דרום קוריאה: מתקפת הסייבר נגד הכורים הגרעיניים שלנו נמשכת

פיונגיאנג הכחישה כל קשר למתקפות וטענה כי מדובר בחלק מ-"מסע הכפשות הנערך על ידי מנהיגי דרום קוריאה הלא פופולריים"

ההשלכות של הסיפור עם ארצות הברית רק מסתבכות. דרום קוריאה, אילוסטרציה: BigStock

החברה המפעילה חלק מהכורים הגרעיניים של דרום קוריאה הודיעה אתמול (א') כי מתקפות הסייבר על ה-IT שלה נמשכות, אולם תחנות הכוח ממשיכות לפעול בצורה בטוחה ומערכות ה-IT מאובטחות כיאות.

לפני שבוע דיווחה ממשלת דרום קוריאה כי מערכת המחשבים בכור הגרעיני במדינה נפרצה במתקפת סייבר, אך לא נגרם נזק בטיחותי. "המערכת שלנו מתוכננת כך שהיא תוכל להגן על עצמה מפני פריצות", אמר אז צ'ונג יאנג הו, סגן שר האנרגיה בממשלת סיאול.

צ'ו סאוק, מנכ"ל ונשיא Korea Hydro & Nuclear Power, אמר אתמול כי המתקפות הקיברנטיות התעצמו. הוא לא מסר פרטים על המתקפות, או על פעולות המניעה והתגובה שהחברה ערכה, בנימוק של אבטחת מידע. בשבוע שעבר מסרה החברה כי המתקפה אירעה נגד מערכות IT שאינן קריטיות וכי לא נגרם כל נזק לפעילות המערכות.

"אנחנו לא יכולים לתת למתקפות הסייבר להפסיק את פעילות תחנות הכוח הגרעיניות", אמר צ'ו. "רשת התקשורת של הכור סגורה לעולם החיצון ובלתי חדירה לתקיפות סייבר. נמשיך להפעיל את הכורים הגרעיניים בצורה בטוחה ומאובטחת מפני כל איום, כולל מתקפות סייבר".

KHNP היא חלק ממערך החשמל הלאומי בדרום קוריאה. לפני שבוע הודיע החברהמערכות המחשוב שלה נפרצו, ונגנבו ממנה נתונים שאינם קריטיים, וכי פעולות הכור לא היו בסיכון.

בדרום קוריאה פועלים 23 כורים גרעיניים, המספקים כשליש מתצרוכת החשמל שלה. החברה המפעילה חלק מהכורים הגרעיניים במדינה, KHNP, והממשלה, אמרו כי מהשבוע האחרון (ד') האחרון נמצאים צוותי חירום בכוננות לפעולה, כאמצעי זהירות במקרה של מתקפות סייבר על הכורים הגרעיניים. זאת, אחר שהאקר דרש בהודעה בטוויטר (Twitter) את הפסקת פעולתן של שלוש תחנות כוח גרעיניות – עד יום ה'. הוא איים ב"הרס" אם הדרישה שלו לא תיענה.

חוקרים מטעם ממשלת דרום קוריאה מחפשים דרכים לשיתוף הפעולה של הרשויות סיניות בחקירת מתקפת הסייבר. זאת, לאחר שחקירה העלתה כי פעילות רשתית רבה אותרה ככזו שכתובות האינטרנט שלה הגיעו מעיר סינית הסמוכה לצפון קוריאה. הם לא שללו מעורבות אפשרית של צפון קוריאה בהתקפה. פיונגיאנג הכחישה כל קשר למתקפות, וטענה כי המדובר בחלק מ"מסע הכפשות הנערך על ידי מנהיגי דרום קוריאה הלא-פופולריים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים