תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | דב טודורוב מ-AWS בכנס ענן לגופי הממשלה שנערך על ידי Cloudzone

"בשביל ממשלות הענן הוא הזדמנות לעשות קפיצת מדרגה בקצב מתן השירותים ובהתאמה אג'ילית לצרכים המשתנים", מתוך מדבריו של דב טודרוב

25/12/2014 12:06
דב טודורוב, ראש תחום ארכיטקטורת פתרונות למגזר הציבורי לאזור EMEA ב-AWS

"גופים ממשלתיים ברחבי העולם מאמצים את הענן משום שהוא מאפשר לכל גוף קטן עד גדול לצרוך משאבים בכמות הדרושה לו בדיוק ובזמן שהוא צריך, התשלום בהתאם לשימוש" – דברים אלה אמר דב טודורוב, ראש תחום ארכיטקטורת פתרונות למגזר הציבורי לאזור EMEA ב-AWS (ר"ת Amazon Web Services) בכנס "ענני (ברכה) בשמי הממשלה", שנערך על ידי CloudZone , יחידת הענן של מטריקס ו-AWS .

טודורוב ציין כי גופים ממשלתיים רבים בעולם משתמשים ב-AWS עבור מגוון צרכים, בהם פיתוח ובדיקות, תשתית ליישומים ארגונים, Big Data ו-High Performance Computing, אחסון, גיבוי וארכיון, אתרי DR, תשתית לאתרי אינטרנט, מובייל, מדיה חברתית, VDI, תהליכי מיגרציה של דטה סנטר ועוד.

לדבריו, לקוחות מאמצים את הענן ממגוון סיבות. בראש ובראשונה, היכולת של הארגון להקמה והתאמה של תשתיות נדרשות, במהירות עצומה ובעלויות כניסה נמוכות. הענן מאפשר מבחינת המשתמש לא רק להגדיל ככל הנדרש את המשאבים (אינסוף פוטנציאל מנקודת המבט של לקוחות), אבל לא פחות חשוב, לצמצם את המשאבים הנצרכים כאשר אלה אינם נדרשים.

בענן קיימים מודלים שונים של תמחור, כאלה שתומכים בעומסים קבועים ובעומסים משתנים, בהתאם למה שנוח ללקוחות. לעתים קרובות אנחנו רואים משתמשים בענן של אמזון במגזר הציבורי החוסכים כסף והוצאות רבות מה שהמאפשר לעשות יותר שירות לאזרחים, בפחות כסף. לעתים, זמינות התשתיות בענן והאלסטיות מאפשרת לפרוץ חסמים שמנעו (או לפחות עיכבו) כניסה לתחומי שירות חדשים. מעבר לכך, הענן של אמזון בטוח ומאובטח ומאפשר לגופים ממשלתיים רמת אבטחה גבוהה ביותר, דומה לרמת האבטחה שמקבלת נאס"א (NASA), שבדקה את רמות האבטחה שלנו ואישרה אותן. טום סודרדטרום, מנהל טכנולוגיות ראשי ב-JPL, צוטט כשאמר: "בהתבסס על ניסיוננו, אני סבור שאנו יכולים להיות מאובטחים יותר בענן של AWS מאשר במרכזי הנתונים שלנו".

טודורוב הוסיף ואמר כי אמזון (AWS) מספקת לכל לקוחותיה תשתיות מחשוב באותו הסטנדרט. "אין זה משנה אם אתה חברה קטנה או ארגון כגון נאס"א. התשתית היא אותה תשתית, המתוחזקת ומקוימת בסטנדרט הגבוה ביותר. זהו יתרון נוסף של הענן – לא חייבים להיות ארגון גדול עם תקציבים גדולים על מנת לקבל מערכות IT ברמה הגבוהה ביותר. כמובן שככל שהארגון יצרוך יותר תשתיות בענן מאמזון הוא יקבל הנחות על כמויות", ציין.

"בעידן הנוכחי גופי ממשלה לא יכולים להרשות לעצמם להיות איטיים. השינויים הם תכופים", הוסיף טודורוב. "בעולם הישן, ארגון היה מקיף תשתית חדשה בתוך מספר שבועות ואילו בענן ניתן להקים תשתית IT חדשה בתוך מספר דקות. בנוסף לכך, הענן מאפשר גם לממשלה לאמץ תרבות של חדשנות. במבנה On Premise כל יוזמה נושאת עלות שעשויה להסתכם במיליוני דולרים ואם היוזמה לא יוצאת לפועל בסופו של דבר רוב ההשקעה ירדה לטמיון. עם הענן אפשר לנסות ולחדש ואם היוזמה לא יוצאת לפועל, אז פשוט מבטלים את השירות" ללא כל עלות משמעותית".

"הביקוש לענן של אמזון הולך וגדל בקצב מדהים". בכל יום אנו מוסיפים כוח מחשוב בהיקף זהה לכוח המחשוב שנדרש להריץ את Amazon.com כשהייתה חברה בעלת הכנסות של 7 מיליארד דולר", אמר טודורוב. "אנו מפעילים כיום את התשתית הגלובאלית שלנו עם דאטה סנטרים ב- 11 אזורים, 28 אזורי זמינות ו-52 אתרי קצה. יתרון הגודל והניסיון שלנו מאפשרים לנו גם להמשיך להוריד מחירים באופן עקבי ללקוחות. מאז הקמת AWS ב- 2006 הכרזנו 46 פעמים על הורדת מחירים, חלקן בשיעור של עשרות אחוזים", אמר.

טודורוב ציין כי מאז הקמת AWS אנו יוצאים בכל שנה עם יותר ויותר הכרזות על מוצרים ופיצ'רים חדשים. ב- 2013 הכרזנו על 280 חידושים ועד כה, אנו מצפים לסיים את השנה עם 450 פיצרים חדשים – יותר משני פיצ'רים חדשים בכל יום עבודה.

סי.ג'יי מוזס, דירקטור גלובלי של תכניות ממשלה ב-AWS דיבר על נושא אבטחה מידע בענן ואמר: "אבטחת המידע בענן נעשית בצורה משותפת לנו וללקוח. אמזון פועלת להציע ללקוח פלטפורמת ענן ברמת אבטחה גבוהה עד לרמת Hypervisor והלקוח יכול להחליט כיצד ברצונו לאבטח את הנתונים שהוא מאחסן בענן AWS. כל לקוח מקבל בבסיס את אותה רמת אבטחה, אך הוא יכול לקחת את מרכיבי האבטחה ולהתאים את מערך האבטחה בהתאם למה שהוא צריך. אנו מבטיחים כי השירותים ניתנים ברמת האבטחה הגבוהה ביותר וממלאים את דרישות הרגולציה (Compliance).אנו מאפשרים ללקוחות נראות מוחלטת –הלקוח יכול לראות בכל זמן נתון מהם הרכיבים של הרשת שלו וכמובן, הלקוח מחליט היכן לאחסן את הנתונים. אנו מאפשרים ללקוח לקבל את הלוגים שלו ולנתח אותם.

מוזס הוסיף: "אנו נוקטים במגוון אמצעים להגברת האבטחה. כך לדוגמא אנו לא מפרסמים היכן בדיוק ממוקמים הדאטה סנטרים שלנו. בנוסף, אף דיסק קשיח לא יוצא משערי החברה בלי שהוא נגרס לפירורים. זו הוראה חד משמעית. בנוסף, אנו ממליצים ומאפשרים ללקוחותינו להשתמש בהצפנה. עם הצפנה הלקוח הוא בעל השליטה הבלעדית על הגישה לנתונים באמצעות מפתחות ההצפנה. גם אם יבוא גורם ויאלץ אותנו להציג לו את הנתונים, לא נוכל ללא מפתחות ההצפנה, הגורם לא יוכל לקרוא את המידע מבלי לקבל שיתוף פעולה מהלקוח עצמו ובשורה התחתונה – הלקוח שולט במידע באופן מלא".

מוזס חידד את ההבדל בין ציות לרגולציה לעמידה באבטחת מידע. אמזון עומדת ברגולציות בכל ה-Data Centers שלה ונותנת סל שירותים רחב ועמוק בנושא אבטחת מידע. לסיכום, יישום חכם של אבטחת מידע, מספק את הפתרון שברוב המקרים הוא הבטוח יותר מאשר במודל On premises) בנוסף, עלות פתרון זה נמוכה משמעותית מעלותו של פתרון On-premises.

ארתור שמונק, דירקטור ב-CloudZone, יחידת הענן של מטריקס, דיבר על התנהלות הארגונים בעולם היברידי. " רב רובם של הארגונים ישלבו בין ענן ציבורי לדטה סנטר, וזה ימשיך להיות כך בטווח הקצר והבינוני לפחות. קיימים תרחישים מאד אפקטיביים ומביאי ערך כמו – העלאת סביבות נמוכות לענן, BI ו-HPC, סביבות WEB ומידע פתוח (Open Gov) ועוד.

שמונק גם הצביע על התפקידים המשתנים של ה-IT, והיכולות החדשות הנדרשות לארגון IT כדי להיות רלוונטי בעידן הענן.

אירועים קרובים