עוד להיט – גוגל תציג מילות שירים בתוצאות החיפוש

הנפגעים העיקריים מהמהלך יהיו אתרי מילות השירים, שמסתמכים על תנועה שתגיע אליהם ממנועי החיפוש - ומעכשיו לא יהיה בהם צורך

ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר. צילום: BigStock

הסוף לאתרים שמציעים מילות שירים? גוגל (Google) אישרה, אך טרם הכריזה על כך רשמית, כי היא מתכוונת להתחיל להציג מילים של שירים בתוצאות החיפוש שלה.

במסגרת הפרויקט, שכבר הושק באופן שקט ונחשף באתר Search Engine Land, ברגע שמנוע החיפוש מזהה שהחיפוש קשור לשיר מסוים, וכמובן בעת חיפוש ספציפי אחר מילות שיר – על ידי הכללת המילה Lyrics – יוצגו המילים של השיר במסגרת מיוחדת בראש התוצאות, לפחות באופן חלקי.

מעבר לקישור לחיפוש לשם המבצע, תכיל התיבה גם קישור לדף בGoogle Play בו יוצג השיר במלואו, וכמובן איך לא, כפתור שיאפשר את הרכישה שלו.

גוגל שטוענת כי היא רכשה את הזכויות לכל המילים של השירים שהיא מציגה בתוצאות החיפוש, למעשה מיישרת קו עם מיקרוסופט (Microsoft), שהתחילה להציג מילות שירים בחיפושים בבינג (Bing) כבר באוקטובר האחרון.

הנפגעים העיקריים מהמהלך של גוגל יהיו אתרי מילות השירים אשר מסתמכים על תנועה שתגיע לאתרים שלהם ממנועי החיפוש ומעכשיו לא יהיה בהם צורך.

בתגובה מסרה גוגל, בפרפראזה על השיר Stairway to Heaven:

There’s a feeling you get
when you turn to a song
and you know that the words
have two meanings
Well it’s whispered that now if you go search the tune
maybe Google will lead you to reason
Ooh, it makes you wonder

ועכשיו לשאלה החשובה מכל: מה עם מילים לשירים בעברית? ובכן, איננו אנשי בשורות. לא ניתן, עדיין, לצפות למצוא מילות שירים בשפה שלנו בעת חיפוש בגוגל. הסיבה לכך היא שככל הנראה בניסוי שהחברה עושה יושק באופן הדרגתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים