לו את מה שהוא צריך אפילו עוד לפני שהצורך שלו הבשיל, אתה חייב להיות שם.

אפשר לחשוב על Big Data כעל יבשת 'אבודה' גדולה, מרחב עצום של נתונים ממקורות מבוזרים. החיבור הנכון של הנתונים לידי תובנות מייצר רמה חדשה לחלוטין של מערכת יחסים עם הלקוח בכל נקודות המגע שלו עם הארגון".

Big Data, מובייל ורשתות חברתיות הם נושאי התחרות השנה. מה המצב בישראל בתחומים אלה?
"אנחנו רואים בשלוש השנים האחרונות כניסה מסיבית של ארגוניםלמובייל ולרשתות חברתיות, ויש תוצאות.

בעולם ה-Big Data, שנת 2015 תהיה סוערת במיוחד. בסקטור הבנקאות, למשל, יתפתח קרב ענקים בין שני הבנקים הגדולים. נכון שבנק לאומי נכנס ראשון לתחום וכבר מראה תוצאות, אבל שלא תטעו – הולך להתפתח ממש 'מרוץ חימוש', שעל מנת לנצח בו, שני הבנקים הגדולים ישקיעו ב2015 סכומים דו ספרתיים במיליוני דולרים. המנצח במרוץ ישפר מאוד את יתרונו התחרותי, יגדיל משמעותית את יעילותו התפעולית וכאמור, 'יגיע' ללקוח שלו וייתן לו מענה בשלבים מאוד מוקדמים. חשוב לזכור שהחזר ההשקעה בתחום מהיר. למשל, תהליך מכירת אשראי בבנק, שמייצר יחס המרה חדש למכירה, של 1 ל-3 לעומת 1 ל-8. יש עוד אינספור דוגמאות בתחומים רבים, לא רק בבנקאות".

מה לגבי הזוכים בתחרות השנה?
"נמתין בסבלנות לטקס שיהיה ב-24 בחודש באולם אווניו בקריית שדה התעופה ולאחר פנל מומחים מעניין נחשוף את התוצאות".

אירועים קרובים