תוכן שיווקי

לקראת אירוע | MongoDB חוסך 50% מהעלויות ומזמני הפיתוח, לעומת השימוש בבסיס נתונים רלציוני

ראיון עם עופר גרונר, מנהל פעילות MongoDB במטריקס לקראת שולחן עגול מקצועי לבכירי מחשוב ממגזר הטלקום, שעורכת מטריקס ב-7 בינואר במשרדי החברה בהרצליה

01/01/2015 15:39
עופר גרונר, מנהל פעילות MongoDB במטריקס

ספר לנו בקצרה על MongoDB ועל היתרונות שלו לחברות וגופי IT?
"MongoDB הוא בסיס נתונים NoSQL בקוד פתוח, המתאים ליישומים מודרנים עתירי ביצועים שדורשים ביצועים גבוהים. היתרונות המרכזיים שלו הם היכולות לפתח מערכות בקלות, בזריזות ובגמישות מקסימלית, תוך חסכון בעלויות, ביצועים גבוהים ויכולת לגדול עם המערכת בהתאם לדרישות המשתנות. כיום, חברות וגופי IT מצפים שמערכות ופרויקטי מחשוב יתקדמו מהר יותר, יהיו טובים יותר ועם מבנה עלויות חסכוני וגמיש. לארגונים די נמאס מפרויקטים שנמשכים על פני תקופה ארוכה ולבסוף אינם מספקים את התמורה. על כן, MongoDB, עם שלל היכולות והיתרונות שלו, מביא בשורה משמעותית לשוק ה-IT בישראל ובעולם כולו.

במפגש הקרוב ב-7 בינואר שאנחנו עורכים לבכירי מחשוב מענף הטלקום בישראל, בדומה לכנסים דומים שערכנו ונערוך למגזרים נוספים, נציג את הפתרונות והיתרונות לצד סיפורי לקוח מעניינים של לקוחות מתחום הטלקום שיישמו בהצלחה את MongoDB".

מה היתרונות של MongoDB לעומת בסיסי נתונים רלציונים ובסיסי נתונים NoSQL אחרים?
"MongoDB חוסך 50% מעלויות וזמני הפיתוח, לעומת פיתוח מערכת המבוססת על בסיס נתונים רלציוני, ובפועל מספק תמורה משופרת. זה חסכון מדהים של משאבים. מעבר לזה, הוא מתאים ליישומים מודרנים, ולמפתחים ואנשי IT מאוד נוח וכיף לעבוד איתו. הגמישות והפתיחות שלו 'כובשת' אותם ואת הארגונים שמזהים את היתרונות . היתרון של MongoDB לעומת בסיסי נתוני NoSQL אחרים הוא בכך שהוא מתאים לקשת רחבה של תחומים בארגון, לעומת בסיסי נתונים אחרים הפונים רק לנישות בודדות. זה מאפשר לארגונים לבחור בפלטפורמה של MongoDB שמתאימה להם למגוון צרכים, מבלי להתפזר על פני הרבה טכנולוגיות".

לאילו ארגונים הוא מתאים ולאילו סוגי יישומים?
"Mongo DB מוטמע ומיושם כיום בהצלחה באלפי ארגונים בארץ ובעולם מכל הסוגים והגדלים. מארגוני פורצ'ן 500 (Fortune 500) הגדולים בעולם, דרך סטארט-אפים, חברות טלקום, בתי חולים, ממשלות וארגונים אחרים. מכאן שהוא מתאים למעשה לכל ארגון וחברה שצריכים בסיס נתונים עבור יישומים מודרניים והם מחפשים את היתרונות שהוא מציע. מחד, לא מדובר בהשקעה ראשונית גדולה, שכן מדובר במודל תמחור על בסיס מנוי (Subscription) עם TCO נמוך, כך שהוא בהחלט מתאים לחברות קטנות ללא תקציבים גבוהים. מאידך, הוא מספק גם ביצועים גבוהים ויציבות תוך יכולת להתמודד בהצלחה עם מערכות קריטיות ועתירות נתונים. מכאן, שהוא מתאים גם לחברות אנטרפרייז. במסגרת רכישת המנוי ממטריקס, מקבלים גם תמיכה מקומית ומגוון כלים ופיצ'רים חשובים לגיבוי, ניטור ואבטחת מידע, שאינם כלולים בגרסה החינמית, מה שמאפשר לארגונים ליישם את הפתרון בצורה טובה ואיכותית, המותאמת לדרישות הרגולציה. שימושים נפוצים כיום ב-MongoDB הם ליישומי Big data תפעולים ואנליטיים, ניהול תוכן ואספקתו, תשתיות ניידות וחברתיות, ניהול נתוני משתמשים וריכוז נתונים כדוגמת מערכות תמונת לקוח אחודה".

ספר לנו על שיתוף הפעולה של מטריקס עם MongoDB?
"מטריקס מונתה למפיצה הרשמית של MongoDB בישראל בתחילת 2014 ומאז אנו פועלים יחד עם הנהלת MongoDB באירופה, להפצת הבשורה והפתרון בקרב חברות וארגונים ישראליים. מטריקס היא חלוצת פתרונות הקוד הפתוח לארגונים בישראל, והשילוב שלנו עם MongoDB כפתרון קוד פתוח מוביל בעולם לארגונים, הוא טבעי. אנו מביאים עימנו ידע וניסיון רב מול השוק הארגוני בישראל, על הצרכים והאתגרים שלו והשילוב עם פתרונות MongoDB יחד עם שותפים עסקיים שלנו בתחום, מאפשר לנו לפנות לשוק עם כל הידע, היכולות והניסיון כך שיישום הפתרון יצליח בצורה הטובה ביותר".

אירועים קרובים