תוכן שיווקי

לרפא את כאב הראש של המנמ"ר

ארגונים מתקשים להתמודד עם קצב השינויים הטכנולוגיים ועם דרישות ההנהלה לפתרונות חדשים תוך קיצוץ בעלויות ה-IT ● יורם מרציאנו, מנהל חטיבת השירותים המקצועיים ב-One1, נכנס לעובי הקורה

27/01/2015 17:37
יורם מרציאנו, מנהל חטיבת השירותים המקצועיים ב-One1

מאת: יורם מרציאנו, מנהל חטיבת השירותים המקצועיים ב-One1.

אנשי המחשוב בארגונים מתמודדים כיום עם אתגרים גדולים – הן מהזווית הטכנולוגית והן מזו העסקית. ההנהלה דורשת מהמנמ"רים פתרונות טכנולוגיים חדשניים להובלת העסקים. המנמ"רים נדרשים לצמצם עלויות, להגדיל את התפוקות ולהישאר תמיד מעודכנים, בעוד שקצב השינויים הטכנולוגיים רק הולך וגובר בהתמדה. כמעט בכל מגזר או תעשייה, האתגרים העסקיים של מרב הארגונים נותרו כשהיו: הגדלת הכנסות ורווחים, מתן ערך ללקוחות והרחבת נתחי שוק. אולם, האתגר של אנשי ה-IT בארגון, שנדרשים לתמוך טכנולוגית בצרכי ההנהלה והעובדים להשגת אותם יעדים עסקיים, הופך לקשה יותר מתמיד.

בשיחותיי עם מנמ"רים ומקצועני מחשוב במגוון ארגונים, אני שומע מהם על הקושי להתמודד עם קצב השינויים הטכנולוגיים ועם דרישות ההנהלה לפתרונות טכנולוגיים חדשים המותאמים לצרכים העסקיים, וזאת תוך קיצוץ בעלויות ה-IT. המנמ"רים תרים אחר דרכים שיאפשרו למערך המחשוב שלהם לעשות יותר בפחות, וכולם מדברים בערך על אותם צרכים: פשטות, גמישות, מהירות, יעילות ומומחיות.

כשמנמ"רים מדברים על פשטות, הם מתכוונים לצמצום מוטת השליטה שתאפשר גם יותר גמישות – כלומר, ניצול מיטבי של המשאבים העומדים לרשותם. כשהם מדברים על מהירות, הם מתכוונים לקיצור עקומת הלמידה שתאפשר להם לספק מענה מהיר ואיכותי יותר בכל תחום טכנולוגי או טרנד חדשני, מה שיקנה להם מומחיות וצמצום פערי ידע טכנולוגי. התוצאה של כל אלה היא יעילות גדולה יותר של חטיבת ה-IT בראשותם, שתוכל לספק לארגון שירותים ופתרונות באיכות גבוהה יותר, וכמובן שבעלות נמוכה יותר. יעילות וחסכון הם הגורמים הקריטיים והמשמעותיים ביותר לנוכח המגבלות התקציביות שמציבות ההנהלות.

המטרה: שלווה וביטחון בעלויות סבירות

אם כן, מנמ"רים רבים מתקשים להתנהל בין האילוצים ההתקציביים מצד אחד לקצב המהיר של השינויים הטכנולוגיים מצד שני, וזה כאב ראש לא קטן. מה ניתן לעשות כדי לרפא, או לפחות להרגיע את כאב הראש של המנמ"רים? אין ספק שדרוש פתרון או מודל עסקי שיאפשר למנמ"רים ולחטיבת ה-IT שבראשותם להגיב מהר יותר לשינויים, לשמור על רמת עדכנות גבוהה בטכנולוגיות החדשניות ביותר ולספק מענה מחשובי פשוט, גמיש ויעיל, כזה שיעניק להם ולכל הארגון שלווה וביטחון בעלויות סבירות.

השינוי התפיסתי שנוצר בשוק ה-IT בעקבות הפופולריות של מחשוב הענן הזכיר לכולנו כי "עבור כד חלב לא מוכרחים לקנות פרה". ההתייחסות למחשוב כאל שירות הכשירה את הקרקע ליישום מודל Pay as you grow גם בתחומים אחרים, בנוסף לענן. ארגונים מבינים יותר מתמיד שכיום, אין יותר צורך לבזבז משאבים יקרים על ביצוע הכשרות ולמידה כל אימת שטכנולוגיה חדשה מופיעה. תחומים כמו הכשרות ושירותי IT קלאסיים נוספים יכולים להתבצע על ידי ספק אחר, לא בתוך הארגון, שמתפקד כשותף מלא שלו לכל דבר ועניין. שירותי בדיקות, חומרה ותשתיות, הדרכות ומרכזי תמיכה, יועצים ומומחים טכנולוגיים, מוצרים משלימים ואפילו אבטחת מידע ופרויקטים – כל אלה יכולים להתבצע על ידי שותף חיצוני לארגון, המספק לו שירותי IT מקצועיים.

עבודה במודל זה מאפשרת למנמ"ר ליהנות מרמת העדכון הטכנולוגי ומהגמישות של Pay as you grow, שרק ארגון IT גדול יכול לאפשר. מודל BCS מעמיד לרשות המנמ"ר את היכולת לממש שירותים שונים על פי צורך ולשלם רק על מה שארגונו צורך בפועל. הוא יכול להרחיב או לצמצם את היקף וסוג השירותים והפתרונות תוך כדי תנועה, מבלי שהדבר יגרור מהלך של פיטורי עובדים, ובאותה עת ליהנות משותפות והיכרות מעמיקה של ארגון IT יציב וגדול המקנה לו יכולת המשכיות עסקית, חיבור לטכנולוגיות העדכניות ביותר, מיומנות מצטברת מניסיון עשיר של הספק בפרויקטים דומים ומעל לכל, חסכון במשאבים פנימיים.

בדומה למחשוב ענן, מודל BCS מאפשר למנמ"רים שליטה מלאה בכמות ובסוג השירותים שהם צורכים וכמובן שגם יכולת שליטה ותכנון בהתאמה לשינויים הטכנולוגיים התכופים ובהתאם לתקציב העומד לרשותם.

בסיכומו של דבר, בחודשים האחרונים חלה התעוררות של פרויקטי מיקור-חוץ בתעשיית ה-IT בישראל. יש התעניינות גוברת והולכת של ארגונים בבחינה של הוצאת שירותים בתחום המחשוב אל מחוץ לארגון. זאת, תוך הגדרה מדויקת של התפוקות הנדרשות, שמירה על איכות גבוהה, לוחות זמנים מדויקים והכל תוך חסכון בעלויות. ארגונים מבינים, כיום יותר מתמיד, את היתרונות הגלומים בשיתופיות עסקית.

אירועים קרובים