תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | הצורך של ארגונים לשיתוף פעולה בעידן הענן הפך להיות קיומי

25/12/2014 16:31
פאול אברהמי, CTO חטיבת השירותים הארגוניים HP ישראל

"אולי כדאי שאחפש עבודה חדשה?", חשב לעצמו ראלף לנדר, ה-CIO החדש של חברה המתמחה במתן שירות פיננסי ללקוח. "הייתי יכול להפחית את העלויות בשנה הבאה ב-20%, בהתאם לרצון ההנהלה שלי, וזאת בתנאי שהיו מבטלים את התוכניות שלהם להציע שירותים חדשים ללקוח. במשאבים שקיימים לרשותי אינני יכול לעמוד בדרישות אלה לבד. אני צריך עזרה".

אם האירוע הזה מוכר לכם, יתכן שגם אתם כבר הפנמתם שעולם המחשוב, כמו שאנחנו מכירים אותו, השתנה.

להלן שלוש מגמות הממחישות תהליך זה:
דוגמה מספר 1: אפליקציות ארגוניות עוברות לענן הציבורי. ארגונים מכירים ב-SaaS כמודל המעניק להם חדשנות וערך בקלות היישום והתחזוקה לאורך זמן. לדוגמה, מערכות משאבי אנוש כמו Workday , מערכות CRM כמו Sales Force ,office 365 וכו'.

דוגמה מספר 2: הצמצום הנדרש בכוח אדם מעלה את הצורך בשירות עצמי של פעולות תשתית פשוטות, כמו, למשל, אספקה של מערכות הפעלה ותמיכה בשירותי דואר. זאת על מנת להפחית את מספר תומכים הנדרשים אך עדיין לשמר את רמת השירות.

דוגמה מספר 3: המערכות הקריטיות של הארגון התיישנו ואינן מתאימות עוד לדרישות ולקצבי השינויים הנוכחיים. נדרש לתכנן אותן מחדש על מנת להתאימן לענן פרטי מנוהל.

יכולות חדשות אלה אמנם מורידות עלויות, אולם יוצרות “כאב ראש” לא קטן למנהל מערכות המידע, כאשר עליו לבדוק כיצד לשלוט בכל העננים השונים, לספק שירות סביר למשתמשים ולאפשר למשתמש שאינו בוגר מדעי המחשב לבצע את עבודתו היום יומית בצורה יעילה.

טבעת אחת ששולטת בכולם … אחות הטבעת – שר הטבעות – ג'.ר.ר. טולקין

התשובה לכך היא סטנדרטיזציה ושיתוף פעולה
במידה שכל ענן וכל פתרון, פנימי וחיצוני, יעבוד בעצמו במתכונת שונה, לא ייווצר שום חסכון ואף התשלום בתמיכה בכל אחד מהעננים יהיה כפול ומשולש. הענן ההיברידי מאפשר חיבור של עננים חיצונים ופנימיים לאותו ענן מרכזי המעניק מתן של שירות אחיד למשתמש תוך בקרה על איכות השירות של התהליכים העסקיים הקריטיים.

בחירה בענן היברידי כפתרון ארגוני לא רק תוביל להורדה בהוצאות (זהו רק צד אחד של המשוואה), אלא באמצעות אותו ענן יוכל הארגון לשנות את המודל העסקי שלו ממודל סגור, שבו הוא מספק שירותים ללקוח בלבד, למודל של ארגון פתוח המשלב את קטלוג השירותים שלו עם ארגונים אחרים ומקים שרשרת ערך באמצעות אקו-סיסטם של שותפים עסקיים. במקביל, יציע הארגון את שירותיו לארגונים אחרים כדי ליהנות משווקים חדשים. כתוצאה מכך, קטלוג השירותים יגדל וישפר את הקשר עם הלקוחות באמצעות התאמת השירותים לצרכים.

מתן יכולות כאלה אפשרי כיום, כתוצאה מיצירת סטנדרטים בעולם הענן, דוגמת OpenStack, שמאפשר הפרדה בין שירותי התשתית לאפליקציה לצד שילוב בין עננים שונים. זאת, ללא צורך בלמידת ממשק חדש והקמת אקו-סיסטם של שותפים מקומיים ועולמיים, שמוסיפים שירותים באופן שקוף וסטנדרטי. ארגונים שישקיעו במעבר לסטנדרט כזה לא יהיו "נעולים" לספק תשתית כזה או אחר, ויוכלו לנוע ביתר חופשיות ללא צורך בשכתוב המערכת כל פעם מחדש.

במגזר הממשלתי מתגבשת מגמה של מתן שירותים דיגיטליים לאזרחים הכוללים שירותי ממשל רוחביים, תשלומים ממשלתיים, תכנים, טפסים דיגיטליים ועוד. כל משרד ממשלתי מספק שירותים באופן סטנדרטי אשר הופכים להיות חלק מתהליך עסקי על ידי משרדים ממשלתיים אחרים או חברות פרטיות. הלקוח לא יהיה חייב לצרוך את כל השירותים ממקור אחד אלא הוא יבחר לפי שיקולים של מחיר, איכות השירות וכו' מקטלוג השירותים שחברות שונות מציעות לו.

ארגון שישכיל לשמור על קשר עם הלקוח על ידי הרחבת קטלוג השירותים ישרוד לאורך זמן.

אירועים קרובים