יבמ תספק IT במיקור חוץ ל-WPP בהיקף של 1.25 מיליארד דולר

שירותי ה-IT יסופקו על גבי ענן בן כלאיים ● ההסכם יהיה תקף לשבע שנים

שבע בום? יבמ תסייע ל-WPP להרחיב את השימוש ב- Big Data ובניתוח אנליטי. אילוסטראציה: BigStock

פחות משבוע לאחר שחתמה על עסקת ענק לניהול תשתיות ה-IT הגלובלי וליישום ענן פרטי בבנק ההולנדי ABN AMRO, הודיעה יבמ (IBM) כי חתמה על הסכם גדול נוסף: הפעם עם ענקית הפרסום והשיווק WPP, חברת שירותי התקשורת הגדולה בעולם. ההסכם, בהיקף העומד על 1.25 מיליארד דולר, הוא למשך שבע שנים וכולל הקמת תשתיות ענן בן כלאיים.

על פי WPP, מטרת הסכם ניהול ה-IT במיקור-חוץ היא לאפשר לה אינטגרציה טובה יותר של פעולותיה, תוך הצגת שיפור משמעותי בפרודקטיביות. מהענק הכחול נמסר כי פלטפורמת הענן החדשה, והשירותים שיסופקו על ידי יבמ, יאפשרו ל-WPP להרחיב את השימוש ב-Big Data ובניתוח אנליטי, על מנת לקדם תהליכי קבלת החלטות בארגונים "ולהעצים את התהליך היצירתי".

המערכת החדשה תאפשר ל-WPP "להמשיך לבנות את מוביליותה בתחום הדיגיטל והמובייל ולפרוס פתרונות ושירותים חדשים, במהירות רבה יותר. זאת, תוך טיפוח התקשורת הפנימית בארגון ושיתוף הפעולה בין עובדים ובין שלוחות הארגון".

הכנסות WPP ב-2013 הסתכמו ב-17.3 מיליארד דולר, והיקף החיובים של לקוחותיה עמד על 72.3 מיליארד. הקבוצה מספקת סל של שירותים בתחומי הפרסום והשיווק, ניהול מידע ונתונים שיווקיים, יחסי ציבור וקשרי חוץ, מיתוג, תקשורת בתחומי הבריאות, שיווק ישיר וקידום מכירות. החברה מעסיקה 175 אלף עובדים ביותר מ-3,000 משרדים ב-11 מדינות.

ברט ון-דן-דילה, מנכ"ל יבמ למיקור-חוץ באירופה, אמר לסוכנויות הידיעות כי "צפויות עסקאות נוספות". אנליסטים ציינו כי יתרונות הגישה בת הכלאיים אותה מציע הענק הכחול הם בכך שהלקוח מחליט על קצב המעבר שלו בענן ועל המועד בו הוא מעביר את מערכות הליבה שלו לענן – אם בכלל. לצורך דרישה זו, המגיעה מארגונים באירופה, שרוצים שהנתונים הרגישים שלהם יישארו ברשותם, יבמ בנתה ביבשת שבעה דטה סנטרים המשמשים ענני מחשוב ציבורי – בבריטניה, הולנד, צרפת וגרמניה.

חשוב לציין כי זו העסקה השלישית בתוך שבועיים של הענק הכחול ששווייה יותר ממיליארד דולר. במחצית נובמבר פורסם כי יבמ תספק שירותי מיקור-חוץ ל-IT של לופטהנזה (Lufthansa) בחוזה בהיקף מיליארד יורו – סכום השווה ל-1.25 מיליארד דולר. גם במקרה זה העסקה היא למשך שבע שנים.

הענק הכחול יספק שירותי מיקור-חוץ של תשתיות טכנולוגיות מידע לחברת התעופה ולחברות הבנות שלה החל מאפריל 2015. יבמ תנהל גם את מרכז עיבוד הנתונים של לופטהנזה, את פעילות מוקד השירות הפנימי ושירותי ההדפסה במסגרת החברה. במסגרת ההסכם, כ-1,400 עובדים של לופטהנזה בתחום המחשוב יעברו לשורות יבמ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים