הנציבות האירופית: הריגול של NSA פוגע בסחר החופשי

ה-NSA פוגע ביכולת של הספקיות האירופיות לספק שירותים לאזרחים אמריקנים - קובעים האירופים ודורשים שארצות הברית תתחייב שתיגש גישה לנתונים של משתמשים אירופיים רק במקרים שבהם אין שום ברירה אחרת

מפצחים את קספרסקי. NSA

הריגול הנרחב שמפעילה סוכנות NSA בארצות הברית פוגע ביכולתן של ספקיות אינטרנט אירופיות לספק שירותים לאזרחים האמריקנים. זאת, משום שהאזרחים חשים מוגנים יותר כשהם משתמשים בספקיות אינטרנט אמריקניות – כך אמר פול נמיץ, מנהל במחלקת המשפטים של הנציבות האירופית, שמופקד על הגנת נתונים.

"החוק … שמעניק ל-NSA סמכות ביחס לכל חומר, בעקרון, שמגיע מחוץ לארצות הברית פוגע פגיעה ממשית ביכולתן של חברות אינטרנט אירופיות לספק שירותים לאמריקנים באמריקה", אמר נמיץ בוועידה שנערכה אתמול (ב') בפריז. במלים אחרות, אמריקני שמשתמש בשירותים של חברת אינטרנט אירופית אינו נהנה מאותה רמה של הגנה על פי החוק כמו אמריקני שמשתמש בשירותים של חברת אינטרנט אמריקנית: אם ההודעות שלו נשלחות דרך שרתים באירופה, הוא נחשף לציתות.

נמיץ אמר את הדברים על רקע הדיונים המחודשים בין וושינגטון לבריסל על ההסכם לשיתוף נתונים, שמתייחס ליותר מ-3,000 חברות. ההסכם מקל על חברות אמריקניות לפעול באירופה, על סמך אישור שהאופן שבו הם מנהלים את נתוני המשתמשים תואם לחוק ביבשת. במסגרת הדיונים דורשים באירופה שארצות הברית תתחייב כי גישה לנתונים של משתמשים אירופיים תיעשה אך ורק במקרים שבהם אין שום ברירה אחרת, משיקולים של ביטחון לאומי – כפי שנעשה ביחס למשתמשים אמריקנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים