תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | CloudZone ו-AWS מעלות את הממשלה לעננים

21/12/2014 17:50
CloudZone ו-AWS

דוב טודורוב, ראש אזור פתרונות ארכיטקטורה למגזר הציבורי ב-AWS, ביקר בארץ באחרונה והשתתף בכנס שערכה CloudZone, יחידת הענן של מטריקס, בירושלים. הכנס התמקד בשירותי ענן למגזרים הציבורי והממשלתי.  מטריקס, שפעילה כבר שנים ארוכות במגזר הממשלתי, עם כל מגוון הפתרונות והשירותים שלה, רואה במגזר זה יעד חשוב גם בתחום הענן ובאופן טבעי, בנתה אופרינג יעודי למגזר חשוב זה. על רקע זה, היא כינסה את המומחים הגדולים ביותר לשירותי ענן יחד עם המומחים הגדולים ביותר למגזר הממשלתי. נפגשנו עם טודורוב ושאלנו אותו מספר שאלות על ענן וממשלה, בארץ ובעולם.

אילו צרכים לדעתך ייחודיים למגזר הציבורי ומה המענה של AWS לצרכים אלה?
"על ארגונים במגזר הציבורי מוטלת אחריות כבדה – לחדש ולשפר חייהם של מיליוני אזרחים, לרוב,  בתקציב מוגבל, ולעיתים קרובות, תוך עמידה בלוחות זמנים קשוחים. על רקע זה, בחרנו ב-AWS להציע למגזר הממשלתי שירותים שמתאפיינים בגמישות גבוהה, ומאפשרים לארגון להתרחב ולהצטמצם, מבחינת הצורך בתשתיות, מבלי לפגוע בפעילות השוטפת ובצורה שקופה לחלוטין למשתמש. התשתיות בענן זמינות בכל רגע נתון בהתאם לצרכי הארגון, והטמעה של מערכת מידע חכמה בענן אורכת מספר דקות, ובעלויות נמוכות, שאגב הורדנו, לא פחות מ-46 פעמים בשמונה השנים האחרונות. הנסיון לימד אותנו כי אלה חלק מן היתרונות שמחפשים הלקוחות שלנו במגזר הציבורי והממשלתי, בשעה שהם מחפשים ספק ענן".

האם תוכל לתת לנו דוגמאות של שירותים ספציפיים הפוגשים את הצרכים של המגזר הציבורי?
"לארגונים שונים במגזרים הציבורי והממשלתי צרכים שונים וכתוצאה מכך מגוון התרחישים לצריכת שירותי ענן שונים ומגוונים. לדוגמה, גופי מחקר וגופים אקדמיים זקוקים ליכולות מחשוב גבוהות, יכולות עיבוד במקביל, וכל זה במחירים נוחים ומשתלמים כלכלית. גופים ציבוריים כמו עיריות או גופים ממשלתייים עסוקים בשנים האחרונות בחידוש כל המרחב שנקרא E-government. החידושים בעולם הE-government מחייבים שימוש בפתרונות אחסון וארכיב גמישים ומשתלמים. מלכ"רים משתמשים ב-Big Data וב-Analytics לשיפור חוויית הלקוח והקשר האינטימי עם התומכים שלהם, ולשם כך שירותי ענן יכולים לשרת אותם בצורה מיטבית ולסייע להם בקידום האג'נדה לשמה קמו. סביבת הענן היא הסביבה הטבעית לכל התרחישים האלה ולתרחישים רבים אחרים".

האם ארגונים ממשלתיים יעדיפו ענן פרטי או ציבורי?
"הלקוחות שלנו יכולים ליהנות מהטוב שבשני העולמות. AWS מספקת שירותי ענן ציבוריים, הזמינים למעשה לכל ארגון בעולם. הראייה המערכתית הזאת מאפשרת לנו להתנהל בהיקפים מאוד נרחבים, וכתוצאה מכך כל לקוחותינו – גדולים וקטנים – יוצאים נשכרים מאפקט הגודל וגם מקצב החדשנות שלנו (רק ב- 2014 הכרזנו על יותר מ-400 יישומים ושירותים חדשים), מן הגמישות ומיחס עלות-תועלת מצוין. את כל אלה אנו מצליחים, בסופו של דבר, לתרגם לשירות התפור למידותיו של הלקוח, עם מגוון הנחות במחיר והיקפי תשתית משתנים, לפי הצורך. יש לנו לקוחות שמקימים ענן פרטי בתוך הענן הציבורי שלנו ונהנים משירותי אבטחת המידע המוקפדים שאנו מספקים. במרבית המקרים אנו רואים שימוש היברידי בתשתיות, כאשר לקוחות משלבים בין מערכות ה-Legacy המסורתיות שלהם לפעיליויות ומערכות ספצפיות שהם מוציאים לענן".

האם אתם מעורבים בפרויקטים במגזר הממשלתי בישראל?
"ל-AWS יש יותר ממיליון לקוחות פעילים ברחבי העולם, במגזרים הציבורי והמסחרי, וחלקם נמצאים בישראל. לקוחות ישראליםי, לעיתים קרובות, משתמשים בשירותי ענן עבור פרויקטים מגוונים, והתרחישים משתנים. בכל מקרה, אנו נמצאים בקשר עם מספר ארגוני ממשלה לוקליים וכלל ארציים, כמו גם עם גופים אקדמיים – שם יש בולטות ישראלית מיוחדת".

האם תוכל לתת לנו דוגמאות לארגונים ממשלתיים ברחבי העולם המשתמשים בשירותי ענן ולציין אילו מדינות בעולם מתקדמות יותר בשירותי ענן במגזר הציבורי?
"בין לקוחותינו הממשלתיים ניתן למנות ארגונים כמו UCAS (ר"ת UK Universities and Colleges Admissions Service), המשרד הפדרלי השבדי לטופוגרפיה, חברת התחבורה ללונדון, אוניברסיטת אוקספורד ורבים אחרים. בגדול, ניתן לראות כי כל מדינה מתקדמת בקצב שלה במסע המרתק לעבר אימוץ שירותי ענן, וממציאה את ההקשרים שלה ואת השימושים הייחודיים שתואמים לדרישות שלה. ישראל בהחלט נחשבת לחדשנית בקרב מדינות העולם ואנו נשמח להתקשר עם עוד גופים ישראלים מן המגזר הציבורי והממשלתי".

אירועים קרובים