שורה ארוכה של גופים הצטרפו לערעור של מיקרוסופט בפרשת נתוני הלקוחות

הפרשה החלה ב-2013 וצברה תאוצה נוספת על רקע הגילויים של אדוארד סנואודן, שהתפרסמו בשנה האחרונה

מיקרוסופט

שורה ארוכה של שדולות תאגידים, ארגוני חדשות ואנשי האקדמיה הצטרפו לערעור שהגישה מיקרוסופט (Microsoft) לבית המשפט הפדרלי לערעורים על החלטת השופט שחייב אותה למסור לממשל של ארצות הברית תכתובות דואר אלקטרוני של לקוחות שאוחסנו במרכז הנתונים שלה באירלנד. לטענת מיקרוסופט, דרישה כזו תפגע בעתיד של מחשוב הענן הבינלאומי. גם חברות טלקום דוגמת AT&T ואפילו אפל (Apple), המתחרה במיקרוסופט, הגישו תצהירים התומכים בעמדתה של הענקית מרדמונד בערעור.

הפרשה החלה ב-2013 וצברה תאוצה נוספת על רקע הגילויים של אדוארד סנואודן, שהתפרסמו בשנה האחרונה. לא ידוע אילו תכתובות דואר אלקטרוני ביקשו אנשי הממשל שמיקרוסופט תמסור לידיהם, אך התובעים ציינו כי הן נחוצות לחקירה בנושא סמים.

התובעים טענו כי הדרישה למסור את הנתונים אינה פוגעת בריבונות האירית, שכן מי ששולט בנתונים אלה הם עובדי מיקרוסופט בארצות הברית. ביולי האחרון קיבלה השופטת המחוזית לורטה פרסקה את עמדת התביעה והורתה למיקרוסופט לציית לצו.

"אם הממשל יוכל לגשת לנתונים המאוחסנים בכל פעם שרק ירצה, איש לא יאחסן נתונים בענן", אמר אנדרו פינקוס, פרקליט שהגיש במסגרת הערעור תצהיר בשם קבוצה של ארגונים, ובכלל זה לשכת המסחר של ארצות הברית. פינקוס אמר את הדברים בשיחת ועידה שנערכה ממשרדי מיקרוסופט בניו יורק.

לאבטחה של מרכזי נודעת חשיבות קריטית מבחינתם של עיתונאים, הוסיף ברוס בראון, מנהל בכיר באיגוד העיתונאים לחופש המידע בארצות הברית. "אנו עוסקים בחומרים שממשלות בכל העולם רוצות", אמר בראון.

על התומכים בעמדת מיקרוסופט נמנים גם 35 פרופסורים למדעי המחשב מרחבי ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים