תוכן שיווקי
לקראת כנס One1 Link To Your Customer ב-25 בפברואר

"מהפכת הענן בישראל נכנסת לשלב השלישי: אימוץ פתרונות ענן על ידי חברות גדולות"

03/02/2015 15:55
אודי קידר, סמנכ"ל שירותי ענן בחברת ClickSoftware

לפני כשנה וחצי העלתה ClickSoftware הישראלית לאוויר גרסת ענן למוצר הדגל שלה, המבוססת על הפלטפורמה של Salesforce, ששמה ClickWorkforce. המוצר החדש פותח בשיתוף One1Link, חטיבת ה-Salesforce של קבוצת One1, שהייתה אחראית על כל שלבי האפיון והמימוש מצד פלטפורמת ה-Salesforce. כמו כן, shiftExpert app הושק לפני כמה חודשים. בעקבותיו יבואו ב-2015 עוד שתי אפליקציות המבוססות גם הן על הפלטפורמה של Salesforce ב-Appexchange (החנות המקוונת של Salesforce לפתרונות מתקדמים של שותפים המבוססים על הפלטפורמה). ביחד, משפחת האפליקציות של ה-expert family תיתן פתרון הוליסטי מהיר, לא יקר ויעיל לחברות שירות. מאופטימיזציה של משמרות עבודה לשיבוץ אופטימלי של טכנאי שטח ועד תחזיות של כוח אדם ושעות בזמן אמיתי. אודי קידר, סמנכ"ל שירותי ענן ב-ClickSoftware, מספר על המהלך האסטרטגי של המעבר לענן.

מדוע נכנסתם לענן?
"לפני כחמש שנים, בעקבות רכישת חברת Service Tycoon, היה לנו בראשונה פתרון של תוכנה כשירות (SaaS – ר"ת Software as a Service) לשוק החברות הקטנות. עם זאת, ב-ClickSoftware תמיד היינו ממוקדים בשוק האנטרפרייז, עם לקוחות גדולים בתחום ה-Telco וה- Utilities, ולכן לא ראינו בזה יותר ממגמה שולית עבורנו. אולם, בשנים האחרונות התחלנו לראות תזוזה ממשית בכיוון של חברות גדולות שנכנסות לענן. זה היה הטריגר מבחינתנו להביא לשוק פתרון בשל מבוסס ענן.

בשלב הראשון הוחלט להקים גוף ענן בחברה. צריך לזכור שמדובר בחברה מאוד ותיקה, עם מוצר On Premise מאוד חזק ובולט. המעבר לא היה פשוט כלל, אבל הגוף שהוקם קיבל את הגיבוי הנדרש מההנהלה ופעלנו בנחישות להשגת היעד הראשון, והוא פתרון של ClickSoftware מבוסס ענן ללקוחות שלנו וללקוחות חדשים".

מדוע בחרתם בפלטפורמה של Salesforce?
"עם הקמת הארגון התחלנו ללמוד את השוק. היה לנו חשוב לשכנע את השוק שקליק היא שחקן Cloud אמיתי. היה לנו ברור שעלינו לחבור לחברת פלטפורמה ופתרונות ענן עולמית. הבחירה ב-Salesforce נגזרה מכך: בעלת פתרון ה-CRM והפלטפורמה לענן הארגוני המובילה בעולם, שכל האג'נדה שלה מוכוונת לענן".

כיצד בחרתם ב-One1Link ליישום הפרוייקט?
"עמדו בפנינו כמה אופציות. ההחלטה התקבלה בעקבות המלצה ישירה מ-Salesforce – שלאנשים של One1Link יש נסיון קודם ומוכח בתחום. One1Link הוכיחה בקיאות רבה בפלטפורמה, כמו גם בכל הכרוך בהבנת הצרכים שלנו ומיפויים אל מול מה שהפלטפורמה של Salesforce יודעת לעשות, כדי לעזור לנו לבנות את המוצר האפקטיבי ביותר. בנוסף, הצוותים של One1Link עוזרים לנו מאוד גם כעת, בהעברת ידע פנימה לתוך קליק (Tech Transfer) – תהליך חשוב ביותר, שמעיד על מידת החשיבות שהמוצר החדש צובר אצלנו.

בשלב הראשון בנינו אבטיפוס שניתן יהיה לעלות איתו ל-Appexchange. שלב הפיתוח ארך כשלושה חודשים ולאחר תהליך ולידאציה שבוצע על ידי Salesforce עלינו לאוויר. כ-7-8 חודשים מתחילת האפיון של המוצר כבר היו לנו חמישה לקוחות ראשונים – תוצאה לא רעה בכלל.

כיום, מחלקת הפיתוח ומחלקת ניהול המוצרים של קליק מעסיקות באופן אינטגרלי לא פחות מ-20 איש בבניית הגרסאות הבאות, כולל אנשים של One1Link".

אילו תובנות בנושא הענן הצלחת לגבש כתוצאה מהתהליך שהובלת?
"ראשית, בעוד שה-SMB זזים מהר, ארגוני האנטרפרייז מגיבים יותר באיטיות. זה לא אומר שבהמשך זה לא משתנה. כיום אנחנו כבר מעבירים חלק מהלקוחות הגדולים ביותר שלנו לסביבה החדשה, מה שמראה שהמגמה יציבה ומתחזקת. אחת הסיבות למוכנות החברות הגדולות לנוע בכיוון הענן היא השיפורים בנושא האבטחה בענן – שזה כמובן נושא קריטי עבור ארגוני אנטרפרייז. יש גם אפקט קהילתי – הארגונים מסתכלים זה על זה וכשיש מספיק שחקנים דומים בתחום שעשו את המהלך בהצלחה, רמת החרדה יורדת. בנוסף לכך, חברות כמו Salesforce וקהילת השותפים שלה הוכיחו שניתן לספק פתרונות אבטחה משופרים בענן ולקבל ערך עסקי ותמורה טובה להשקעה.

כל החברות, במיוחד הגדולות, מחפשות לשפר תשואה על ההשקעה. פתרונות ענן הוכיחו את יתרונם בתחום זה, הן בשל מודל העלות הלינארית והן בשל המהירות היחסית של היישומים. כמו כן, היכולת לבצע שדרוג בצורה גמישה וסקלבילית מבטלת את כאב הראש של פרוייקטי שדרוג יקרים וארוכים. זו תרומה מרכזית של הפלטפורמה של Salesforce לעולם ה-IT, שכן הפלטפורמה וה-CRM משודרגים שלוש פעמים בשנה, אך באופן שקוף לחלוטין ללקוחות, בעוד שגם המוצר שלנו לא רק שממשיך לבצע הכול ללא בעיות, אלא נהנה גם מהפונקציונליות החדשות ש-Salesforce הוסיפה.

בשורה התחתונה, על אף שמהפכת הענן התחילה מלמטה, טכנולוגיות ענן כמו של Salesforce כובשות כיום את הארגונים הגדולים והיוקרתיים ביותר, כמעט בכל הסקטורים".

ב-25 בפברואר ייערך ב-yes Planet בראשון לציון כנס ה-Salesforce השנתי של קבוצת One1, שייקרא "One1 Link To Your Customer". בכנס יוצגו החידושים האחרונים בעולם הפתרונות של Salesforce ויתארחו בו מיטב המומחים של One1Link, לצד אורחים מישראל ומחו"ל. הכנס ידון ב-Salesforce כפתרון לעולם המכירות, שירות הלקוחות והפורטלים הארגוניים, וכן בפתרונות Salesforce כפלטפורמת ענן ארגונית וכפלטפורמה טכנולוגית ושיווקית לחברות תוכנה (ISV's). יוצגו סיפורי לקוחות שידגימו מינוף מוצלח של Salesforce למימוש תהליכים עסקיים מגוונים במגזרי התעשייה השונים.

אירועים קרובים