מכבי שירותי בריאות הטמיעו את SKYWATCH – מערכת שו"ב לניטור תהליכים עסקיים תשתיתיים ואפליקטיביים של סביבות סאפ
במכבי שירותי בריאות מותקנת ומיושמת מערכת סאפ (SAP) ארגונית עם אלפי משתמשים, הכוללת סביבת עבודת סאפ מגוונת: ECC ,BW, פורטל SAP ,GRC ,BO. המערכת מטפלת בתהליכים קריטיים ארגונים בתחומי משאבי אנוש, כספים, לוגיסטיקה, תשלומים לרופאים עצמאיים (ICM), אחזקה, נדלן ומודולים נוספים. יישום סאפ במכבי מצריך ניטור וזיהוי בעיות בצורה מהירה ויעילה, תוך מיקוד בתהליכים החשובים. לפני כחצי שנה הטמיעו במכבי מערכת SKYWATCH לצורך ניטור ובקרה של התהליכים הנ"ל. SKYWATCH נבחרה על ידי מכבי בזכות הפלטפורמה הגמישה ואוסף של אלרטים מיוחדים, שאינם קיימים ביישומים פנימיים של סאפ או Solution Manager. יישום מערכת SKYWATCH אפשר למכבי שיפור משמעותי בניהול תהליכי שו"ב עבור תשתיות BASIS ו-BW.
האתגרים והמשימות שעמדו בפני הארגון בטרם הטמעת SKYWATCH:
• הגברת יעילות – שליחת הודעות לנמענים בצורה דינמית, לפי תוכן האירוע ו/או לפי מי שיצר את התהליך המבוקר.
• תגובה אוטומטית – תיקון של חלק מהתקלות על ידי המערכת.
• זיהוי מוקדם – זיהוי פרו-אקטיבי של תקלות העומדות להתרחש.
• הגברת המיקוד – בידול בין תקלות "זניחות" לאלה ה-"חמורות".
• זמני תגובה – קיצור הזמן בתגובה לתקלות תשתיתיות (BASIS) ותקלות BW.
• ריכוז של ממשק ופעילות הניטור במקום אחד.
• ניהול יעיל של הבקרה של כלל מערכות סאפ.
• הבטחת זמינות של תהליכים קריטיים מקצה לקצה 24/7.
• אוטומציה של מעקב אחר תהליכים קריטיים וייצובם כתוצאה.
עופר זיינפלד, מנהל תחום סאפ ותוכנות מדף במכבי, מספר: "מערכת סאפ הינה מערכת קריטית ארגונית אשר מפעילה אלפי פעילויות ביממה. יישום המערכת של SKYWIND מאפשר לבצע בקרה יעילה לגבי פעילויות חריגות אשר מנוטרות לפני שתהליכים ארגוניים נפגעים או מושפעים. בכוונתנו להרחיב את השימוש במערכת גם לתחום היישום ולהודיע למשמשי מפתח באגפים השונים על פעילויות חריגות אשר בוצעו (או לא בוצעו) בתחומי אחריותם, כגון אי קליטת דפי בנקים באופן יומי או אי עדכון שערי מטבע, הזמנות רכש חריגות בסכומם ועוד. אירועים חריגים המתגלים מראש בתהליכים עיסקיים על ידי מנגנוני המערכת באופן שוטף ולא בדיעבד יכולים לחסוך לארגון כסף רב במערכות מורכבות כמו סאפ, שבלתי אפשרי לנטר בפעילות ידנית".
ברק טל, מנהל צוות תשתיות הסאפ במכבי, מתאר: "מערכת SKYWATCH אפשרה לנו מיקוד בתהליכים תשתיתיים נטו, ללא קשר למערכות הפעלה. מנגנון ה-SMS של SKYWATCH עוזר לצוות להגיב למתרחש בצורה אופטימלית, בעזרת חשיפה של בעיות קריטיות שמגיעות לניידים שלנו בדחיפה. עוד תועלת אחת הינה בתיעוד שותף וזיהוי מוקדם של אירועים שגויים שהתרחשו או חשיפה של תהליכים שהיו צפויים להתקיים אך לא התרחשו כלל. זאת תכונה מיוחדת והיא עוזרת לנו להקדים תרופה למכה, לפני שהבעיות מגיעות למשתמשי מערכות סאפ ולכלל רמות בארגון. יתרון נוסף של SKYWATCH טמון בפשטות של הממשק ובקלות ההתאמה של הבדיקות לצרכי הארגון. המערכת מגיעה עם הרכב של מאות Best Practices, שניתן להפעיל As is, בהתבסס על הנסיון של ארגונים רבים, שמשתמשים במערכת". טל מדגיש כי "בעזרת SKYWATCH שולט צוות התשתיות בכלל התהליכים, ביניהם: גיובים, איי דוקים של הזמנות, נעילות רגילות ונעילות 'ישנות' (שננעלו מזמן ותופסות טבלאות), TRFSS ו-RFSS, תורים שונים, בדיקת זמינות מערכות NON SAP, ממשקים של קבלת קבצים חיצוניים שנכנסים לסאפ, עדכונים כושלים, תקינות שליחת הודעות דואר ו-SMS, ובדיקות רבות נוספות".
אריה זוהר, אחראי על ניטור תהליכי BW במכבי ומיישם BW, מפרט: "הטמעת SKYWATCH, מאפשרת לצוות שלנו להחזיק יד על הדופק ולוודא כי ריצת הג'ובים הקריטיים מסתיימים בזמן ובאופן תקין, תהליכי טעינת קוביות לא נתקעים. שימוש ב-SKYWATCH מקנה לצוות שליטה מלאה בקישור בין ה BW למערכת ה-Informatica ומערכות חיצוניות נוספות. בנוסף, SKYWATCH מבטיחה תהליך חלק ומסודר בהעברת פיתוחים ממערכות הפיתוח לייצור. בכל צעד ובכל אובייקט שעובר לא בצורה תקינה, SKYWATCH מודיע במיידי שישנה בעיה ומזהה כל אובייקט. כל הנ"ל שחרר את הצוות מעיסוק מיותר של חפירות במערכת והקנה יכולת להציף בעיות וגם לזהות את הסיבות להיווצרותן".
בעזרת SKYWATCH שולט צוות BW בכלל התהליכים, והחשובים שביניהם: גיובים שרצים יותר זמן מהצפוי, ביצוע מעקב יומי אחר כלל הטעינות במערכת BW וגם במערכת BW שנמצאת מצד ה-ECC, בדיקת העדר ריצות של Process Chains, בדיקת זמינות שרתי Informatica ועדכון נתונים קריטיים (מרכזי רווח, מרכזי עלות).
בנוסף, פיתח צוות הפיתוח של סאפ במכבי מספר בדיקות יעודיות לארגון וצירף אותן לפלטפורמת SKYWATCH. הפיתוח במקרה זה לא שונה מכל פיתוח ABAP אחר ולא דורש ידע מיוחד.