תוכן שיווקי

טכנולוגיית המיקרו-טרנצ'ינג – מהפכה בהקמת תשתיות תקשורת עירונית רחבת פס

28/12/2014 19:14
מיכאל אתגר, מנהל המכירות ברוטל נטוורקס

מהפכת הסיב האופטי צועדת צעד נוסף קדימה, והפעם בתחום התשתיות. בחריצה אחת מהירה, יעילה ונקייה בכביש (ובכל תוואי עירוני ובין עירוני אחר) ניתן להטמיע תשתיות תקשורת רחבות פס למטרות מוניציפאליות שונות. מיקרו-טרנצ'ינג, הטכנולוגיה החדשנית שבאמצעותה מבצעים תשתיות אלה, מקנה לרשויות מוניציפליות ולעיריות את היכולת להתקדם הלכה למעשה שלב אחד נוסף לקראת מימוש חזון העיר החכמה. עירייה המעוניינת בתשתיות פס רחב בין אתריה, עבור מוסדות החינוך, מצלמות האבטחה, בקרת הרמזורים, בקרת התאורה ועוד, יכולה לעשות זאת כיום באמצעות חריצה ברוחב 2-3 ס"מ בלבד בכביש, שמתחילה ומסתיימת תוך זמן קצר ותוך הפרעה מינימלית לסביבה. את הטכנולוגיה הביאה לישראל רוטל נטוורקס.

מזה שנתיים שרוטל נטוורקס מפעילה במרץ את מכונת החריצה החדשנית בכבישי הארץ ומחליפה את החפירה המסורתית, שגרמה לשיבושים כבדים ולחסימת כבישים.

מיכאל אתגר, מנהל המכירות ברוטל נטוורקס: "כחלק מהבנתנו את עוצמתה של מהפכת הסיב האופטי והעלייה בצורך ברחבי פס עבור שימושים מגוונים, הבאנו לשוק המוניציפלי את הפתרון הטכנולוגי המתקדם ביותר הקיים להנחת תשתיות אופטיות עירוניות. השקנו את טכנולוגיית המיקרו-טרנצ'ינג בכנס IT מוניציפלי שנערך לפני שנתיים ובעקבותיו ביצענו פרויקטים בטכנולוגיה הזאת במספר ערים בישראל. פרויקט הדגל שלנו מתבצע בראשון לציון, ובמסגרתו מותקנת תשתית סיבים אופטיים באורך של כ-60 ק"מ (מתוכם הושלמו עד כה כ-30). התשתית תומכת ביישומים רבים בעיר ובהם יישומים של עיר בטוחה, חינוך מתקדם ועוד. בעיר לוד נפרסה תשתית באורך של כ-7 ק"מ ברחובות הראשיים וברמת השרון נפרסת בימים אלה תשתית באורך של כ-16 ק"מ. עבודות נקודתיות בוצעו בערים נוספות וההתעניינות הולכת וגוברת. לכל רשות אנו מתאימים את הפתרון לצרכים ולתקציב. אם בעבר, כדי לבצע תשתיות נסגרו רחובות ונפקקו נתיבים חלופיים, שכן העבודה בוצעה בקצב של כ-50 מ' ליום, כיום ניתן להספיק לחפור, להניח את התשתיות ולסגור את החריצה בקצב מדהים של כ-400 מ' ליום עבודה.

החריץ בכביש צר במיוחד. כך מצטמצמת הסכנה הבטיחותית בזמן העבודה ולאחריה לכלי הרכב ולהולכי הרגל ויתרה מכך, מתאפשרת תנועה זורמת ברחוב בו מבוצעות העבודות. גם כמות העובדים הדרושה לעבודה הינה מינימלית ביחס להנחת תשתיות בשיטה המסורתית והישנה.

יתרון משמעותי נוסף גלום בעלויות הנמוכות יחסית של הטכנולוגיה. עיריות שהקימו תשתיות עד כה דיווחו על החזר השקעה מהיר ביותר (18-24 חודשים בלבד). קיימת אפשרות לפריסת עלות הפרויקט לתשלומים, כך שלעתים, העלות החודשית של העירייה על הוצאות התקשורת לא תגדל וייתכן שאף תקטן. כמו כן, היות שמניחים בחריץ אחד מספר רב של צינורות, יכולה העירייה למכור או להשכיר תשתיות בלתי מנוצלות לגורמים שונים (חברות הסלולר ועוד), ובכך להקטין משמעותית את ההשקעה ואת החזר ההשקעה.

לאחר החפירה נושפים בצנרת את הסיבים האופטיים (עד 288 סיב לצינור) ומתבצע חיבורם (היתוכם) אל תוך הארונות האופטיים. הסיבים "מחסלים" כמעט לחלוטין את מגבלות רוחב הפס כיום הנובעות בעיקר מתשתיות מיושנות, ומתאפשרת העברת תקשורת רציפה ומהירה.

המסקנה המתבקשת ברורה: עבודות התשתית הופכות לפשוטות ובטיחותיות גם ברחובות העמוסים ביותר, בהשקעה קטנה יחסית ניתן לשדרג משמעותית את תשתיות התקשורת העירוניות ולאפשר שירותים מוניציפליים מתקדמים לרווחת תושבי העיר.

אירועים קרובים