תוכן שיווקי

בעקבות אירוע "האמנות של החדשנות" שנערך על ידי סאפ ונס

שמוליק סיטון, סאפ: "העולם זז לכיוון חדש שבו הכל מחובר וקשור ומבחינת סאפ מדובר בעולם עתיר הזדמנויות"

30/12/2014 16:21
שמוליק סיטון, מנהל תחום אנליטיקס וטכנולוגיות בסאפ ישראל

כתב: הילל יוסף

"העולם זז לכיוון חדש שבו הכול מחובר וקשור: אנשים מחוברים למכשירים חכמים, מכשירים חכמים מחוברים לעולם האינטרנט, חפצים מחוברים לאינטרנט באמצעות סנסורים המושתלים בהם ועולם האינטרנט מספק מידע אינסופי" – דברים אלה אומר שמוליק סיטון, מנהל תחום אנליטיקס וטכנולוגיות בסאפ (SAP) ישראל.

"אנו נכנסים לעולם האינטרנט של הדברים", ציין. "כיום מחוברים לרשת מיליארדי מכשירים חכמים המספקים מידע מכוון בזמן אמת. בנוסף, ישנם מכשירים שאנו עושים בהם שימוש יום יומי, שמספקים מידע לרשת באמצעות סנסורים. לדוגמה, מכוניות משדרות פרטים אודות אופי הנהיגה ומשמשות את חברות הביטוח לקבוע את הסיכון, מצלמות רחוב מעבירות מידע על היקף תנועה ובהתאם לכך ניתן להפעיל מערכות אחרות כגון תאורה, פתרונות אבטחה וכו'… האינטרנט של הדברים הוא מאגר אין סופי של מידע שיכול לספק מסקנות ותובנות במגוון תחומים, החל מתהליכים עסקיים ועד מידע שיכול להציל חיים. סאפ העוסקת בתחום היישומים העסקיים, ה-Analytics וה-Big Data נמצאים בחזיתו של התחום הזה, הקשור למגוון פתרונות שאנו כבר מציעים ללקוחותינו. מבחינת סאפ, מדובר בעולם עתיר הזדמנויות חדשות. לקוחות כבר אימצו את פתרון האינטרנט של הדברים של סאפ, שנקרא SAP Pentagram עבור עולמות הרכב, החקלאות והבנקאות".

כיצד משולבת הרשת העסקית (Business Network ) בחזון הנוכחי של סאפ?
"הרשת העסקית (Business Network) מהווה גם היא חלק בחדשנות של סאפ. הרשת היא חיבור בין שירותים שונים בענן הניתנים לעסקים בשיתוף עם עסקים אחרים. עד כה, חברות התמקדו בשיתוף מידע וידע פנים ארגוני, אך לא שיתפו פעולה בידע ובמידע בין ארגונים וחברות. הרעיון של הרשת העסקית דומה לרשת חברתית, המאפשרת לאנשים חברים ברשת לשאול שאלות ולקבל עצות מאחרים. סאפ מחזיקה כיום ברשת העסקית הגדולה ביותר בעולם באמצעות מספר הפתרונות שהיא מציעה. Ariba, לדוגמה, מאפשרת לארגונים לאתר ספקים ולספקים לקבל הזדמנויות. ניצול המידע העובר ברשת העסקית מאפשר לאתר מראש טרנדים ומגמות. כך למשל כאשר מנתחים אלו ספקים אנשים מחפשים – אפשר להפיק מכך תועלת ולהשפיע על נתונים של רמות מלאי, מערך שירות או עומס על מוקדי שירות ומכירות. מחלקות ה-IT בארגון יכולות כבר כיום לבנות תשתית מתאימה לצורך הסקת המסקנות באמצעות פלטפורמת ביג דאטה מבית סאפ הכוללת יכולות איסוף מידע חכם, בין אם זה מידע מובנה או מידע לא מובנה, יכולות חיזוי וניתוח המידע".

כיצד HANA משתלבת במגמות החדשניות הללו וביישומים עתידיים?
"המגמות העסקיות החדשות לא יתגשמו ללא יכולת טכנולוגית פורצת דרך. סאפ חרה להשתמש ביכולות המחשוב המתקדמות של SAP HANA כפלטפורמה מרכזית עבור עולמות האינטרנט של הדברים ו-Networked Economy".

רבים נוהגים להתייחס ל-HANA כבסיס נתונים, אך אתם קוראים לה פלטפורמה. תוכל להסביר במה HANA שונה מבסיס נתונים?
"בפלטפורמת SAP HANA אכן קיים בסיס נתונים חדשני ועתיר ביצועים המושתת על טכנולוגיית In-Memory. אך לא מדובר רק בבסיס נתונים כי אם בפלטפורמה כוללת ומקיפה. עם SAP HANA והארכיטקטורה הייחודית שלה, SAP מובילה מהפכה ושינוי תפיסתי. סאפ זיהתה שלקוחות אינם מסתפקים ברכישה של בסיס נתונים, אלא מבקשים יכולות נוספות וחדשניות בעיקר בתחום האפליקציות. על גבי הפלטפורמה לקוחות מקבלים גם יכולות DR ,Hadoop ,MultiTenancy ואפשרות פשוטה לבנות אפליקציות או להשתמש באפליקציות מוכנות, שרובן ככולן עובדות בזמן אמת ומאפשרות לצאת למובייל במהירות. מגוון האפליקציות ב-SAP HANA מכסות מגוון רחב של תחומים כגון: כספים, איתור הונאות, ניתוח טקסטואלי ואפילו נוגעת בתחומים חדשים של תחקור מידע כגון Location Intelligence ו-Network Graph".

אירועים קרובים