תוכן שיווקי

החברה המרכזית למשקאות הטמיעה את Skywatch – מערכת שו"ב לניטור תהליכים עסקיים תשתיתיים ואפליקטיביים של סביבות סאפ, פרי פיתוח של Skywind

14/01/2015 14:05
סאפ

נילי זינגר, מנהלת תחום BI, ומיטל חיון, מיישמת BW בחברה המרכזית למשקאות, מספרות: "לפני מספר חודשים התקנו את מערכת Skywatch של חברת Skywind, במטרה לנטר את מערכת ה-SAP BI בארגון. הטמעת המערכת סייעה לנו לקבל את המידע בזמן אמת ולהיות פרו-אקטיביים. אנחנו הראשונים לדעת על תקלות או אי שלמות הטעינות הרבה לפני המשתמשים, ובכך נותר לנו זמן לטפל בבעיה ולשפר את חוויית הלקוחות לגבי יציבות המערכת. כתוצאה מכך, ייעלנו את עבודתנו ושיפרנו את השירות שאנחנו נותנים ללקוחותינו."

שיפור זה בא לידי ביטוי במספר היבטים:

זמינות הנתונים – מקרים של טעינות שנכשלו:
כחלק משגרת העבודה של מיישמי ה-BI בחברה, בכל בוקר, לפני תחילת יום העבודה של המשתמשים, בוצעו בדיקות של תהליכי הטעינה הליליים כך שיהיה מרווח זמן מספק לטיפול בטעינות שלא הסתיימו בהצלחה. הגדרנו במערכת ה-SkyWatch תהליך שמבצע סריקה של כל תהליכי הטעינה ובמקרה הצורך שולח מייל ו-SMS מספר דקות לאחר כישלון הטעינה. בצורה זו, המידע נשלח אלינו כמעט בזמן אמת וללא צורך בבדיקה יזומה שלנו, מה שמאפשר לנו לשמור על זמינות נתונים גבוהה בלי שהמשתמשים ירגישו שחווינו בעיה.

זמינות נתונים – מקרים של טעינות שלא החלו:
ישנם תהליכים לא שגרתיים שמתוזמנים בהתאם לתהליך מקדים שמתרחש ב-BI. כיום יש לנו את היכולת להגדיר Alerts שיאתרו "בפינצטה" את המקרים הללו. במקרה שלוגיקת ה-Alert מופרת, נשלח אלינו מייל או SMS. בעבר היו מקרים בהם המשתמש התריע בפנינו על הבעיה ורק אז ידענו שיש צורך בטיפול כלשהו, כך שגם במקרה זה אנחנו מצליחים לטפל בבעיה מבלי שהמשתמש חווה אותה.

ניקוי מערכת:
מערכת ה-BI SAP קיימת בחברתנו שנים רבות. פותחו בה מודלים רבים, שחלקם עברו שינויים ותוספות במהלך השנים. כתוצאה מכך, נותרו תהליכים ישנים ולא רלוונטיים, שממשיכים לעבוד במערכת וצרכו משאבים יקרים. באמצעות Alerts מובנים ב-SkyWatch איתרנו אותם בקלות, טיפלנו בהם כנדרש ושחררנו משאבים מה-BW. תהליך זה מסייע לנו לשמור על מערכת נקייה ומסודרת ובהמשך להעביר ל-HANA מערכת נקייה יותר.

איתור רכיבים שונים שיצאו מאקטיבציה:

לעתים, במהלך עבודתו השוטפת של המיישם מועברים Transports שעל אף שהסתיימו בהצלחה גרמו לרכיבים שונים להיות בסטטוס Not Active. לדוגמה, Transformation, Transfer Rules, Update Rules. גם במקרים אלה הגדרנו Alerts ששולחים למיישמים מייל על הרכיב שאינו בסטטוס Activate, מה שמאפשר לנו לתקן זאת לפני טעינות הלילה.

דינמיות
ישנה אפשרות להגדיר תהליכי בדיקה למקרים ספציפיים והמידע 'נדחף' אלינו במקום שאנחנו נחפש אותו.

תמונת מצב:
המערכת מכילה מסך "Monitoring", שנותן לנו תמונת מצב בכל רגע נתון על רכיבים ותהליכים במערכת והסטטוסים שלהם.

אירועים קרובים