תוכן שיווקי

לקראת כנס Data Center 2015 ב-19 בינואר | דטה סנטר טרומי ומודולארי עם יותר מ-500 התקנות בעולם – עכשיו גם בישראל

18/01/2015 16:09
איתן אלי, מהנדס מערכות תחום דטה סנטר ב-APC שניידר אלקטריק

כתב: איתן אלי, מהנדס מערכות תחום דטה סנטר ב-APC שניידר אלקטריק

עולם ה-IT אינו מאפשר לנו לנוח על זרי הדפנה. קשה להבין איך פעם הסתדרנו עם טלפון חוגה אחד לכל הבית ובלי הסמארטפון האישי. זרם המידע גובר ולאף אחד אסור להישאר מאחור. זהו מרוץ מסחרר שאם לא ערוכים אליו נשארים מחוץ למשחק. כך גם בעולם הדטה סנטר.

למה הכוונה בלהיות ערוכים? בואו נחזור מעט אחורה.. בעבר, בניית חדר מחשב נעשתה מתוך חשיבה שהוא יספיק לשבע שנים, כאשר גידול עתידי היה גולת הכותרת. עם השנים, הקצב גבר והחדר, שאמור היה להיות במצב שקט במשך שבע השנים, הפך להיות במצב של רטט כבר לאחר שלוש שנים.

חדר המחשב נשען על תשתית חשמל, תשתית קירור ושטח רצפה לבנה, בהתאם להספק הסופי המתוכנן בחדר. אלה ועוד מהווים השקעה ראשונית עצומה כאשר נערכים לבניית דטה סנטר.

השאלה היא: כיצד ניגשים לזה? האם זה דורש מאתנו לוותר על היתירות שתמיד חלמנו עליה? האם זה מונע מאיתנו לבנות דטה סנטר ירוק בעל יעילות אנרגטית גבוהה? האם אנחנו באמת יודעים למה אנחנו נכנסים – הן מבחינת התכנסות לתקציב והן מבחינת לוחות הזמנים? ובכלל, כיצד אנחנו יכולים לדעת איך להיות ערוכים לשבע שנים כאשר בכל שבוע אנחנו צריכים לעשות אדפטציה לטכנולוגיה חדשה שנכנסת? אנחנו חייבים לדעת להגיב לשינויים ולחדשנות בתחום, כי במידה שלא נעשה זאת, המתחרים שלנו ינצלו זאת.

השאלה המתבקשת, אם כן, היא: מהו הפתרון האולטימטיבי לבניית דטה סנטר שיהיה אפקטיבי אל מול השינויים התכופים? אחד הפתרונות שתאגיד שניידר אלקטריק מפתח ומקדם הוא ה-Prefabricated – פתרון מתוכנן מראש, מורכב מראש, מופעל ונבדק מראש במפעל!

מהו בעצם פתרון ה-Prefabricated?

פתרון ה-prefabricated הוא פתרון שמותאם אישית לכל לקוח. מרגע הבנת צרכיו הספציפיים של הלקוח הפתרון מתוכנן, מורכב ונבדק על כל מרכיביו במפעל שניידר אלקטריק הממוקם בברצלונה או במיאמי. הלקוח הסופי מוזמן לבדיקות אלה, שכוללות בדיקות עומס, יתירות ותפקוד מלא של כל המרכיבים כפרט והפתרון ככלל. לאחר אישור של הלקוח, הפתרון משלח, כמכולה, לאתר שלו להתקנה,הפעלה ובדיקה נוספת.

סוגי המודולים הטרומיים הניתנים להתקנה במכולה ISO/Non ISO הינם Power ,Cooling ו-IT. מודולים אלה מוצעים הן כמודולים עצמאיים והן כדטה סנטר שלם. פתרון טרומי זה מאפשר בניית דטה סנטר בצורה מודולארית. בנוסף, פתרון מאוד שכיח הוא All in one – דטה סנטר עצמאי במכולה, הכולל בתוכו את ארונות ה-IT, יחידות הקירור ומערך החשמל.

פתרון טרומי מאפשר ללקוח לחזות מראש את התהליך – מועד ההתקנה והפעלת הפתרון, גודלו הפיזי והתקציב הנדרש (לא אומדן) – מה שמאפשר לחברה לבצע תכנון קדימה. כל אלה נעשים בהתאמה מושלמת לצרכים ולדרישות של הלקוח. היתרונות הנוספים בפתרון טרומי של הדטה סנטר הינם יכולת לחזות מראש את הביצועים, להטמעה מהירה ולגמישות, ויכולת גידול. קביעת כל זאת ועוד מובילה להפחתה של 60% בזמן קבלת מתקן עובד (12-18 שבועות) על ידי הפחתת המורכבות בעצם תכנון ובניית המתקן מראש במפעל עצמו. כמו כן, הפתרון מאפשר מזעור Oversizing, צמצום עלויות התפעול הגדלות ככל שאנחנו מכוונים להספק רב יותר, ניידות המתקן ושימושו באתרים שונים ללא תשלום מסים וארנונות, ביטול הצורך במבנה או חניון שלרוב קשה למצוא, פריסה נוחה בתצורות שונות על פי זמינות או דחיסות אנרגטית ומגוון מיגונים פיזיים – הן לשוק הצבאי והן לשוק האזרחי.

אירועים קרובים