פיירפוקס עובר ליאהו!

מוזילה השיקה גרסה חדשה של הדפדפן כשבפעם הראשונה, מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל הוא זה של יאהו! - ולא של גוגל

עוד גרסה על המדפים. פיירפוקס

שיתף הפעולה החדש בין מוזילה (Mozilla) ליאהו! (!Yahoo) בא לידי ביטוי כבר בגרסה החדשה, מספר 34, של פיירפוקס (Firefox), דפדפן הקוד הפתוח של מוזילה (Mozilla). עשור לאחר השקת הגרסה הראשונה של פיירפוקס, ברירת המחדל למנוע החיפוש בדפדפן הפכה ליאהו! – ולא גוגל (Google).

עם זאת, לפי שעה, מנוע החיפוש של יאהו! הוא ברירת המחדל בגרסה החדשה של פיירפוקס רק בארצות הברית. ברוסיה, מי שמתקין פיירפוקס בראשונה מקבל את ינדקס (Yandrx) כברירת מחדל, ואילו בסין – ביידו (Baidu), מנוע החיפוש הפופולרי במדינת הענק. בישראל, עבור מי שיעדכן את פיירפוקס דרך הדפדפן עצמו, מנוע החיפוש לא ישתנה ויישאר כפי שהוגדר לפני העדכון.

כשצוללים לשינויים מגלים כי פס החיפוש עצמו ידידותי יותר. ראשית, תוך כדי הקלדת נושא החיפוש המבוקש, רוב המנועים מציגים  כעת יותר פתרונות כדי לקצר את ההקלדה, והם מבוססים על חיפושי עבר של המשתמש כמו גם על החיפושים המבוקשים ביותר במנוע בו מבצעים את החיפוש. בנוסף, קל מאוד לשנות את מנוע החיפוש בו משתמשים, ואפילו כמובן לחזור לגוגל.

בהיבט האבטחה כוללת גרסה זו של הדפדפן 8 תיקוני אבטחה, 3 מהם הוגדרו כקריטיים. כמו כן זו הגרסה הראשונה של פיירפוקס שמבטלת לחלוטין הפרוטוקול הכריפטוגרפי SSL 3.0, והסרתו מונעת לחלוטין את הפגיעות המובנה בו, כך שבעצם הפסקת התמיכה בפרוטוקול יש הגנה על יותר משתמשים.

פרוטוקול אחר שכלול בגרסה 34 של פיירפוקס, אך כזה שעדיין מוגדר במצב בטה, ולראשונה בגרסה יציבה, הוא Hello, תמיכת ה-WebRTC מובנית בדפדפן כך שמשתמשים יוכלו לבצע שיחות קוליות בלי להפעיל יישום צד שלישי.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים